Едно от най-големите културни събития у нас, A to Jazz дължи славата си на великолепната селекция на музиканти и избора на сцена, разположена в централен столичен парк. Фестивалът, който през 2019 г. събра над 35 000 души публика, сега отбелязва своята 10-годишнина. Почитателите му очакваха грандиозен празник със зашеметяваща програма. По обясними причини обаче, настъпиха съществени промени. Появи се A to Jazz Concerts − „заместващият формат“ от седем събития в три последователни уикенда. Той видимо получава подкрепата и на публиката, и на българските артисти, които са основните участници. Единственото чуждестранно име в афиша е на обичания у нас китарист Влатко Стефановски, който пристигна от Северна Македония за концерта си с Теодосий Спасов.
A to Jazz Concerts започна на 3 юли и ще продължи до 24 юли.
„Отново изпълнихме със съдържание нашия слоган „София е джаз“ – казва Петър Димитров, директор на фестивала и продължава:
„Успяхме да върнем джаза в София, щастливи сме, че първите концерти имаха страхотен успех. И артистите, и публиката са жадни за това магично преживяване – живото споделяне на музика. Между 10 и 12 юли предстоят изявите на джаз певицата Милица Гладнишка, Михаил Йосифов секстет със специален гост Васил Спасов – пиано. Изключително интересна е програмата на Христо Йоцов и неговите Jazz Cats, които ще изпълнят музика, създадена по време на изолацията. А Миро Иванов ще покаже проекта Little Alien. В този „двоен концерт“ (12 юли) ще чуем също Audiobook – новия проект на певицата Деси Андонова и The Visual Madmen. Гала концертът на 24 юли е посветен на музиката в старото българско кино. Този изключително успешен мултимедиен спектакъл ще бъде представен с щрайх от Плевенската филхармония с диригент Борислав Йоцов, наред с обичайните изпълнители.“
Концертите този път са в Платформа А 6 – най-новото открито пространство за култура в София.
„Организацията направихме не „на хартия“, а с истинска грижа към здравето и безопасността на хората. Движението вход-изход е еднопосочно, разстоянието между седящите места е 1.50 м. На влизане се преминава през „анти Ковид кабина“, в която за 10 секунди човек бива дезинфекциран чрез озон, стъпва и на стелка със специален препарат. Платформа А 6 е с площ 1200 кв. метра − дървен под, сцена и покрив, така че лошото време не е заплаха за провеждане на концертите.“
През последните месеци бяха отменени десетки фестивали, а някои от най-авторитетните джаз форуми предпочетоха онлайн излъчвания на записи от минали издания. Оптимизъм ли е движещата сила, вдъхновила директора на A to Jazz да състави настоящата програма? Неговият отговор:
„По-скоро съм реалист, доколкото е възможно в тази непредсказуемост и динамика на събитията. Целият свят е блокиран, ще минат години преди да се задвижи отново. Независимо от всичко, не бива да се предаваме. Получаваме подкрепа от публиката, а тя е най-големият ни продуцент. Получихме и подкрепата на Столична община, благодарни сме. Фестивалите засягат не само участниците, но и дълга верига бизнеси – рентал компании, всякакъв вид доставчици и т.н. Освен културен и социален феномен, фестивалът е много силен икономически субект по отношение на средата, която го заобикаля, влияе на много сфери от живота. Държавата и местната власт според мен не забравят това. От векове изкуството се създава, за да бъде показано, усетено, преживяно на живо. Картинки можем да гледаме всякакви, но никога няма да чуем играта на обертоновете, да усетим тази вибрация. Технологиите доставят информация, можем да придобием представа за майсторството на изпълнителите. Толкова години сме гледали феноменални лайфове на симфонични, оперни, рок и джаз концерти. Но да си на метри от сцената, да съпреживяваш…Никой, никога и по никакъв начин няма да замени това.“
Чуйте повече в звуковия файл.
Снимки: Facebook / atojazzfestival
Излезе първата „Книга на песните на ЕС“ (The EU Songbook), която съдържа по 6 песни от всяка от 27-те страни членки на ЕС и химна на общността "Ода на радостта", предава БТА. Песенният сборник е датски проект с нестопанска цел и няма финансови връзки..
От трийсет години цигуларката Искрена Йорданова живее в Лисабон. Всичко, което прави като музикант, е свързано с бароковата музика. Посвещава голяма част от времето си на откривателството на старинни ръкописи, на които вдъхва нов живот със своя..
Kottarashky е един от най-интересните автори на музика, които се появиха на българската сцена в първото десетилетие от новия век. Зад този псевдоним стои Никола Груев, който неуморно експериментира със смесването на жанрове. Познаваме го предимно с..
Концерт и изложба по повод 125 години от рождението на композитора Панчо Владигеров ще се състоят в Малката зала на Румънския Атенеум в Букурещ на 27..
Мери Бойс Бенд изпълняват обещанието си да изпият лятото докрай с новата си песен "Събуди ме чак през май". Верни на себе си, в навечерието на зимата..