Румен Александров е изпълнител на банджо и китара и създател на Alexandroff Ragtime Band. Той основава бенда през лятото на 1986 г., но първата им поява на сцена е през април месец на следващата година.
“35 години се изнизаха, без да се усетим. С повечето хора сме от самото начало. След като за 35 години не успяхме да се скараме сериозно, това е много голямо постижение. Имам честта и привилегията да работя с един прекрасни хора и музиканти. Бих пожелал на всеки едни от колегите да има такива отношения с хората“.
Това казва Александров в интервю за БНР.
Какво се промени за 35 години?
“Много хора казват, че това или онова е било забранено. Да, имаше забрани, но въпреки всичко музикалните фестивали съществуваха. Да, имаше обструкции, имаше някои пречки, но никой не можеше да попречи на този, който иска да свири“, казва още той в ефира на “Нашият ден“.
“Пречките обаче не бяха отрязани автоматично след 1989 г. Най-трудно беше от средата на 90-те години. Въпреки че се появиха доста музикални клубове в София, но се появи и тази лепкава и мазна музика, за която езикът ми не се обръща, за да нарека по име. Тогава, места, в които сме свирили и са ни приемали охотно, пренасочиха средствата си в някакви други посоки.
След 1989 г. имаше един възторг и подем, едно усещане за свобода. Много хора обаче бяха разочаровани, защото не поискаха да разберат малката причина – не трябва да чакаш някой друг да направи нещо, направи сам за себе си. Държавата няма да ти помогне, ако ти не направиш нещо за нея“, казва още той.
Групата може да се чуе на 9 ноември (сряда) от 19:00 часа вечерта в клуб Singles в НДК.
Чуйте пълния разговор в звуковия файл.
Бендът е създаден през лятото на 1986 г. от Румен „Дебелия“ Александров (Roumen „Fats“ Alexandroff). Първата сценична изява е през април 1987 година в Пловдив на Младежката джаз сцена, организирана от журналиста Владимир Гаджев.
ARB е кръг от музиканти, обединени от интереса им към традиционалния джаз – рагтайм, диксиленд, блус. ARB концертира в различни като инструментариум и брой инструменти формации – единствено ненарушимо правило (с изключение на първите две-три изяви) е отсъствието на ударни инструменти. Дълги години ARB основно е трио – кларинет, банджо, туба, понякога квартет с пиано, но в някои случаи са прибавени тромпет, тромбон и саксофони.
От 1987 г. до лятото на 1990 г., заедно с джаз-критика Владимир Гаджев, ARB е оркестър-домакин на „Saturday Jazz Club“ и организира фестивала „Jazz In The Garden“ през 1988, 1989 и 1990 година в София. В клуба свирят всички водещи по това време български джаз изпълнители – Динамит Брас Бенд, Бели, Зелени, Червени, Акустична версия, Йълдъз Ибрахимова, Теодоси Стойков, диригентът Александров Владигеров, и много други. В третия фестивал участва и пианистът Милчо Левиев със своето комбо.
По различно време бендът е участвал във всички български джаз фестивали в София, Пловдив, Русе, Банско, Тетевен, Бургас и др. Всяка година ARB участва в габровския Диксиленд парад – единственият специализиран фестивал за традиционален джаз на Балканите. От края на 1987 г. в много от концертите участва певицата Светла Гостева. Музикалната ѝ кариера започва в края на 1960-те години в Прага, където учи английска и испанска филология. Работи с пражките „Steamboat Stompers“, с които записва LP в Supraphone през 1970 г. Освен това изнася концерти с холандския пианист Jack Van Poll (по това време също студент в Прага). След завръщането си в България Гостева дълго време е солистка на най-популярния по това време състав – пловдивските „Бели, Зелени, Червени“ на саксофониста Веселин Николов.
Снимки: УикипедияГрандамата на латиноамериканската литература ни поднася завладяващ роман за любов и война, за пътя към преоткриването и себеутвърждаването. " Името ми е Емилия дел Валие " излезе в превод на Маня Костова. Емилия дел Валие е поредният пълнокръвен женски образ, изваян умело от Исабел Алиенде. Годината е 1866-а. Ирландска монахиня, прелъстена и..
Васил Василев-Зуека е куклен актьор, който през последните 35 години се превъплъщаваше в герои от над 20 филма, разсмиваше ни от телевизионния екран и ни радваше от театралната сцена. Цял живот е създавал образи и сега - под испанското слънце, на топло и на брега на морето, в един малък град – прави същото, но с бои. След четири години той се..
Излезе сборник с лирика и сатира от д-р Николай Димитров Стойчев, подбрана и издадена от проф. Пламен Дойнов – ректор на Нов български университет. Тази книга е истинско преоткриване, а не откриване. Защото д-р Николай Димитров Стойчев (1925–1983) не просто се появява и утвърждава в своето време, но и става една от ярките интелектуални..
"Соаре с Багряна" е спектакъл, който обръща прожектора към 20-те години на миналия век и към вечната и святата Елисавета Багряна. Идеята е на Искра Ангелова, която участва в соарето заедно актрисите Снежина Петрова и Жорета Николова. Цветелина Чендова с песните си е новото попълнение в спектакъла, който ще се играе на 29 май на сцена "Централни хали"..
"Процес-Пространство" е най-старият фестивал за съвременно изкуство в България, основан през 1992 г. от изкуствоведа и художник Димитър Грозданов. Фестивалът е сцена за всички съвременни тенденции и идеи в изкуството – неконвенционални форми, нови медии, пърформанс арт. Представя нови и утвърдени творци от цял свят. Това е платформа за взаимодействие и..
Започва 12-ото издание на Международния филмов фестивал за ново европейско кино "Златната липа" в Стара Загора, който цели да популяризира европейското..
Протест на настоящи и бъдещи медици се проведе в 6 града в страната. Исканията са за работна заплата, отговаряща на висококвалифицирания труд, който..
Вярвам, че изкуството притежава силата да променя хода на времето – да го спира, връща, забързва. Портретният жанр е именно едно от сечивата, чрез които..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg