В премиерната вечер за Старозагорската опера на “Риголето” от Джузепе Верди сценичният размах и визуалният разказ се разгръщаха със смелост и прецизност. Публиката беше въвлечена в едно модерно, но същевременно дълбоко емоционално преживяване.
“Риголето” е произведение, балансиращо между дълбока човешка драма, политически интриги и съдбовна обреченост. Историята проследява трагичната съдба на шута Риголето, който се опитва да предпази невинната си дъщеря Джилда от развратния свят на херцога на Мантуа. Въпреки усилията му, съдбата разгръща неумолимата си игра, а цената на любовта и отмъщението се оказва невъобразимо висока.
В центъра на този вихрен емоционален сблъсък стои Риголето. Той беше изпълнен от брилянтния италиански баритон Елия Фабиан. С глас, пропит с драматизъм, той ни пренесе в страданията на бащата, чийто сарказъм прикрива дълбока болка. Всеки нюанс в тембъра му беше живописна картина на разкъсваната му душа.
В ролята на Джилда Симона Кодева блесна с ефирен, кристален сопран, който носеше невинността и чистотата на героинята. Легендарната ария “Caro nome” прозвуча като молитва, изпълнена с трепет и вяра в любовта, но и с предчувствие за неизбежната трагедия.
Възпитаникът на миланската консерватория Матео Фалчер беше в ролята на херцога на Мантуа. Той придаде на персонажа си едновременно чар и безпощадност. Неговият тенор, изпълнен с лекота и провокативна страст, направи “La donna è mobile” едно мелодично удоволствие.
Под палката на световноизвестния аржентински тенор и диригент Хосе Кура оркестърът на Старозагорската опера сътвори звукова картина, наситена с драматизъм и финес. Всеки щрих беше премислен, а всяка динамична промяна – прецизно изваяна, като дишане, което следва пулса на историята. Маестро Хосе Кура впечатли както с блестяща интерпретация, така и с харизматично присъствие и взаимодействие с публиката. Артистичен, закачлив и напълно потопен в музиката.
Всички тези елементи, обединени от режисурата на Огнян Драганов и сценографските решения на Каталин Йонеску – Арборе, създадоха един спектакъл, който преживява историята заедно с публиката.
Слушайте!Четирима опитни и изявени музиканти от софийската джаз сцена намират обща посока в джаза през 2022 г. и така се заражда формацията J Modules. Това са пианистът Мартин Марков, китаристът Петко Дреников, басистът Михаил Иванов и барабанистът Атанас Попов. Стартират като трио с музиката на Мартин Марков (издават албумите Curves (2018 г.) и New Sight..
Те вече са студенти, но любовта към камерната музика започва от Музикалното училище в София. Първоначално са квартет, но по ред причини се трансформират устойчиво в клавирно трио. Мина е от София, Тодор – от Пловдив, но след 8 клас идва да учи в София, а Филип от Стара Загора, но и неговият музикален път го отвежда в столицата. Техен преподавател по..
От днес до 12-и юни Прага е домакин на юбилейното 80-то издание на един от най-значимите музикални форуми в света - фестивала "Пражка пролет". Събитието отбелязва и 80 години от края на Втората световна война. Фестивалът е един от най-старите в Европа и е посветен на класическата музика . Малко преди официалното откриване участниците почетоха..
Мина почти десетилетие от първия концерт на групата на Кинг Аишоба от ганайския Горен Северозапад, който "Аларма Пънк Джаз" организира в София под името "АфроВизия" , и ето, че в началото на юни отново посрещаме двама знакови музиканти от същата група – Аюуне Суле и Франсис Аямга , които ще изнесат два специалн концерта – на 05.06.2025 в Bee..
Гена Димитрова – една велика българка, напуснала ни през 2005 година, но оставила дълбока диря в сърцата на милиони почитатели на голямото изкуство в цял свят! Могъщ, неземен, феноменален глас, природна стихия, ураган, Божи дар, уникален талант и какви ли не още суперлативи можем да кажем за нея, но преди всичко човек с добро сърце, отдадено напълно..
"Terra Култура" пренася своите слушатели в света на наивизма с цвят, аромат и вкус от детството. За опита да върнем изгубеното чудо обратно в живота..
Шумен е домакин на едно от най-значимите културни събития в България – Международния фестивал "Друмеви театрални празници". Неговото 34-то издание включва..
Ние хомо сапиенс ли сме или хомо Цапиенс? Кога и как потребителската култура излезе от рамките на "културното" и се превърнахме в едни машини за..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg