Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Онлайн медии и аудитория – трикове за привличане на внимание

Снимка: pixabay

Среди разнообразието на медийните платформи се издигат онлайн медиите като особено важен сектор на съвременната медийна сцена. Катерина Войнова, преподавател в Катедрата по български език на СУ "Св. Климент Охридски" и автор на книгата "Жанрови и стилистични особености на онлайн медиите", споделя своите наблюдения относно езиковите особености и манипулативните стратегии, които се използват в този сектор.

За разлика от класическите медии, онлайн медиите демонстрират разнообразие в езиковата си стратегия. Както пояснява Войнова в рубриката “Епизоди от живота“ на предаването “Нашият ден“ има сайтове, които следват стандартите на книжовния български език, докато други се насочват към привличане на внимание чрез използването на езикови средства, които са по-близки до разговорния стил.

Използването на агресивна лексика и враждебно говорене са характерни за медийния дискурс както в миналото, така и днес. Според нея журналистите често се употребяват негативни глаголи и епитети, за да наложат определени образи на обществени личности и институции.

В разграничаването между социалните мрежи и онлайн медиите, Войнова отбелязва влиянието на разговорността, която е характерна за платформите за социални мрежи. Това влияние се отразява в стила и тонът на публикациите в тях.

Стратегиите за привличане на вниманието на аудиторията в онлайн медиите са многобройни. Създаването на сензационни заглавия, използването на експресивни изразни средства и хиперболизацията са често срещани методи, които целят да привлекат вниманието на потребителите.

Заглавията играят ключова роля в привличането на читателите, като често се използват такива, които не разкриват достатъчно информация за съдържанието на статията. Това създава интрига и повишава интереса към материала.

В разговора тя посочва още, че в сферата на онлайн медиите често се срещат и неистински новини, които могат да бъдат разделени на две основни категории - апокалиптични сценарии и клюки за популярни личности. Тези стратегии на манипулация са насочени към привличане на внимание и генериране на реакции, което увеличава трафика към съответните медийни платформи.

Чуйте разговора в звуковия файл. 


По публикацията работи: Зоя Димитрова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Владимир Митев

Владимир Митев за ситуацията в Близкия изток

Владимир Митев е репортер в Румънска редакция на радио "България". Говори свободно румънски език. Отделно от това е завършил "Иранистика" в СУ "Св. Климент Охридски" и създател също на блога "Персийският мост на приятелството". Участник в много и различни международни проекти. Блогът "Персийският мост на приятелството" набра доста популярност по..

публикувано на 28.07.25 в 15:25

Глобалното затопляне и предизвикателствата пред планинския туризъм: съветите на Момчил Цветанов

Юлските горещини в последните години ни карат все по-често да си задаваме въпроса: какво всъщност означава глобалното затопляне за ежедневието ни? За повечето от нас това вече не е абстрактно понятие от научни доклади, а реален фактор, който влияе дори на плановете ни за почивка. Ако морето вече не изглежда като идеалното място за отдих, защото..

обновено на 28.07.25 в 11:42

Акселераторът SCION подкрепя природо-базираните и чисти технологии

В последното издание на рубриката "Говорят зелените новатори на България" представяме една нова и много обещаваща инициатива – акселератора SCION, който цели да подкрепи стартиращи компании и академични екипи с идеи за природо-базирани и чисти технологии. Гост в студиото на "Нашият ден" е Константина Войнова – кофаундър и партньор в SCION..

публикувано на 28.07.25 в 10:10
Доц. Владислав Миланов и д-р Антоанета Начева

Езикът на политиците е неразбираем, зад него не откриваме човека

Тоталния разпад на обществения диалог, речевата агресия и върховенството на политическото клише коментират в предаването "Мрежата" д -р Антоанета Начева и доц. Владислав Миланов , преподаватели във Факултета по славянски филологии на Софийския университет "Св. Кл. Охридски". Д оц. Владислав Миланов :  "Чистото и задълбочено политическо..

публикувано на 28.07.25 в 08:55
Георги Трайков пред очакващите реставрация мебели

Теория и практика на реставрирането

Георги Трайков от София се захваща с реставрирането на мебели почти като на шега, а се увлича дотолкова, че създава собствено ателие и се сдобива и с помощник – тапицера Александър Петренко. Да се реставрират мебели изглежда лесно, но е свързано с много груба и фина работа, усет за душата на предметите и за тяхната история. И понеже Георги..

публикувано на 27.07.25 в 10:05