Идеята е на организацията „Спаси София“ и преди дни получи одобрение от Столичния общински съвет. "С монтирането на багажниците, любителите на велоспортовете в планината ще имат по-лесен достъп до високите ѝ части, като изберат градския транспорт", каза пред БНР Андрей Зографски от „Спаси София“. „На Витоша могат да се практикуват няколко вида планинско колоездене, като съществуват множество маршрути, според вида на трасето - за спускане, за ендуро или пък за крос-кънтри каране“ допълни той.
Градските активисти смятат, че реализирането на идеята е крачка към устойчиво развитие на природния парк, който е едно от най-ценните дадености на София. „Трябва да направим Витоша максимално достъпна за посещение и това решение ще намали автомобилния трафик, замърсяването и хаоса в природния парк, а прекарването там по-приятно, достъпно и зелено“, уточнява общинският съветник Борис Бонев.
Те се появяват на най-необичайните места – високо в планината или на морския бряг, под короните на дърветата или направо под звездното небе. Става дума за едно сравнително ново явление в българския туризъм – т.нар. глемпинги. Терминът идва от..
През лятото на 2025 г. се очаква рекорден интерес към детските лагери в България, показват данни на туристическите платформи. Две са водещите тенденции в идните месеци. От една страна нараства търсенето на активните приключенски лагери с фокус върху..
Алеко Константинов е първият писател интелектуалец на българската литературна сцена. Той е познат като журналист, публицист, езиковед с голямо влияние в обществения живот от края на XIX век. Още приживе двете най-известни Алекови произведения "До..