Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Аугустин Хаделих пред БНР:

Прекарвам все повече време без инструмент, мислейки за музиката и за това какво искам да кажа чрез нея

Снимка: Suxiao Yang

Аугустин Хаделих е известен със своята феноменална техника, проникновени и убедителни интерпретации, и завладяващ тон. Той се изявява многократно по най-големите световни концертни сцени. Свирил е с всички големи американски оркестри, както и с Берлинската филхармония, Симфоничния оркестър на Баварското радио, Концертгебау, Лондонския филхармоничен оркестър и Симфоничния оркестър на NHK в Токио. 

Цигуларят ще открие есенния полусезон на 19 септември в зала България, в компанията на Готие Капюсон и маестро Найден Тодоров. Те ще представят Концерта за цигулка и виолончело от Брамс. По този повод, Антония Барулова разговаря с него.

Как балансирате техниката с музикалността?
АХ:
Мисля, че зависи изцяло от произведенията. Свиря ги толкова много пъти, така че да постигна перфектна техническа страна, а това отнема време. Но все повече и повече от времето прекарвам в мислене за произведението и основно за музикалната страна, как искам да звучи, какво искам да кажа. Това време прекарвам без инструмент в ръка, просто мислейки за музиката или гледайки партитурата, опитвайки се да използвам въображението си. 

Как смятате, че енергията на публиката влияе на изпълнението ви?
АХ:
Определено забелязвам публиката. Когато свиря пред много хора, има голямо вълнение. Това е нещо, което разбрах по време на пандемията, когато понякога концертите се правеха без публика, само за камери. И наистина не се усеща по същия начин. Трябва да положиш много усилия, за да се развълнуваш и сякаш искаш да се преструваш, че това е концерт, но не е. Не е истинско. Докато когато излезеш на сцената и пред теб има много хора, веднага започваш да се вълнуваш, сърцето бие по-бързо. Това е страхотно чувство. Доволен съм от изпълнението, когато почувствам характера на композицията и нейните емоции по някакъв начин са предадени на публиката. Мисля, че това са успешните изпълнения.

За първи път ще свирите със Софийската филхармония. Разкажете ни повече за концерта.
АХ:
Да, за първи път съм в София. Ще изсвирим Брамс – Концерт за цигулка и виолончело, заедно с Готие Капюсон. Много съм развълнуван да свиря с него. Срещали сме се преди и отдавна искаме да свирим заедно. Така че това ще бъде много специална среща. Разбира се, този концерт е истински шедьовър за два инструмента, които наистина се срещат един с друг равностойно и си взаимодействат по много интензивен и интимен начин. Това е наистина страхотен концерт. Винаги очаквам с нетърпение да свиря произведения на Брамс поради тази причина. Той е велик композитор. Така че свиренето с Готие и Софийската филхармония ще бъде много вълнуващо.

На 19 септември в предаването "Метроном", ще можете да чуете ексклузивно за България, новия албум на Аугустин Хаделих American Road Trip.

Снимки: Suxiao Yang

По публикацията работи: Росица Михова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Григор Паликаров

Григор Паликаров дирижира "Немски реквием" от Йоханес Брамс за Великден

В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..

публикувано на 15.04.25 в 10:24

Програмата на Еврокласик ноктюрно от 16 до 30 април 2025 г.

16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..

публикувано на 15.04.25 в 09:10
Даниеле Феббо

Даниеле Феббо в света на музиката

Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..

публикувано на 15.04.25 в 08:35
Jullzie

Нестандартната певица Jullzie

Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..

публикувано на 14.04.25 в 15:20

Шведската дарк метъл сензация Eleine най-сетне пристига у нас за хедлайн шоу

"Ние сме заедно в това. И ще преминем през него. Докато стоим заедно!" , е простото, но силно верую, което музикантите от "Елейн" (Eleine) следват при записите на актуалния си студиен албум We Shall Remain, сътворен от прекрасни разрушителни сили. Шведската дарк симфоник метъл сензация "Елейн" (Eleine) най-сетне пристига у нас за хедлайн..

публикувано на 14.04.25 в 10:37