"Картина ли е театралният плакат?"* поставя като въпрос срещата-дискусия в Народния театър с участието на студенти и преподаватели от Националната художествена академия и НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов".
За съвременната роля на театралния плакат и цени ли се той достатъчно, в "Какво се случва" говорят доц. Георги Павлов, преподавател в катедра "Плакат и визуална комуникация" на НХА, и Ивайло Тодоров, асистент в същата специалност.
"Театралният плакат категорично е картина. Самият процес на създаване на плаката е изцяло творчески, от тук нататък идват особеностите. За разлика от класическата картина обаче, плакатът е резултат от поръчка и от някакво възлагане. Художникът трябва да извади есенцията от концепцията на постановката, дори атмосферата" – казва доц. Георги Павлов.
Според него не е задължително художникът да се консултира с режисьора или екипа на спектакъла, защото театралният плакат е различна гледна точка. "Плакатът е органична част от постановката, той е връзката между зрителя и авторите на театралната постановка."
Според Ивайло Тодоров "основната цел на плаката е да рекламира театъра и постановката, съответно авторът може да се вдъхнови по много начини, за да изрази идеята. В днешно време плакатът се е адаптирал да не бъде само в уличната среда, но и в интернет."
Чуйте разговора в "Какво се случва".
Снимка – НХА
*За имиджа на конференцията е използван плакат на Стефан Десподов за постановката на Народния театър "Иван Вазов" "Бурята", Уилям Шекпир, реж. Александър Морфов
През последните години прави впечатление, че артсцената във Велико Търново се развива много активно. Съвременното изкуство в града вече има свои установени "места" и инициативи. Конкретен повод да говорим за събитията там е българо-германската изложбата "Рецепта II". Тя е представена до 18-и май в изложбените зали "Рафаел Михайлов" по инициатива..
В Драматичния театър "Сава Огнянов" - Русе текат последните репетиции на премиерния спектакъл "Крал Лир". Постановката по прочутата Шекспирова трагедия е дело на един от най-добрите млади румънски режисьори Думитру Акриш, който поставя за втори път на сцената на Русенския театър. Преди две години той направи там спектакъл по пиесата "Изчезващи" от..
"60 години Сатирата има дом на ул. "Стефан Караджа" № 26" е специална изложба, с която Сатиричният театър "Алеко Константинов" отбелязва годишнината от представлението "Много шум за нищо", реж. Гриша Островски, с което сградата е официално открита. На тържеството днес (15 май) от 17:30 ч. във фоайе "Зрители" ще бъдат открити и маски на..
Авторката на мемоарния роман "Танцът на делфините" – актрисата Клара Армандова, гостува в "Артефир" преди премиерата в Дом на културата "Средец" от 18:30 ч. По думите на Армандова книгата не е просто автобиографична – тя съчетава спомени, художествени елементи и свидетелство за една отминала епоха. Описаният период се простира от 50-те години..
Романът "Морската градина" на мексиканската писателка Софи Бехарано де Голберг е роман за България . За живота на едно семейство български евреи по време на Втората световна война. За спасението, напускането на родината и Европа. За историческите усилия на един народ да защити максимално сънародниците си от еврейски произход. В "Артефир"..
Медицинските сестри и акушерките настояват за по-високи възнаграждения и по-добри условия на труд. Ще бъдат ли изпълнени исканията – интервю в Lege Artis..
В рамките на Европейската седмица на общественото здраве тази година, темата за "Здравословно стареене срещу мултиморбидности в цифровия свят" беше във..
За първи път на български език излиза сборник, обединил беседите, които писателят Хорхе Луис Борхес изнася през 1977 г. в театър "Колизей" в Буенос Айрес...
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg