Най-голямата частна транспортна фирма в Бургас „М-Бус” се включва в националния протест на превозвачите, съобщи нейният управител Румен Христов. „Аз съм солидарен с протеста на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България, от което сме част и ние. От утре всички автобуси на „М-Бус” ще се движат с плакати, с надписи протест”, заяви той.
В понеделник сдружението, в което членуват над 80 фирми, обяви национален протест и представи 6 свои искания към ресорните институции. Ако нито едно от тях не бъде изпълнено, в началото на февруари превозвачите започват ефективни действия. Недоволството им е предизвикано главно от липсата на контрол върху сивия сектор и нелегалните превози, както и от размера на компенсациите за превозите, които компаниите извършват с намаление за отделни групи граждани.
За „М-Бус”на първо място стои проблемът със сивия сектор. Според управителя част от нелегалните превозвачи не подлежат на контрол от страна на институциите. Причината - няма закон, в който да е предвидена санкция за физически лица, извършващи превози със собствените си автомобили. Нелегалните курсове обаче са обичайна гледка по почти всички направления, сред които Бургас – Карнобат и Бургас – Ямбол.
„На много от автобусните спирки могат да се видят лични автомобили, които чакат 4-5 минути преди пристигането на автобуса. Те качват около четирима души, които при проверка представят за свои близки или познати. Взимат им парите, след това правят същото и в обратна посока и така няколко пъти, но без за това да дължат данъци и без да са направили разходи за осигуровки или застраховки. А така при инцидент потърпевшите не могат да получат и една стотинка обезщетение”, обяснява Христов.
Сивият сектор ощетява не само превозвачите, но и държавната хазна.
„Нелегалните превозвачи взимат от и без това малкото пътуващи, защото голяма част от автобусните фирми правят курсове до слабо населени места. Мога да дам пример с отсечката от Бургас до Карнобат - през селата Равнец и Трояново. Има много частни автомобили, които без разрешение извършват „регулярни” превози. Отделно има два шестместни минивана, които ежедневно се движат по направлението Бургас – Ямбол. За един курс те печелят приблизително 240 лева, на които ние иначе бихме платили ДДС, данък печалба и др. Ако се спазват правилата ще е добре за всички, защото при повече работа ще са повече и парите, които влизат в държавната хазна под формата на данъци. При повече пътници ще осигурим по-голямо превозно средство, ще сложим кондуктор и така ще дадем работа на повече хора. А ние не сме в състояние да го направим заради нелегалните превозвачи. Ако два минивана на ден правят минимум 240 лева оборот – представете си колко е това в годишен план, а не са само те”, допълва Христов.
Другият казус е размерът на компенсациите при намаленията от цените на билетите за различните групи граждани: възрастни, учащи, служители на МВР, деца до 7 години, деца до 10 години, ветерани от войните, военни инвалиди и др.
От „М-Бус” обясняват, че компенсациите са поне два пъти по-малки от самите намаления и се отпускат, докато има средства в националния бюджет, а фирмите са задължени да ги правят и след това.
„От години държавата е абдикирала от този проблем, но и поставя със законодателни промени допълнителни условия към нас. Ние сме длъжни да правим 20% намаление от цените на билетите за всички учащи и възрастни хора. В Наредба № 2 на Министерството на финансите, която регламентира компенсациите, е казано, че размерът, с който се компенсира едно пътуване, например по междуселищно направление, е 9,15 лв. за карта. Това е конкретно за област Бургас. Така пътуване на ученик от Карнобат до Бургас се компенсира с 9, 15 лв. Аз обаче правя намаление от 20% от стойността на картата, което в случая е 30 лева. Тоест само 1/3 от намалението бива компенсирана. В наредбата е записано, че компенсациите се правят до размера на средствата, предвидени в бюджета. Ако в него примерно са планувани 10 000 карти, а аз издам 10 100 карти, тези 100 - над определения лимит, няма да бъдат въобще компенсирани. С други думи задължението за намаления не отпада дори при невъзможност на бюджета да ги компенсира”, допълни Румен Христов.
От „М-Бус” ще проведат солидарни действия с Националното сдружение на автобусните превозвачи в България и са готови за ефективни действия от 1 февруари.
„Разбираме, че нашите пътници, голяма част, от които ученици и работещи не са виновни. Затова от „М-Бус” ще изберем форма на протест, която да заяви исканията ни, но по начин, който да не навреди на гражданите”, допълни Христов.
Страните членки оставиха в терористичния списък на ЕС Хасан ел Хадж Хасан и Мелиад Фарах – двамата атентатори от летището край Сарафово, както и военното крило на ливанската шиитска групировка "Хизбула", чиито членове са те. Двамата са осъдени заради атентата на летището край Бургас през юли 2012 г. Тогава загинаха петима току-що пристигнали туристи от..
Проверки за готовността на институциите как действат при инциденти ще предприеме община Болярово. Целта е да се установи наличието на техника и реакцията на хората. На заседание днес на общинските съветници бе представен обновеният план за бедствия, подготвен от администрацията. Той надгражда настоящия и синхронизира различни нормативни документи, за..
Ограничава се преминаването на превозни средства над 20 т по моста над р. Равадиновска в района на пътен възел „Созопол“ и къмпинг „Златна рибка“, т. нар. „Стария път“, част от път II-99 Бургас - Царево. Тежкотоварните камиони ще преминават по обходен маршрут - пътуващите в двете посоки между Царево и Созопол и между Созопол и Бургас ще се отклоняват..
Извършва се почистване на дерето от земни маси, което преминава през царевското село Велика, информират от Общината. При пълноводие се създава опасност от наводнения и разрушаване на инфраструктурата. Действията се извършват с ъс собствени средства. Община Царево е кандидатствала и за корекция на дерето в Ахтопол пред междуведомствената..
Част от бургаската улица „Св. Патриарх Евтимий“ ще бъде затворена от утре до края на април. Причината е продължаващите строително-монтажни работи за подмяна на водопроводната и канализационната мрежа. Затова се въвежда временна организация на движението, като се затваря частта от улицата между ул. „Св. Климент Охридски“ и ул. „Сливница“.
Местният парламент в Камено гласува субсидии, социални услуги и инфраструктурни проекти. Осигурени са средства за бюджетните разплащания до приемането на бюджета на общината за 2025 г. Всички клубове ще получат средствата, необходими за нормалното им функциониране. Одобрени са субсидии в размер на 30 000 лв. за читалищата в общината. 5000..
Общинския съвет в Сливен прие новия Правилник за организацията и дейността на обществения посредник. 38 общински съветници подкрепиха новия правилник. Приета бе Годишната програма за управление и разпореждане с имоти – общинска собственост и списъкът с общинските жилища, както и останалите точки в дневния ред. Изискването общественият посредник да..
В бургаския Етнографски музей е подредена изложбата „Старият Бургас през погледа на д-р Мелконян“. Тя представя знакови места, събития, познати и..
Без ток от 9 до 14 часа ще бъде част от град Черноморец : ул. "Антон Страшимиров", ул. "Оборище", ул. "Теменуга", ул. "Струма", ул. "Ал. Стамболийски", ул...
Без вода ще останат населените места от райони Карнобат, Айтос, Българово, Камено, захранени от деривация „Камчия-юг“. Причината е аварийно -..