Всичко започва преди няколко години, когато Никола Горялов се завръща в София. Току-що е завършил консерваторията „Принц Клаус” в Грьонинген, Холандия. Специалността му е „доста шумна” – ударни инструменти. Търси звукоизолирано място, на което да работи, без да пречи на съседите. Освен това иска да преподава и да кани колеги, за да свирят заедно. Така постепенно успява да събере някои от приятелите си, с които е учил в Холандия и решава да организира ателието.
Началото беше преди три години, но може би 2014-а беше най-ползотворна. Имах възможност да поканя няколко чуждестранни музиканти, при които съм учил. В тази престижна консерватория, която сме завършили с моите състуденти, има специална програма за обучение. Гост-лектори от САЩ идват за седмица и водят майсторски класове, дават частни уроци. Още тогава видях, че тази форма на преподаване амбицира, вдъхновява, мотивира студентите. Когато видиш пред себе си признат майстор, имаш възможност да му зададеш въпроси и да чуеш мнението му, дори да свириш с него… Това дава нова енергия, която е необходима на всички. Ние се учим постоянно и това дава нов заряд на изкуството ни. Щастлив съм, че благодарение на Groove Atelier в България пристигна Йорис Тейпи, ръководителят на джаз департамента в Грьонинген. Той направи много успешен уъркшоп, организирахме концерти, свирихме и в концертното студио на БНР. Великолепният български китарист Людмил Крумов, който живее в Холандия, също се включи. За мен беше прекрасно да посрещна тук и преподавателя по ударни инструменти в Грьонинген - Джийн Джаксън. Както и Дон Брейдън, който води там катедрата по саксофон. Дон ми каза много хубави думи за моята дейност, но ме посъветва да събера постоянен екип, с който да осъществявам програмата.
Наричам го „Работилница за ритъм”, а не по барабани, защото в нашето обучение ритъмът беше в основата на всичко. Преподавателите ни бяха американци, активни джаз изпълнители. Често ни казваха: „Тук, в Европа, вие повече клоните към хармоничната традиция, започнала от късното творчество на Й.С. Бах”. В тяхната образователна система ритъмът е изключително важен, ритъмът във всичките му аспекти. Не само при ударните инструменти, а изобщо за музиката. Това уча и хората, които идват в ателието, обяснявам за т.нар. „пирамида на ритъма”. Всяка ритмическа единица може да бъде разделена на по-малки елементи. Всички музиканти трябва да познават тази пирамида и да изграждат своя „вътрешен метроном”. Студентите от Държавната музикална академия редовно посещават курсовете ми. Идват и много любители на музиката, които толкова силно обичат изкуството, че посвещават време, за да го изучават. Нашата амбиция е да разширим дейността си и тези ателиета да се провеждат с все по-интересни преподаватели и теми.
През следващите дни ще се проведе уъркшоп под ръководството на Лили Илиева – джаз певица, която преподава вокалната традиция на тази музика.
Ангелогласната Ваня Костова вече не е сред нас, но музиката ѝ е тук, все така силна, искрена и жива. Синът на Ваня – певецът Боян Михайлов – сега представя този "небесен" албум, събрал 15 нейни неиздавани песни песни (с изключение на една - "В..
Със своята нова песен KristinSax ни поднася доза магия. Тя е Кристина Димитрова-Манасиева, певица и изпълнител на саксофон и флейта. Освен че изпява новата си песен "Магия", KristinSax е и автор на музиката и текста, единствено за аранжимента се е..
DEEP ZONE Project са готови със своя най-нов BG Ethno House проект - "Хубава Биляна", в който отново съчетават модерна електронна денс музика с авторски мотиви на фолклорна основа, както винаги с любов към България. Сътрудничеството между DEEP..