„Пандемията от Covid-19 промени лицето на туризма. Всяка криза предоставя нови възможности за противодействие, а настоящата несъмнено ни помогна да преосмислим традиционните си представи за туризма“ – думите са на вицепремиера и министър на туризма Марияна Николова. Тя се включи в организираната от Националния борд по туризъм дискусия, посветена на развитието на бранша в условията на Covid-19, информира пресцентърът на Министерството на туризма.
По време на форума, преминал под мотото „Анти-коронни номера - по света и у нас“, министърът поясни, че общите усилия на държавата и на бранша трябва да отговорят на настъпилите промени, като се съсредоточат върху новите бизнес модели, устойчивото развитие, прилагането на високите технологии и по-адаптивната заетост. Без това е невъзможен рестартът, нито - привличането на инвеститорски интерес.
Заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева посочи, че постоянно се търсят нови възможности за подкрепа на сектора. За пример тя даде осигурените допълнителни средства по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“, по инструмента REACT–EU, чрез които ще бъдат подпомогнати предприятията при въвеждането на цифрови и зелени иновации. Мерките са в процес на разработване.
Георгиева подчерта и, че временната рамка на мерките за държавна помощ за икономиката в условия на сегашния епидемичен взрив е удължена с шест месеца - до 30 юни 2021 г., което дава възможност за допълнителна подкрепа на туристическия бизнес. Продължава и работата с Българската банка за развитие и други финансови институции за облекчаване кредитирането на бизнеса и разсрочване на задълженията му заради кризата.
Приз за най-предпочитана лятна дестинация в България получи Община Созопол.
Кой казва, че българите сме намръщени и черногледи хора? Разходете се из софийските коледни базари и ще останете с коренно различно впечатление. Празничните украси, музиката, въртележките и сергиите, преливащи от лакомства иръчно изработени..
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата на нашенския продукт е придружена от мащабна рекламна кампания и името на родопското село бързо..
Старият влек в село Говедарци, община Самоков предстои да бъде модернизиран като четириседалков лифт с капацитет от 1520 души на час. Подобно предложение е внесено в Регионалната инспекция за опазване на околната среда и води – София от компанията..