Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Ася Пеева: Българите все по-често избират да почиват в страната

Ася Пеева
Снимка: ПП ГЕРБ

Ръст от 2,2% или над 9 000 000 реализирани нощувки на български граждани за 2018 г. отчитат данните на НСИ. Това е довело и до положителната тенденция за увеличение в приходите с 7,8% или над 370 млн. лв. от нощувки на българи у нас. Тази информация бе обявена от министъра на туризма Николина Ангелкова след въпрос от народния представител от ГЕРБ Ася Пеева. Тя поиска информация какви мерки и насърчителни кампании е предприело ресорното министерство за привличане и насърчаване на българския турист, който да избере да почива в страната си, съобщиха от пресцентъра на партията.

Бургаският депутат посочи, че страната ни вече е с утвърден позитивен имидж чрез постоянните маркетингови кампании на останалите пазари. „Постоянно изнесените данни на Министерството на туризма показват, че реклама е един от основните действащи методи за максимално привличане на чуждестранни туристи. Средствата от тях влизат по най-бързия начин в търговския оборот“, поясни от трибуната Пеева.

Министър Ангелкова коментира, че се работи за максимално популяризиране на възможностите за качествена и разнообразна почивка у нас. През 2019 г. е стартирала кампания на Министерството на туризма за година, насърчаваща вътрешните пътувания. Така се цели опознаване на по-малко известни дестинации и развитие на регионите. Изготвя се специализиран календар на събития извън заложените в Националната програма за туристическа реклама.

„Предвидили сме и различни дискусии, най-добър наш партньор ще бъдат кметовете, които споделят добрите си практики за привличането на туристи. Трябва да се обединят усилията на всички на фона на силната външна конкуренция на пазара. Кампанията „Неочаквана ваканция“ ще се проведе в периода март-май 2019, досега след две проведени издания, се отчита повишение на интереса и на реализираните нощувки извън традиционните зимни и летни месеци“, поясни Ангелкова.

Сред най-всеобхватните маркетингови кампании е концепцията за туристическо райониране, като 7 от 9 организации вече функционират в райони, където може да се използва европейско финансиране. Ключов фактор е изготвянето на 8 културно-исторически маршрута, обогатени с винено-кулинарни и СПА направления. Те обхващат над 100 общини.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Българските туристи избират родните дестинации пред чужбина

България остава предпочитаната дестинация за нашите сънародници. Това показва представително проучване за нагласите на българите към туризма и почивките в страната, реализирано по поръчка на Министерството на туризма. То е извършено от социологическа агенция „Тренд“ и е по повод Световния ден на туризма. 51% от анкетираните заявяват, че..

обновено на 27.09.25 в 16:14

Успешен сезон за Южното Черноморие с ръст на туристи от 5%

Успешен сезон с ръст от 5% на туристите и 10% на приходите отчитат от Бургаската регионална туристическа камара в Световния ден на туризма. С 10% обаче са завишени и разходите, отбелязват от камарата. Оттам уверяват, че сектор туризъм е един от най-подготвените за приемането на еврото. Христина Славова, член на управителния съвет на..

обновено на 27.09.25 в 12:56

Тахов: Законопроектът за виното и спиртните напитки ще бъде преработен

Министърът на земеделието Георги Тахов каза, че законопроектът за виното и спиртните напитки, който беше свален от обществено обсъждане, ще бъде преработен и представен в новия си вариант, след като бъде съгласуван и с браншовите организации:  "Той мина през всички работни групи и беше в пълен синхрон с европейското ни законодателство и с регламентите..

публикувано на 27.09.25 в 11:00

Два любими обекта в Бургас с безплатни посещения днес

Безплатни посещения на два любими обекта в Бургас днес. Поводът е 27 септември - Световен ден на туризма, а инициативата е на общината.  Общинско предприятие „Туризъм“ се присъединява към инициативата на общинската администрация и ще посреща посетители при вход свободен в два от най-посещаваните си обекти - остров Света Анастасия и..

публикувано на 27.09.25 в 07:50

Популяризират старите традиции на местните рибари от Ченгене скеле с нов проект

Старите традиции на местните рибари от Културно туристическия комплекс „Ченгене скеле“ ще бъдат популяризирани с нов проект. За неговото изпълнение Община Бургас ще кандидатства за финансиране пред Национален фонд „Култура“.  Проектът носи наименованието „Ченгене скеле – пътуване през историята на Бургаския залив“ и е на обща стойност 54 050,00..

публикувано на 28.09.25 в 10:00

Интерактивни експонати и виртуален гид ще популяризират традициите на бургаските рибари

Обновяване на експозиционната къща „Евксински понт“ се планира по проект, с който община Бургас ще кандидатства пред Национален фонд „Култура“.  С реализирането му посетителите ще имат възможност да се запознаят с нов виртуален гид под формата на филм. Предвижда се още в нея да бъдат експонирани макети, които да дават по-пълна представа за морското..

публикувано на 26.09.25 в 11:21

Бизнесът и синдикатите не се разбраха за минималната заплата за 2026 г.

Без съгласие между бизнеса и синдикатите приключи обсъждането на минималната работна заплата за 2026 г. на Комисията по доходи и жизнено равнище към Националния съвет за тристранно сътрудничество.  Заради липсата на консенсус е взето решение на 6 октомври да се проведе заседание на Съвета, научи БНР.  Правителството предвижда от 1 януари догодина..

публикувано на 25.09.25 в 18:00