На 11 април 1964 г. за първи път е осъществен презокеански полет на българската гражданска авиация. Той е по направлението София-Лима.
Българският женски национален отбор се класира за Световното първенство по баскетбол в Лима, но няма как да стигне до там. Тогава, въпреки забраната на съветските авиоконструктори заради тежките метеорологични условия, българските летци поемат добре премерен риск и осъществяват полета с нововъведения у нас въздушен лайнер Ил-18. Членове на екипажа са Иван Иванов - главен пилот, Андрей Иванов - командир на самолета, Йордан Песаров - пилот, Павел Игнатов - борден инженер, Серафим Колчев - борден радиотелеграфист, Тома Тодоров - щурман, Господин Господинов - щурман, Петър Петров - земен инженер по двигатели и две стюардеси - Мария Иванова и Славка Григорова.
Полетът с дължина 16 123 км. е по маршрута София – Париж – Дакар – Расифе – Асунсион – Лима. На борда на самолета, освен българските баскетболистки, са също така тимовете на Югославия, Чехословакия и Франция.
През 2012 г. на тържествена церемония единствените живи към онзи момент членове на екипажа Андрей Иванов, Павел Игнатов и Господин Господинов са наградени от президента Росен Плевнелиев с орден „За граждански заслуги”.
Вижте още:
В съзнанието на българите, които пазят и почитат паметта на предците си, датата 6 септември е символ на обединението на изстрадалия ни народ, съхранил вярата и идентичността си през петвековния османски гнет. След Освобождението в края на..
Изложбата "Пафтите – вселена от знаци" на Регионалния исторически музей в Русе гостува на Бургас до края на октомври. В експозицията в Етнографския музей на ул. "Славянска" 69, могат да бъдат видени над тридесет образци на ювелирното изкуство...
На 15, 16 и 17 юли, най-топлите дни на лятото, в България се извършват редица предпазващи ритуали. Те имат езически произход и са свързани с култа към огъня. Повече за тях, както и за богатата празнична обредност в тези три дни можете да..