Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Ася Пеева: Българите все по-често избират да почиват в страната

Ася Пеева
Снимка: ПП ГЕРБ

Ръст от 2,2% или над 9 000 000 реализирани нощувки на български граждани за 2018 г. отчитат данните на НСИ. Това е довело и до положителната тенденция за увеличение в приходите с 7,8% или над 370 млн. лв. от нощувки на българи у нас. Тази информация бе обявена от министъра на туризма Николина Ангелкова след въпрос от народния представител от ГЕРБ Ася Пеева. Тя поиска информация какви мерки и насърчителни кампании е предприело ресорното министерство за привличане и насърчаване на българския турист, който да избере да почива в страната си, съобщиха от пресцентъра на партията.

Бургаският депутат посочи, че страната ни вече е с утвърден позитивен имидж чрез постоянните маркетингови кампании на останалите пазари. „Постоянно изнесените данни на Министерството на туризма показват, че реклама е един от основните действащи методи за максимално привличане на чуждестранни туристи. Средствата от тях влизат по най-бързия начин в търговския оборот“, поясни от трибуната Пеева.

Министър Ангелкова коментира, че се работи за максимално популяризиране на възможностите за качествена и разнообразна почивка у нас. През 2019 г. е стартирала кампания на Министерството на туризма за година, насърчаваща вътрешните пътувания. Така се цели опознаване на по-малко известни дестинации и развитие на регионите. Изготвя се специализиран календар на събития извън заложените в Националната програма за туристическа реклама.

„Предвидили сме и различни дискусии, най-добър наш партньор ще бъдат кметовете, които споделят добрите си практики за привличането на туристи. Трябва да се обединят усилията на всички на фона на силната външна конкуренция на пазара. Кампанията „Неочаквана ваканция“ ще се проведе в периода март-май 2019, досега след две проведени издания, се отчита повишение на интереса и на реализираните нощувки извън традиционните зимни и летни месеци“, поясни Ангелкова.

Сред най-всеобхватните маркетингови кампании е концепцията за туристическо райониране, като 7 от 9 организации вече функционират в райони, където може да се използва европейско финансиране. Ключов фактор е изготвянето на 8 културно-исторически маршрута, обогатени с винено-кулинарни и СПА направления. Те обхващат над 100 общини.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Борсовата цена на краставиците се покачва с 12%, а на лещата с 11%

Поскъпва борсовата цена на повечето зеленчуци, показват данните в седмичния бюлетин на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ). Изключение правят морковите, които поевтиняват с 2,8 на сто до 1,17 лева за килограм. При оранжерийните краставици ръстът е с 12,2 на сто, докато при оранжерийните домати той е с 4,6 на сто. При..

публикувано на 24.11.24 в 09:21

10 души се борят за едно работно място в Сливен

Средно по 7 безработни се състезават за едно свободно работно място в цялата страна, сочат най-новите данни на Агенцията по заетостта. Сливен е сред областите с най-силна конкуренция, където за едно място се конкурират 10 души. Същата е ситуацията и в областите Ловеч и Шумен.  Най-силна е конкуренцията в областите Габрово, Разград, Силистра и Търговище,..

публикувано на 24.11.24 в 07:38

Кметът на Несебър и Министърът на културата обсъдиха Старинния Несебър

Кметът на община Несебър Николай Димитров посрещна министъра на културата Найден Тодоров в сградата на старото кметство. Димитров представи дейността на новоучредения общински орган за закрила на световното наследство, на чиято втора среща бе приет Годишният доклад за наблюдение и оценка на изпълнението на Стратегията за културното наследство и..

публикувано на 22.11.24 в 16:45

Euronews: България е идеална дестинация за целогодишен туризъм със златните ѝ плажове и заснежени върхове

България, разположена в центъра на древни цивилизации, предлага впечатляващи исторически забележителности, заобиколени от най-добрите черноморски брегове и заснежени ски курорти от световна класа. На своите компактни 111 000 квадратни километра страната съчетава разнообразие от туристически преживявания. Освен това тя се оформя като все по-достъпна и..

публикувано на 22.11.24 в 11:46

Плаж „Атанасовска коса“ има нов концесионер

Определен е концесионер на морски плаж „Атанасовска коса“ - част 1, община Бургас. След проведена открита процедура, Министерският съвет упълномощава Министъра на туризма да сключи договор за концесия с „Еспи Агро“ ООД. Концесионерът се задължава за целия срок на договора за концесия от 15 г. да предоставя цена за чадър в размер до 1 лв . с..

публикувано на 20.11.24 в 16:58

Догодина село Лъка и кв. Каменар ще имат нова водопроводна мрежа

Близо пет милиона лева е стойността на проекта за реконструкция на водопроводната мрежа в село Лъка и на поморийския квартал Каменар.Средствата са по ПУДОС.  Изграждането на водопроводите ще продължи година, имаме готовност да започнем до края на този месец, обясни кметът на Поморие Иван Алексиев: "Проблемът със загубите на вода е много голям.Това..

обновено на 20.11.24 в 16:34

Внесоха в МС документите за плащания на хотелиери за настанени украинци

Министерството на туризма внесе в Министерския съвет новия пакет документи за одобряване на средствата на хотелиери, осигурили нощувки по Програмата за хуманитарно подпомагане на разселени лица от Украйна с предоставена временна закрила у нас.  Кандидатите  са по списък №24, в който са включени средствата към хотелиери, държавни, общински и..

публикувано на 20.11.24 в 08:58