ЕС няма намерение да налага квоти за въвеждане на електрически автомобили. Еврокомисията опроверга твърдението, разпространено в статия на германския вестник "Ханделсблат".
Германското издание се позовава на свои източници, според които Брюксел може да задължи автомобилопроизводителите с обвързващи квоти за електрически коли. Статията посочва като причина последните скандали около дизеловите двигатели. Компании като "Фолксваген", "БМВ" и "Даймлер" вече са заложили пазарни планове за 15 до 20% коли на ток до 2030 година, но те са доброволни и могат да се променят по всяко време. ЕС е поел обвързващи ангажименти в Париж за намаляване на емисиите въглероден диоксид в атмосферата.
Еврокомисията не планира въвеждането на квоти за електрически коли, заяви обаче говорителят Мина Андреева.
Към момента няма одобрен нов европейски закон свързан със задължителни изисквания за екологични превозни средства. Съществува само консултативен документ на Комисията, който предлага различни варианти за нисковъглероден транспорт и насърчаване на зелената енергия. Никъде в него обаче не се споменават квоти:
Важно е да се прави разлика между думата „квоти“ и думата „цели“, допълни говорителят. Ние следваме принципа на технологична неутралност – каквото и да правим, никога не бихме фаворизирали една конкретна технология за сметка на други.
Предстои обществено обсъждане и допълнителни експертни анализи за това как точно ЕС трябва да накара индустрията да намали замърсяването. Всяко бъдещо предложение изисква одобрение с мнозинство от правителствата на 28-те страни-членки.
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..