„Дружеството на инвалидите" в Бургас е принудено да прекрати дейността си през есенно – зимния сезон. Причината за това е, че единственият климатик, с който се отоплява помещението им е повреден, а закупуването на нов не е по – възможностите на сдружението.
Хората с увреждания се събират в партерно помещение от близо 50 кв.м в блок 57 в комплекс „Бр. Миладинови“. Това е мястото, където имат възможност да общуват, да ползват няколко компютъра с интернет, има спортни уреди и телевизор.
„От фирма за климатични инсталации ни увериха, че досегашният ни климатик тип „колона“не може да бъде поправен. Нужните средства за закупуването на нов са близо 2500 лева, но членовете ни нямат възможност да отделят тази сума от собствените си доходи. Организацията ни получава субсидия от общината, но тя ни стига само да си платим тока и да покрием минималните си разходи през годината“, съобщи председателят на Дружеството Адриян Хаджиев.
Той уточни, че половината пари вече са осигурени, благодарение на дарител пожелал анонимност, който е предоставил 1000 лева и патриотична организация дарила 400 лева. От сдружението на хората с увреждания се надяват на подкрепа от страна на фирми и граждани, за да бъде събрана и останалата част от сумата, за да може да си купят климатик и да ползват помещението си и през тази зима.
репортаж може да чуете в звуковия файл:Двете полярни вълчици Аманда и Марая, които обитават зоопарка в Бургас, "излязоха" на индивидуална среща с черния "Ерген", красив мъжки вълк, който живее извън страната. Женските са на 4-годишна възраст и са готови да създадат потомство, съобщиха от бургаски зоокът. Младият мъжкар пристигна специално за тях от европейски зоопарк за краткосрочно..
Община Поморие приема заявления от граждани, които желаят на тротоара пред дома им да бъде засадено дърво, съобщиха от администрацията. Документи се приемат на имейл mayor@pomorie.bg или чрез деловодството на администрацията, като задължително трябва да се посочат адрес и телефонен номер. Експерт на отдел „Озеленяване“ ще прави преценка..
Месопустна Задушница е, една от трите, на които почитаме починалите. Тя предшества Великия пост и утрешните Месни заговезни. Въведена е реорганизация на движението на автомобили в района на Гробищния парк в Бургас. Промените се налагат заради традиционния наплив от граждани. Движението за автомобили ще бъде еднопосочно, като в гробищния парк..
Ръст в броя на делата в Районния съд в Бургас – 16 039. От тях 14 020 са свършени, от които със съдебен акт по същество са 11 440 и 2580 са прекратени. От всички свършени в срок до три месеца са 12 546, т.е. 89 %. По 90% от тях съдебните актове са окончателни. Това стана ясно от проведено общо събрание , на което бе представен отчет за дейността..
Информационните срещи на зрелостници с представители на университети в Община Бургас ще продължат до 15 март. За шеста поредна година Община Бургас и кариерните консултанти към ЦПЛР – Бургас организират поредица от информационни срещи, в които ще вземат участие преподаватели от Бургаски свободен университет, Държавен университет „Проф. д-р Асен..
Парламентът прие декларация за неучастие на български въоръжени сили във военни действия в Украйна, извън съюзните ангажименти на България в НАТО и другите международни ангажименти на страната по линия на ЕС, ООН и ОССЕ. Депутатите приеха и призоваха за постигане на траен, и справедлив мир в Украйна чрез преговорен процес, който да включва всички..
Благотворителен футболен турнир „Заедно за Крисена“, организира випуск 2025 на Търговска гимназия - Бургас. Инициативата има за цел да обедини училищната общност в града и да събере средства за лечението на Крисена - майка на две деца, която се бори с рядко заболяване - миелоидна/лимфоидна неоплазия с еозинофилия и тирозин киназна генна фузия..
Подробностите в звуковия файл.
Продължава почистването на плажа „Харманите“, където беше отчетено наличие на мазутни петна. Проверки са извършени от РИОСВ-Бургас и Басейнова..
Община Бургас уведомява, че поради възникнала необходимост от неотложен ремонт, Центърът за административно обслужване в централната сграда на Община..