След романа "Времеубежище" британските читатели могат да се запознаят с друга книга на Георги Господинов - "Физика на тъгата". Тя е публикувана за първи път на Острова заедно с мемоарите му от 80 страници. По този повод и в неговия фрагментарен стил на повестование писателят казва пред в-к "The Guardian", че един роман не трябва да бъде влак, движещ се от точка А до точка Б и може да се отклонява, както нашето мислене.
Запитан, каква е България като място за писане, Господинов отговаря, че за него това е място оживено с истории, които в повечето случаи са неразказани поради културата на мълчание, идваща от времето на комунизма, когато е било по-безопасно да не казваш своите мисли. Той посочва, че първите му сериозни публикации са съвпаднали с годините след 1989 г., които са били изпълнени с енергия и чувство за общност, като на карнавал.
Господинов казва, че обича да препрочита стари книги, като напоследък това е била омировата "Одисея". По повод на казаното от Христо Стоичков, че сравнява получената от Господинов награда "Букър" със спечелената от футболиста "Златна топка", авторът отговаря, че световноизвестният български футболист е бил един от първите, които са го поздравили. "В България не сме залети с много поводи за обществено веселие, така че хората приеха наградата много лично. Да се радваш по този начин на успеха на една книга е прекрасно. Кой знае, но може би това е знак, че литературата все още означава много тук – или поне не по-малко от футбола", изтъква писателят.
История като на кино – казваме си често, когато ни разкажат невероятен сюжет или дочуем такъв от съседна маса в някое кафене. Но именно киното сякаш помага на днешния дигитално зависим човек, за когото вълшебните светове от хартиените книги са..
След успеха на фестивала "Ние сме децата на реката" през септември, гражданска фондация отново си партнира с пловдивския район "Централен". Този път поводът е специална изложба, която показва детски рисунки, вдъхновени от природата. Пловдивчани и..
В Централното фоайе на Ректората на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ беше открита фотоизложбата „По следите на Михайло Парашчук“, посветена на творчеството на украинския скулптор и неговия принос към българската архитектура...
История като на кино – казваме си често, когато ни разкажат невероятен сюжет или дочуем такъв от съседна маса в някое кафене. Но именно киното сякаш..
След успеха на фестивала "Ние сме децата на реката" през септември, гражданска фондация отново си партнира с пловдивския район "Централен". Този път..