Бандонеонът е инструментът, който привнася душа в аржентинското танго. В онази мелодия, която обгръща живота в страст и история. На пръв поглед прилича на малък на акордеон. Истината е, че той притежава по-голямо акустично вътрешно тяло, много по-мобилен е и всяко едно движение на тялото се отразява пряко върху звука, който е по-дрезгав, по-докосващ и отличителен от акордеона и може да изпъкне над всеки един инструмент. Това разказва пред БНР Стоян Караиванов, първият български бандонеонист, който свири по класическата аржентинска система. Само преди дни младият българин се завърна от Германия с историческата първа награда (в четвърта категория) от Международния конкурс за акордеонисти в Клингентал. Престижното състезание се проведе между 7 и 13 май за 60-и пореден път, а 17-членното международно жури беше ръководено от проф. Щефан Хусонг. И въпреки че аржентинските ритми са подвластни днес на бандонеона, самият инструмент е създаден именно в Германия, където е бил използван по време на църковното богослужение във втората половина на XIX век. "Този форум е мястото, където винаги се е събирал елитът на акордеонното изкуство по света. Мои преподаватели са го печелили в едни от ранните му издания", казва Стоян:
"И когато те са ми разказвали истории за този конкурс, за подготовката, за преживяването и усещането да си част от него, за мен се превърна в една детска мечта да се явя и тайно да донеса голямата награда в България. През последните години българи