Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Епизоди от живота:

Защо хората не припознават градския транспорт като алтернатива на автомобилния трафик?

Снимка: БГНЕС

Доколко мръсният въздух в България, цяла Европа и вече почти в целия свят пречи на нас конкретно, жителите на София? Разбира се, проблемът може да е глобален, но за нас той е чисто локален. И ние се опитваме по някакъв начин да разберем какви са причините и да ги отстраним, доколкото можем, за да дишаме самите ние чист въздух, когато ставаме сутрин, отиваме на работа или се разхождаме в парка. 

Оказва се, че мръсният въздух много пречи и основната причина за хората е не толкова отоплението на дърва и въглища, колкото увеличеният автомобилен трафик, старият автопарк и липсата на каквито и да е било ограничения за движение в центъра на града.

Много млади хора казват, че алтернативата е градският транспорт. Но за сметка на това, градският транспорт в момента е по-скъп, отколкото да отидеш на работа с личния автомобил.

Прехвърлянето от един автобус на друг също пречи. И другото, което пречи, според хората от анкетата, е неспазването на графика на градския транспорт. Ако на таблото пише, че автобусът ще дойде след 3 минути, реално той идва след 6. Има закъснения, но дали това е проблем само в час пик, не е ясно. Хората не припознават градския транспорт като алтернатива срещу автомобилния трафик.

Чуйте анкетата в звуковия файл.


По публикацията работи: Наталия Маева

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Анка Костова

Небанковият финансов сектор у нас е в много напреднал етап на подготовка за еврозоната

Експерти от стратегическото и оперативно ниво на Комисията по финансов надзор (КФН) осъществиха посещение в Хърватската агенция за финансов надзор , като част от предприетите стъпки за реализиране на националния план за въвеждане на еврото в България. За опита на Хърватия в процеса на въвеждане на европейската единна валута и готовността на..

публикувано на 16.05.24 в 12:48

Раждаме ли се мениджъри, или се учим да бъдем такива?

Дали човек се ражда с дарбата да бъде ефективен мениджър, или се изгражда посредством обучение и практика? Този въпрос вълнува много мениджъри и собственици на бизнеси, търсещи начини за постигане на бърз растеж. Владислав Цветанов, доктор по икономика в катедра "Предприемачество" на УНСС и автор на новоизлязлата книга "Ръководство на ефективния..

обновено на 16.05.24 в 12:35

Карнавал на биоразнообразието в Бургас за поредна година

Пъстър карнавал на биоразнообразието е сред акцентите на "Зеления уикенд", организиран от Община Бургас в партньорство с Българска фондация Биоразнообразие. Тази петък, 17 май, за дванадесети път, центърът на Бургас ще се изпълни с медузи, риби, костенурки, птици и други същества. Посланието на карнавала е: "По-добра свързаност на хората с..

обновено на 16.05.24 в 11:53

България в еврозоната – кога?

Забавянето на пълната интеграция на България в ядрото на ЕС, каквото е еврозоната, има своята цена и тя непрекъснато се увеличава, а размерът на загубите се измерва не с милиони, а с милиарди – това заяви управителят на БНБ Димитър Радев на конференцията "България в еврозоната, кога? ". В събитието, организирано от Българската асоциация на..

публикувано на 16.05.24 в 09:33
Доц. Росен Калпачки

Доц. Росен Калпачки: Инсултите за 2023 година у нас са около 50 000

Асоциацията за инсулти "Афазия" предлага въвеждането на национален стандарт за довеждане на пациенти с инсулт до лечебно заведение. Тази инициатива е подкрепена с призив към българските политици във връзка с Европейския ден за информираност относно инсулта, отбелязан през тази седмица. В рубриката Lege Artis на предаването "Нашият ден" доц...

обновено на 16.05.24 в 09:01