Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Страната ни настоява за изграждане на транспортни коридори Гърция – България – Румъния

Гроздан Караджов
Снимка: БТА

Пълното присъединяване на България и Румъния към Шенген е от най-значимите събития за региона, заяви пред Софийския икономически форум вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов. Над 18 000 гръцки фирми работят в България. Обемът на инвестициите им надхвърля 3,5 млрд. евро. Затова Караджов акцентира върху важността за възстановяването на ж.п. връзка София, Кулата и Солун. Това ще отвори възможности за разговори с Румъния по мултимодалния ж.п. коридор Солун-София-Видин-Калафат, поясни Караджов. Той се е срещнал с гръцкия си колега Христос Стайкурас и са обсъдили организирането на тристранна среща с румънския ресорен министър Сорин Гриндяну за общо представяне пред Еврокомисиятя за финансиране коридора Солун-Видин и коридора Александруполис-Русе-Варна-Бургас.

Сред ключовите проекти е Коридор номер 8 - стратегически логистичен маршрут, свързващ Адриатическо и Черно море. В България коридорът е приоритет, като проекти по направленията София, Пловдив, Бургас, Карнобат, Синдел и Варна са в процес на изграждане, с обща инвестиционна стойност над 1,5 млрд. евро, каза Караджов. Допълнително е предвидено изграждането на липсващата железопътна връзка от Гюешево до границата със Северна Македония с дължина 2,4 км, която ще се финансира по програмата "Транспортна свързаност", посочи вицепремиерът.
България и Гърция ще работят по ключови европейски транспортни коридори
България и Гърция повече от всякога са обединени за подобряване на свързаността, стимулиране на икономическия растеж и постигане на успех в стратегическите транспортни инициативи. Това заяви министърът на инфраструктурата и транспорта на Гърция Христос Стайкурас пред петия Софийския икономически форум.

По думите му, един от основните аспекти на това сътрудничество е развитието на ключови европейски транспортни коридори, които свързват двете страни и осигуряват безпроблемно преминаване на стоки и хора. Стайкурас отбеляза два основни коридора. Първият свързва България и Гърция със Западните Балкани. Вторият свързва пристанищата на Черно море с тези на Балтийско и Егейско море, предоставяйки алтернатива за международната търговия и свързвайки Азия и Африка по концепцията за солидарност. Гръцкият министър подчерта нуждата от развитие на високоскоростни железопътни линии и интегрирането им между двете страни, предава БТА.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Според ИПИ няма да има апокалипсис ако не бъде приет бюджета за 2025 г.

Държавата ще продължи да функционира нормално и без парламентът да гласува държавния бюджет, сочианализ на Института за пазарна икономика (ИПИ) наречен “Без бюджет за 2025 и без удължителен закон: какво следва?“. От ИПИ смятат, че противно на..

публикувано на 21.12.24 в 13:48

Бизнесът е сдържан в очакванията за предстоящата 2025 г.

41% от членуващите фирми в Българската стопанска камара очакват спад в икономиката през 2025 г. 21% смятат, че няма да има промяна спрямо 2024-та. 65% от анкетираните очакват влошаване на собствения бизнес заради забавянето на глобалния..

публикувано на 17.12.24 в 16:06

Очаква се токът да поскъпне с 9% от 1 януари 2025 г.

Токът за бита може да поскъпне с почти 9% от догодина, показват разчетите на Комисията за енергийно и водно регулиране. Това означава, че при средно потребление от близо 400 киловатчаса сметките биха нараснали със 7-8 лв. Причината за вероятното..

публикувано на 15.12.24 в 09:02