Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Какво да очакваме от софийската туристическа борса „Ваканция 2015“?

Снимка: архив

Туристическият бизнес очаква най-значимото събитие в сектора – Международната туристическа борса в София. Тазгодишното 32-о издание ще събере на едно място туроператори, браншови организации, представители на държавната администрация и десетки хиляди посетители. Под мотото „Всичко в България е туризъм“ от 12 до 14 февруари, в Интер Експо Център, ще се проведе „Ваканция 2015“.

В продължение на три интензивни, наситени с изяви дни, представители на туристическия бранш ще рекламират предложенията си за почивка у нас и в чужбина, ще договарят летния сезон и ще обсъждат наболели проблеми в бранша. В борсата ще се представят около 250 изложители от 21 държави. Сега е моментът човек да направи своя избор за пролетния и летния си отпуск, колкото и да е трудно да се ориентира в океана от примамливи предложения. И тази година, за да зарибят клиентелата, български и чужди туроператори ще предлагат на щандовете си оферти за ранни записвания на апетитни цени. Рекордно участие бележат туроператорите от Гърция и Турция, в което няма нищо чудно. Напоследък съседните балкански държави се превърнаха в търсена от сънародниците ни дестинация за екскурзии и летен отдих благодарение на агресивната им рекламна политика и изгодните промо пакети. Така конкурентите ни печелят все повече български клиенти в ущърб на родната икономика. Опасенията на бранша се засилват с наближаването на летния сезон, когато се очаква сериозен отлив на традиционните за България рускоговорящи туристи. Как да бъде компенсирано отдръпването на тези толкова желани и платежоспособни гости от курортите ни? А какво да кажем за проблемите, свързани с недобрата инфраструктура и безобразните пътища, затрудняващи достъпа до туристическите обекти? На дневен ред са и проблеми, свързани с презастрояването на курортите и превръщането им в подобия на бетонни гета, както и преодоляването на имиджа на България като евтина алкохолна дестинация.

Тези и други въпроси ще бъдат дискутирани по време на цяла поредица от кръгли маси и семинари в рамките на борсата. В тях ще участват представители на браншови организации и чиновниците в новосъздаденото Министерство на туризма.  Ще бъдат обсъдени и приоритетите на държавата за развитието на отрасъла в близките години. А най – належащият от тях е компенсирането на туристическия отлив през предстоящия летен сезон. За целта се разчита на българския турист, както и на гостите от съседните балкански страни, които напоследък бележат обнадеждаващ ръст. В този смисъл, освен конкуренти, балканските държави биха могли да се окажат и наши надеждни партньори. По какъв начин, научаваме от председателя на Българската асоциация на хотелиерите и ресторантьорите Благой Рагин :

„Девизът ни е „Силни сме, когато сме заедно“. С балканските колеги ще направим кръгла маса, за да си сверим часовниците и да покажем как заедно ще се презентираме на по-далечни пазари. Защото развитието на  културния туризъм е приоритет не само на нас, но и на съседите ни. Ние обединяваме усилията си с идеята да се наложим с общ продукт на пазари като Китай, Индия, САЩ, тъй като поотделно е много по трудно. Като антикризисна мярка нашите хотелиери от морето ще бъдат много активни на тазгодишната борса по отношение на българския турист и на гостите от съседните балкански държави. Борсата е добър повод да потърсим начини, заедно с балканските хотелиери, да спечелим повече туристи и от Централна Европа. Само така ще спасим предстоящия летен сезон, за който предвижданията не са никак добри“.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Броят на туристите през лятото може да подобри постиженията от предковидните времена

Десет процента повече летовници ще посетят страната ни през тази година спрямо 2023 г., потвърди прогнозата на ресорния служебен министър маркетинг и бизнес консултантът в туризма Константин Занков. Очаква се резултатите да достигнат и дори надминат тези..

публикувано на 25.05.24 в 13:38

Какъв е вкусът на България - кулинарията като част от туристическата ни визитка

Нашенската баница и шопската салата неведнъж са попадали в челните позиции на световни гастрономически класации. Но българската национална кухня далеч не се изчерпва с тези две ястия, нито с вездесъщите по заведенията кюфтета, кебапчета,..

публикувано на 13.05.24 в 11:10

Момчиловци – селото с 30-те параклиса, привлича поклонници от страната и чужбина

Трийсетте параклиса на Момчиловци са сред най-посещаваните туристически забележителности в родопското село по великденските празници. “ Маршрути за поклоннически туризъм водят към параклисите, които закрилят селото ”, казва кметът Сийка Суркова. По..

публикувано на 04.05.24 в 11:47