От какво се нуждаят младежите, които създават медийно съдържание? Как да различават фактите от измислиците и как да развиват критичното си мислене, подходящо за справяне с информационното задръстване в дигиталната ера? В ефира на "Нашият ден“ Катерина Василева от sCOOL Mediа и опитният подкастър Илиян Ружин разказват за предизвикателствата, пред които са изправени младежите, създаващи качествени медийни продукти.
"Попаднах в общност от опитни журналисти, които непрекъснато ми помагат по пътя“, споделя Катерина Василева, студентка в специалност "Политология" в СУ "Св. Климент Охридски".
Един плакат в училище за лагер по журналистика е причината тя да надникне в света на журналистиката. Преминава през доста дигитални медии и благодарение на една стипендиантка програма започва работа в дигитална платформа "Свободна Европа“, която предоставя мултимедийно съдържание на български език.
Новите начини за разказване на истории и търсенето на качествени журналистически материали увличат все повече млади журналисти, които с ентусиазъм изучават тънкостите за правене на новини.
Склонността на медиите да отразяват "лоши новини“ отблъсква много хора, които просто спират да потребяват новини. Средно 38% от хората не следят активно новините, в сравнение с 28% през 2018 г., показва последният годишен доклад на Reuters Institute. Поколенията, израснали със социалните медии, очакват, че ако новината е достатъчно важна, то тя ще ги намери сама.
Опитният подкастър Илиян Ружин твърди, че младите не измислят подкастите за по-дълго време.
"Подкаст съдържанието в интернет може да се променя бързо. Виждаш, че нещо не работи, и променяш“, допълва той.
Писането е в основата на доброто медийно съдържание на добрия подкаст или добрия текст във вестник, списание или сайт. А подкастът е отрочето на радиото.
Целия разговор с Катерина Василева и Илиян Ружин можете да чуете в звуковия файл.
В рубриката "Разговорът" разговаряхме с арх. Ивайло Захариев от Българската асоциация за термално наследство. Темата на разговора е първата карта на минералните бани в България , липсата на стратегия за развитието на този ценен ресурс и бъдещата визия за термалното наследство у нас. Арх. Захариев подчертава, че към момента държавата не..
В навечерието на 152-рата годишнина от обесването на Васил Иванов Кунчев - Левски прозвучават откъси от радиоефира на "Terra Култура" от последното десетилетие – за делото и личността на Апостола на свободата. "Историческият образ на Апостола е завещан на днешните поколения, както и отговорността, с която тръгва към Голгота", казва през..
В рубриката "Епизоди от живота" представяме една вдъхновяваща инициатива, която цели да осигури подкрепа и социализация за деца и лица с увреждания. В Стара Загора, на улица Венера 9, в квартал Малък Железник, започна дейност творческа работилница, създадена по инициатива на сдружение "Заедно с теб можем". Създателят и председател на..
Комуникационната индустрия позволява много широк обхват от най-различни комуникационни форми – от съвсем стандартните материали, интервюта, статии, до всякакви по-странни и по-нетрадиционни идеи, творчески концепции, клипове, картини. На комуникацията това ѝ е хубавото, че умее да обединява от алгоритмичния стратегически подход до изумително богати..
Как едно съобщение в телевизия за това, че Делян Пеевски "вади средства" и ще спаси българските щанги, може да наруши Закона за радио и телевизия (ЗРТ), коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Жана Попова, преподавателка във ФЖМК на СУ "Св. Климент Охридски". Какво не му е наред на съобщението, като жанр и съдържание "Няколко..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
Режисьорът и създател на една от най-успешните театрални формации "Кредо" Нина Димитрова е навъртяла стотици хиляди километри с турнета и фестивали по..
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg