Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Култура на фокус: „Знание +“ е новата социална придобивка за служителите

Ваучери за храна или за дрехи, карти за фитнес или тиймбилдинги сред природата … В България повечето социални придобивки за служителите са материални. Въпросните „екстри“ са добре дошли за работещите в условия на инфлация, ръст на цените и изтънелия им бюджет. Но къде остава културата в тази трудна обстановка? Услугите и билетите стават все по-скъпи, а делът на хората, които желаят или могат да си позволят да посещават културни и образователни обекти намалява.

Картата за култура "Знание+“ запълва тази празна ниша. Разработена от сдружение „Българска история“, това е първата социална придобивка у нас, изцяло насочена към образованието, културата и изкуствата. Идеята е картите да бъдат закупени от българските работодатели за техните служители. „Бизнесът трябва да подкрепя хората, които работят за него“ - казва един от инициаторите Марио Мишев в интервю на Светлана Вълкова от БНР-Варна, и добавя:

„Това е карта, която дава отстъпка до различни образователни и културни институции. Това са най-разнообразни обекти, които биха били интересни за хората, изкушени от творчеството, от изкуството - театри, музеи, галерии, но не само! Става дума за всички онези места, които дават възможност на хората да усъвършенстват знанията и уменията си – в това число чуждоезикови курсове, академии за личностно развитие и всичко, което можем да асоциираме с образованието и културата.“

Марио Мишев

В момента се разработва мобилното приложение на картата. И противно на очакванията, се оказва, че българският работодател е отворен към подобни проекти:

„В нашето партньорско портфолио имаме над 60 организации в сферата на културата и образованието, някои от тях са водещи в своята област, като например Театър „Българска армия“, Политехническият музей, Къщата-музей на Иван Вазов. Всичко това сякаш изглежда атрактивно за работодателите, защото в днешно време за всеки от тях е важно неговите служители и колеги да се самоусъвършенстват ежедневно, да придобиват нови знания и умения и да бъдат конкурентни в работата си. От друга страна за работодателя е важно да предлага атрактивни условия, които ще задържат хората при него и ще му донесат някаква полза“ – твърди Марио Мишев.

Картата не предоставя безплатен достъп до културните институции, а по-скоро отстъпки, вариращи от 10 до 50%. „Очаквахме, че основният интерес ще идва от IT компаниите, от компании в сферата на аутсорсинга, но забелязваме, че и сред малки работодатели, семейни фирми между 5 и 10 души има голям интерес, посочва Марио Мишев и добавя:

„Нека не забравяме, че според Евростат българинът е на последно място в ЕС по отделяне на средства от личния си бюджет за култура. Ако можем да променим това, поне мъничко, ще бъдем доволни. Картата дава тази възможност, защото прави културата и знанието по-достъпни. И когато човек има възможност преференциално да потребява продукт или да посещава конкретно място, той го прави. Това е модел, който се е доказал във времето.“

Картата за култура не е оригинална идея на сдружение „Българска история“. „Има я в почти цяла Европа и беше въпрос на време да се появи и у нас“ – казва в заключение Марио Мишев.

Вижте още:

Съставил: Венета Николова /по интервю на Светлана Вълкова от БНР – Варна/

Снимки: Радио България, Знание +


По публикацията работи: Михаил Димитров

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

БНР пита: Кои са българските посланици на културата на 2024 г.?

Инициативата на програма "Христо Ботев" на БНР, започнала през 2021 г., се фокусира върху постиженията на писатели, поети, драматурзи, художници, музиканти, актьори, композитори, кинодейци и представители на българското танцово изкуство, чието..

публикувано на 11.11.24 в 20:05

Графити в Благоевград напомнят 20-годишната ни история в НАТО

Преди дни в Благоевград беше представен цветен графити-стенопис, създаден във връзка със 20-ата годишнина от членството на страната ни в НАТО. Стрийт-арт творбата може да се види на   ул. "Славянска" №65 и е реализирана с подкрепата на..

публикувано на 10.11.24 в 08:05
Тетяна Станева

Фестивалът "ОКО" има мисия – да покаже на българите какво става в Украйна

Повече от 100 филма, както и разнообразни дискусии по актуални теми очакват изкушените да научат повече за случващото се в момента в Украйна от първо лице. Петото издание на кинофестивала "ОКО" дава тази  възможност от 8 до 15 ноември, като за първи..

публикувано на 08.11.24 в 12:15