“Обикновено пред това дете стоят две алтернативи – или то ще израсне, следвайки модела на жертвата, или толерирайки под някаква форма насилието, или се идентифицира с агресора, придобивайки неговото поведение“.
“В очите на детето насилникът е всемогъщ, когато то, искайки да съхрани себе си, всъщност израства с идеята то самото да бъде могъщо, да не се страхува, което именно е придобиване на поведението на насилник“, казва още тя.
“В опита ни, който е повече от 23 години, имаме различни случаи на насилие. Много тежки случаи, които обикновено не завършват с щастлив край. Пред тези деца няма алтернативата да живеят в свят без насилие“, посочва още Боянова.
Реални истории…
“Имаме една много тежка история за дете на 12 години, което има братче. Когато то е на четири години, майката се събира с друг мъж, от който има още две деца. Майката умира, а бащата припознава детето. И започва едно много тежко насилие върху нея, когато тя е 4-5 годишна, но ескалира, когато става на девет. То се изразява през различна форма на възпитание – удари с колани, събличане и сексуално насилие.
В отдела постъпват два сигнала по случая. Впоследствие се активират и другите институции, детето е насочено и към нас. Стига се и дотам да се активират институции като самия омбудсман. На детето е издадена заповед за защита, което е едва за три месеца. То многократно бива разпитвано и обвинявано за това, което му се е случило“, разказва тя и посочва:
Развръзката на тази история е, че насилникът бива условно осъден на пет години, а детето завинаги загубва вярата си в институциите“.
“Съществува Конвенция за защита на правата на детето и различни закони, какъвто е Законът за закрила на детето, Семейният кодекс, Наказателният кодекс, различни директиви и много институции, които работят в тази посока, но докато законите са само на ниво разговор и теория, няма как да защитим напълно тези деца и да гарантираме цялостно техните права“, посочва още Боянова.
Чуйте пълния разговор в звуковия файл.
Музиката има силата да свързва поколения, да разказва истории и да предава ценности. Чрез песните си ние не само запазваме културното си наследство, но и укрепваме връзките в семейството. Именно тази идея е в основата на творческия път на певицата Виктория Куприна , която открива красотата на българската музика и решава да я сподели със света...
Рубриката "Съдебната практика на Съда на Европейския съюз" на предаването "Законът и Темида" се излъчва със съдействието на Съда на Европейския съюз. Можете да я слушате веднъж месечно, всеки последен петък на месеца от 10.00 часа по програма "Христо Ботев". Това е седмо издание. Европейската комисия (ЕК), като пазител на учредителните Договори в..
Пернишкият драматичен театър "Боян Дановски" поставя ново начало с премиерата на поетичния спектакъл "Прозорец към изгрева". Постановката, която ще се играе на 31 януари от 19:00 ч., а след това и на 5 февруари, представлява театрализирана композиция от стихове на местни автори. Особено значимо е, че както текстовете, така и актьорският състав,..
Културният център на Софийския университет и Институтът за съвременно изкуство–София организират блиц-кръгла маса "Визуалните: грамотност, изкуство, култура" с участието на художници, куратори, преподаватели и студенти, както и с випуска на School4artists 3/2024. Модератор и автор на формата е Лъчезар Бояджиев. Идеята на блиц-кръглата маса е да..
Държавният куклен театър – Варна започва годината с вълнуваща премиера . На 31 януари от 19:00 часа публиката ще има възможността да се потопи в магията на спектакъла "Очите на Арабия" – представление за възрастни, вдъхновено от едноименната повест на Николай Райнов. Постановката пресъздава дълбоко емоционална история, в която централна тема е..
Фондация за хуманитарни и социални изследвания – София (ФХСИ) излезе с новия брой 7 на Бюлетина "Антидемократичната пропаганда в България онлайн". Как..
Своята кариера на художник-карикатурист, а и на "пописващ" пародии и смешки Димитър Чорбаджийски-Чудомир разгръща първоначално най-пълно във в...
Приказна работа – костюми, пеене, танци. Един свят, в който можеш да бъдеш всеки друг, но не и себе си. А може би тъкмо ти, твоето себе си, зарежда с..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg