Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Повечето американци под 35 г. се информират чрез социални и видеоплатформи

Снимка: pixabay

Известни подкастъри и чатботове с изкуствен интелект играят все по-голяма роля в разпространението на новини в Съединените щати, като по този начин допринасят за ерозирането на традиционните медии, съобщава агенция "Ройтерс". За първи път се наблюдава ясна тенденция, според която все повече американци получават новините си от социални и видеомрежи, отколкото от телевизия, новинарски уебсайтове и приложения. Това са заключенията в годишния доклад за дигиталните новини на Института за изследване на журналистиката "Ройтерс" към университета "Оксфорд", публикуван днес.

Докладът е изготвен на базата на онлайн проучване сред близо 100 000 души в 48 държави, включително Съединените щати.

Тенденцията е особено изразена сред младите американци. Над половината от хората под 35-годишна възраст в САЩ разчитат на социалните мрежи и видеоплатформите като основен източник на новини. В страните, обхванати от проучването, 44% от хората на възраст между 18 и 24 години заявяват, че тези мрежи са основният им източник на новинарска информация.

Въпреки популярността си, онлайн инфлуенсърите и интернет личностите се считат за основни източници на невярна или подвеждаща информация в световен мащаб, наред с политиците, се казва в доклада.

Над 70% от американците споделят, че са загрижени за способността си да различават истината от лъжата, когато става въпрос за онлайн новини, в сравнение с 58% средно за всички изследвани държави.

Изкуственият интелект е друга нова тема в потреблението на новини, особено сред младите хора. Сред анкетираните под 25-годишна възраст, 15% разчитат на чатботове и интерфейси с изкуствен интелект за новини всяка седмица, в сравнение със 7% от анкетираните като цяло.

Текстовите съобщения остават най-предпочитаният начин хората по света да консумират новини, въпреки че около една трета казват, че предпочитат да ги гледат онлайн, а 15% — че предпочитат да ги слушат.

По-младите хора са много по-склонни да предпочитат визуално или аудио съдържание пред текста.

Докладът установява, че нивата на доверие в новините на различните пазари са стабилни – около 40% – и не са се променили през последните три години.


По публикацията работи: Зоя Димитрова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Президентът на САЩ Доналд Тръмп

Тръмп нарушава традицията и ще води церемонията на Центъра "Кенеди"

Американският президент Доналд Тръмп обяви, че тазгодишните отличия на Центъра "Кенеди" ще отидат при екшън звездата Силвестър Сталоун, актьора Майкъл Крофорд, кънтри певеца Джордж Стрейт, изпълнителката Глория Гейнър, както и при рок групата KISS, предаде Би Би Си. Тръмп съобщи също, че, нарушавайки традицията, ще бъде водещ на шоуто по-късно през тази..

публикувано на 14.08.25 в 14:05

Единбургският филмов фестивал връчва две престижни награди

С обновен формат, който съчетава шотландския местен контекст и световното културно многообразие , започва Единбургският международен филмов фестивал . Основан през 1947 година , той е определян като най-старото непрекъснато провеждано филмово събитие в света. Две престижни награди ще бъдат връчени по време на тазгодишното издание, съобщават..

публикувано на 14.08.25 в 12:21

Тони Димитрова с концерт на Античния театър в Пловдив

Тази вечер на сцената на Античния театър в Пловдив ще пее Тони Димитрова. Пловдив е петата спирка от турнето на певицата за тази година. То е под заглавието "Бъди щастлива, Ани!" Тони Димитрова обещава концерт с хубава музика, изненади и добро настроение. Тони Димитрова сама е избрала турнето и да е под заглавие "Бъди щастлива, Ани!", трогната от..

публикувано на 13.08.25 в 14:59

Галерия "Академия" и Университетът във Флоренция стартират дигитален проект

Италианската галерия "Академия" и Университетът във Флоренция стартират нов проект за дигитално разказване на истории, съобщи сайтът Finestre sull arte. Той се нарича "Субекти на изкуството" и ще обхваща сферите на сценичните изкуства, археологията, географията, историята. Очаква се инициативата да стане факт през новата учебна година...

публикувано на 13.08.25 в 14:53

Артпазарът в Испания настоява за намаляване на ДДС за произведения на изкуството

Испанският артпазар все по-силно настоява за намаляване на 21-процентния данък върху добавената стойност (ДДС) при покупко-продажбата на произведения на изкуството, като го сравнява със ставките в съседни европейски държави, предаде агенция EFE. Наскоро Италия понижи ДДС за произведения на изкуството от 22% на едва 5% – най-ниската ставка в цяла..

публикувано на 13.08.25 в 14:10