Целта е да се гарантира, че всички хора имат достъп до устойчив транспорт, независимо от техните доходи, местоположение или способности, предвид фактът, че днес много хора се сблъскват с предизвикателства като високи разходи или липса на транспортни възможности, които ограничават достъпа им до работни места, образование и основни услуги, известно като транспортна бедност.
Как София ще се включи в инициативата, разказа Румяна Милова, изпълнителен директор на Центъра за градска мобилност.
“София ще участва за деветнадесети път в тази кампания. Миналата година в нея са се включили над 2700 души от 46 страни. Столичната община е много активна при провеждането на това мероприятие – от 18 до 23 септември ще бъде инсталирана мобилна станция, която ще измерва денонощно качеството на въздуха.
От резултатите ще разберем колко по-чист е въздухът в София в резултат от това, че на 22-и няма да има автомобили в централната градска част. На 18 септември можем да се качим и повозим на безплатен ретро трамвай с беседа, водена от екскурзовод.
Маршрутът на трамвая ще обхване надлез “Надежда" до пл. “Журналист“ и обратно, като ще тръгва на всеки кръгъл час“, съобщи Румяна Милова.
Ще има и безплатен двуетажен автобус, който ще вози желаещите в централната градска част и също ще предложи беседа водена от екскурзовод. Началната спирка е площад “Александър Невски“ в часовете от 10.00 до 18.00 ч. на всеки кръгъл час.
На 17 септември столичният "Метрополитен" подготвя “Сцена на съвременно изкуство“, както и “Подвижна сцена на социално ангажирано изкуство“ с официална стартова точка Метростанция “Мизия“ - Нов български университет. Кулминацията на събитията ще бе на 21 и 22 септември, като на 21-ви пред НИМ ще се проведе събитие за устойчива градска среда и представяне на иновативни, екологични решения за придвиждане. В програмата е включена и велосипедна обиколка, под надслов “Обиколка с кауза нулеви въглеродни емисисии“, посочи още Румяна Милова.
За Деня без автомобили, 22 септември, ще участват различни партньори, които чрез активности и презентации ще подкрепят целите на кампанията, насочени към намаляване на задръстванията, шумовото замърсяване, въглеродния отпечатък.
Още по темата чуйте в разговора и анкетата на Мария Илиева.