Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Кампанията „50 места, които да посетите в България” продължава и през 2016 г.

БНР Новини
Снимка: личен архив

През 2015 г. екип от амбициозни млади хора създават  сайт за опознаване на страната и града, в който живеем, както и за преоткриване на добре познати места чрез историята и хората, свързани с тях. Кампанията „50 места, които да посетите в България” успява да върне интереса на българите към пътуванията в собствената им страна, да им покаже, че дори на няколко километра от града, в който живеят, има места, за които не са чували. След време се ражда първата книга-пътеводител, благодарение на която българите откриват непознати дестинации в България. Над 9 000 са продадените екземпляри, а над 600 000 са посещенията на страницата на кампанията. Щастливи от този си успех, авторите издават втора книга и стартират нова кампания с 50 нови предизвикателства за пътуващите българи през 2016 г. Ще ви срещнем с очарователната Мария Ангелова, главен редактор на сайта за пътешествия. Тя работи по този проект от пет години, като целият екип, участвал в създаването на двете книги, пътува из страната цяла година в търсене на непознатото и неизвестното. Ето какво ни сподели Мария:

СнимкаИдеята да създадем тези две книги, дойде от нашето обкръжение. Много от приятелите ни, както и потребители на сайта, споделиха, че в България няма къде да се ходи и затова предпочитат чуждите дестинации. Ето защо с нашите книги решихме да ги провокираме. Стремежът ни беше да представим разнообразни дестинации, планини, градове, музеи, тракийски светилища и интересни места с не много богата история. Пример за това е  Димитровград – един град, създаден по времето на социализма с труда на млади хора. Едва ли този град ще привлече туристи с някаква история, но пък там създадоха интересна атракция - гигантска пейка, на която всеки, който седне, се чувства като „лилипут”. Оказа се, че тази дестинация толкова по-детски провокира, че хората имат огромен интерес към мястото.

СнимкаЗа 2016 г. авторите на пътеводителя са решили да разширят спектъра на предизвикателствата и да накарат хората, освен да пътуват, да разглеждат и да се снимат, да станат по-активни, да научават по нещо интересно. Например, ако отидат на място, където има крепост, да научат всички стари легенди за нея, тайните места, където са се случвали събитията, да се разходят по местата, където царе са оставяли своите стъпки. В пътеводителя има и предложения за интересни дестинации за любителите на каяка и мотоделтапланера. Ще научите къде и как можете да изработите предмети от глина и да откриете твореца в себе си, къде можете да спите в праисторическа къщичка или как да пренесете офиса в гората… Екипът приема тази дейност като своя кауза и има амбициозното намерение, Пътеводител – 2016-та да бъде издаден и на английски език, като представи на чуждестранните туристи един различен поглед към България. Попитахме Мария, какво е България за нея?

СнимкаЗа мен България е едно безкрайно пътешествие – то няма как да свърши. Колкото повече пътувам из страната, толкова повече странични пътечки откривам, толкова повече неразказани истории и неоткрити легенди. За мен най-ценното са хората, с които се срещаме по пътя. Те са авторите на пътеводителите заради историите, които са ни разказали, и местата, които са ни показали, споделя с гордост Мария Ангелова.

СнимкаАко по пътя си в търсене на непознатото и неочакваното видите „пейка“, не се замисляйте, а поседнете. Тя може да ви помогне да се натъкнете на нещо интересно!

Снимки: личен архив


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Пътувай емоционално – туризмът като автентично преживяване и уединение с природата

Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..

публикувано на 04.04.24 в 10:10

"А place of many stories" – южното ни Черноморие с нов рекламен клип (ВИДЕО)

"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..

публикувано на 31.03.24 в 09:10
 През 19 в. наричали град Елена „българският Витлеем”

Еленски бут, фестивален туризъм, романтика и чиста природа – опознайте град Елена и околностите

Еленският Балкан се радва на нестихващ туристически интерес не само от сънародниците ни, но и от много чужденци. Някои от тях дори се заселват тук за постоянно, превръщайки се в част от местния колорит. Дойде ли краят на седмицата, хотелите в град..

публикувано на 26.03.24 в 10:35