Гергана Райжекова е изследовател на алтернативната музикална сцена в България. Авторката е посветила голяма част от работата си на документирането на рок алтернативното движение в България и анализирането на клубната дейност в страната с акцент на клубовете като „медия“ и канал за музикална комуникация. Занимава се и с това как съвременната музикална клубна култура оформя вкуса на публиката и оказва влияние върху музикалните групи.
В книгата си "Невидимият рок. Алтернативната рок сцена в България", писателката представя първото антропологично проучване на алтернативната музика в България. Това е рядък вид рок документалистика за българската сцена, която съдържа седем пълни дълбочинни интервюта с ярки представители на музикалната сцена. Книгата включва и ценни фотографии на алтернативни групи и клубове.
"Невидимият рок" е едно сериозно научно изследване, което е част от работата на Райжекова като преподавател в Нов български университет. Въпреки увлекателния стил на разказа, тя е насочена към сериозния читател, който желае да се запознае с темата и да разбере значението на алтернативната музика у нас.
От тиража на "Невидимият рок" са останали само три бройки, които са в къщата на авторката. Според нея книгата е постигнала своята цел - да остане в архивите и да бъде налична в библиотеките.
Гергана Райжекова е и сугестопедагог със сертификат № 270/2011 и преподавателски опит. Нейните сугестопедични стаи Debussy и Chopin са главни пана в изложбата на Трансформаторите в изследването как средата влияе на процеса на възприемане на знания.
Повече за нейната книжка, насочена към тази тематика - “Miss Jelly FIsh: Leaving Planet Earth" - чуйте от пълния разговор в звуковия файл.
В програмата на тазгодишната Киномания е включен филмът "И това е за тази Коледа" на режисьора Петър Вълчев, В него се разказва за възрастен мъж, който разбира, че ще посрещне Коледа сам. В навечерието на семейния празник той разбира, че с дъщеря си и нейното семейство няма да прекарат заедно. И решава да прекара деня на гроба на починалата..
В редакция "Хумор и сатира" обичаме да пътуваме и затова често пъти поглеждаме към далечни страни, та да знаем какво ни чака, ако вземем, та най-сетне хванем самолета нанякъде. Тази седмица погледнахме и към Япония, а какво видяхме можете да разберете в неделя веднага след новините в 18 часа, когато ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала..
Оказва се, че много от читателите на Христо Мухтанов са очаквали третата му книга да е също с поезия. Изборът да пише и издаде поетичните си фрагменти в "Полюсът на живота" обаче е печеливш. Прозите на Мухтанов остават поетични, защото, както казва Валентин Дишев, "онова, което наричаме желание да се срещнеш със себе си, да се опознаеш, да..
Какво превръща медийните сензации в неразрешени загадки? Кое в действителност наричаме "феномен" и нужни ли са непременно отговори на всички въпроси? Едва ли ще прозвучи като изненада за някого, че колкото по-загадъчни и необясними са някои случаи или явления, толкова по-силно те провокират любопитството и желанието ни да се доберем до истината. Коя..
В пространството на джаз клуба In The Mood художникът Орлин Атанасов откри самостоятелна изложба с необичайно заглавие "Странни мисли по никое време". Работите са в техниката на асамблажа и колажа. Творецът съчетава разнообразни материали, които открива на битака, или които морето "връща" на брега "вече обработени", за да създаде своите творби...
От 10 до 15 декември ще се проведе Софийския международен литературен фестивал в НДК. Дария Карапеткова , координатор на събитието, запознава..
В рубриката "Темите на деня" екипът ни имаше удоволствието да разговаря с Теодора Нишков, известна още като Принц Датски, и доц. д-р Александър Нишков,..
Нобеловият лауреат за литература Юн Фосе пише първата си пиеса "Някой ще дойде" през 1992 година. В края на 90-те пиесите на норвежкия писател започват да..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg