Идеята е на организацията „Спаси София“ и преди дни получи одобрение от Столичния общински съвет. "С монтирането на багажниците, любителите на велоспортовете в планината ще имат по-лесен достъп до високите ѝ части, като изберат градския транспорт", каза пред БНР Андрей Зографски от „Спаси София“. „На Витоша могат да се практикуват няколко вида планинско колоездене, като съществуват множество маршрути, според вида на трасето - за спускане, за ендуро или пък за крос-кънтри каране“ допълни той.
Градските активисти смятат, че реализирането на идеята е крачка към устойчиво развитие на природния парк, който е едно от най-ценните дадености на София. „Трябва да направим Витоша максимално достъпна за посещение и това решение ще намали автомобилния трафик, замърсяването и хаоса в природния парк, а прекарването там по-приятно, достъпно и зелено“, уточнява общинският съветник Борис Бонев.
Ако си мислите, че Североизточна България е само плодородни житници и равнини, е време да зареете поглед към лозовите насаждения, които се простират на хиляди декари в района. Тук виното е част от ежедневието и културата на хората. Данните са..
" Хераклея Синтика е природно и научно наследство от световна величина!" – подчертава Катя Стоянова, директор на Историческия музей в Петрич и ръководител на проекта "Реставрация, консервация, опазване, популяризиране и развитие на архитектурните..
В акваторията на остров Св. Анастасия се разгръща фееричен спектакъл: на 18 метра под повърхността на Черно море се извисява православен параклис , а срещу него е паркирала съветска "Чайка" с хромирани решетки. В непосредствена близост пък..