В последните години се наблюдава засилен интерес към българския фолклор. В предаването "Какво се случва" темата коментираха телевизионният водещ и певец Даниел Спасов и радиоводещият, хореограф и певец Ивайло Маджаров.
Маджаров сподели, че съществуват много фестивали, празници, събития, свързани с народната песен, и места, в които изява получават много изпълнители – млади и по-възрастни. В почти всяко село и по-голям град има подобни събития. Хората поддържат техните празници чрез събори и сбирки. Това означава, че фолклорът е жив.
"Знаков успех и признание първо идват от чужбина. Трябваше Жаки Анона да направи аранжимент на "Притури се планината", Карл Сейгън да открие Валя Балканска, Марсел Селие да чуе и припознае чудото на българските гласове и Джордж Харисън да разбере какво означава трио "Българка", допълни Спасов.
Наблюдава се интерес към танцовия фолклор, македонската и родопска песен, но изчезнаха цели красиви пространства от фолклора ни. Преподаването на фолклор в училищата е схематично и скучно и учителите е необходимо да подхождат без предубеденост, с чар и отношение.
Спасов коментира, че фолклорът е и "жив" елемент от културата и "музеен експонат". Хората го възприемат като художествена култура. Някога фолклорът е бил сложна система за транслиране на знания. Сега възприятието е на изблик, радост, естетическо преживяване и разпускане. Преди това всичко се е съпреживявало. Уникалният български вокален стил изчезва като бленда, звук и възпроизвеждане. Днес се пее по-леко, по-нежно.
Българският фолклор се развива, като запазва своята автентичност.
Подробностите са от разговора на Велин Манов в "Какво се случва" с Даниел Спасов и Ивайло Маджаров.
Снимки – личен архив и БНТ
В авторския си концерт композиторът Александър Кандов се връща четиридесет години назад във времето, когато е живял и работил България. В програмата са включени квартет "Фламенко", квартет "Фрагменти" и "Варианти". Квартетът "Фламенко" е свързан с увлечението на Кандов по музиката на Пако де Лусиа. В младежките си години Кандов е чул китариста..
Неолина Пелова завършва висшето си образование през 1984 г. – специалност "пиано". Като ученичка в НМУ „ЛюбомирПипков“ е носител на 2-ра награда в конкурса за пианисти гр. Мидълсброу, Англия (1976 г.) и 5-а в гр. Сенигалия - Италия (1977г.). Нейни преподаватели са: Соня Желева,Флоренция Русчева и Антон Диков. От 1988 година Неолина Пелова е..
Генералният директор на БНР Милен Митев и директорът на Софийската филхармония Найден Тодоров подписаха договор за сътрудничество. Съгласно него, Радиото има право да използва зала "България" през предстоящия концертен сезон. Партньорството между двете най-големи музикални институции у нас се осъществява само два дни преди Световния ден на..
На 25 октомври сцената на Културен център "Стара Загора" ще се превърне в пространство, в което деца и младежи със специални потребности ще изявят своите музикални таланти на певци и танцьори. Събира ги сдружение "Спаси Стара Загора", което организира първия по рода си Фестивал в града. Той се осъществява с подкрепата на община Стара Загора. С..
Роден е на 26.09.1930 година. Кариерата му започва през 1955 в оперния театър на Щутгарт – един от най-престижните по онова време в Германия. Ролята на Тамино във "Вълшебната флейта" от Моцарт изстрелва Фриц Вундерлих в звездна орбита. С нея се затваря кръгът от бляскави триумфи десетина години по-късно на фестивала в Единбург. Бе всепризнат..
На 25 октомври сцената на Културен център "Стара Загора" ще се превърне в пространство, в което деца и младежи със специални потребности ще изявят своите..
По инициатива на Асоциацията на европейските журналисти (AEJ), "Репортери без граници" (RSF) и Европейския съюз за радио и телевизия (EBU), два дни..
"Стилът“ и откровената простащина в езика на политиците и какво се случва с обществата у нас, когато медиите безкритично го тиражират, коментира в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg