Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Ася Пеева: Българите все по-често избират да почиват в страната

Ася Пеева
Снимка: ПП ГЕРБ

Ръст от 2,2% или над 9 000 000 реализирани нощувки на български граждани за 2018 г. отчитат данните на НСИ. Това е довело и до положителната тенденция за увеличение в приходите с 7,8% или над 370 млн. лв. от нощувки на българи у нас. Тази информация бе обявена от министъра на туризма Николина Ангелкова след въпрос от народния представител от ГЕРБ Ася Пеева. Тя поиска информация какви мерки и насърчителни кампании е предприело ресорното министерство за привличане и насърчаване на българския турист, който да избере да почива в страната си, съобщиха от пресцентъра на партията.

Бургаският депутат посочи, че страната ни вече е с утвърден позитивен имидж чрез постоянните маркетингови кампании на останалите пазари. „Постоянно изнесените данни на Министерството на туризма показват, че реклама е един от основните действащи методи за максимално привличане на чуждестранни туристи. Средствата от тях влизат по най-бързия начин в търговския оборот“, поясни от трибуната Пеева.

Министър Ангелкова коментира, че се работи за максимално популяризиране на възможностите за качествена и разнообразна почивка у нас. През 2019 г. е стартирала кампания на Министерството на туризма за година, насърчаваща вътрешните пътувания. Така се цели опознаване на по-малко известни дестинации и развитие на регионите. Изготвя се специализиран календар на събития извън заложените в Националната програма за туристическа реклама.

„Предвидили сме и различни дискусии, най-добър наш партньор ще бъдат кметовете, които споделят добрите си практики за привличането на туристи. Трябва да се обединят усилията на всички на фона на силната външна конкуренция на пазара. Кампанията „Неочаквана ваканция“ ще се проведе в периода март-май 2019, досега след две проведени издания, се отчита повишение на интереса и на реализираните нощувки извън традиционните зимни и летни месеци“, поясни Ангелкова.

Сред най-всеобхватните маркетингови кампании е концепцията за туристическо райониране, като 7 от 9 организации вече функционират в райони, където може да се използва европейско финансиране. Ключов фактор е изготвянето на 8 културно-исторически маршрута, обогатени с винено-кулинарни и СПА направления. Те обхващат над 100 общини.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Тройно се вдига началната цена за обезщетение при отчуждаване на земеделски земи

Тройно се вдига началната цена за обезщетение при отчуждаване на земеделски земи. Новите цени са определени с министерско постановление за промени в наредбата за реда за определяне на цени на частни имоти, които държавата иска за свои нужди. С промените в наредбата на практика, при отчуждаване от страна на държавата на определен имот, който е..

публикувано на 10.08.25 в 11:30

Ново изчисление на таксата за битови отпадъци в Ямбол

От 1 януари догодина в Ямбол таксата за битови отпадъци ще се определя според броя на реалните ползватели на имота, съобщиха от общината.  Промяната е в изпълнение на изискванията на Закона за местните данъци и такси и цели по-справедливо разпределение на разходите за услугата.  Досега таксата  се изчисляваше като промил върху данъчната оценка на..

публикувано на 10.08.25 в 08:24

Община Камено става част от стратегическата визия за туризма

Община Камено е включена в стратегическата визия на Министерството на туризма за развитие на Южното Черноморие като туристическа дестинация с акцент върху културното наследство. Това стана ясно при посещението на министъра на туризма Мирослав Боршош в района, където той разгледа средновековния град Русокастро – обект с национално значение. Започна..

публикувано на 07.08.25 в 14:30

5 институции проверяват обекти в Созопол, затвориха пицария без категоризация

Заведение, което работи без категоризация, констатираха контролните органи при масова проверка в Созопол. Представители на пет институции - на Министерството на туризма, Комисията за защита на потребителите, Икономическа полиция, Регионалната здравна инспекция, Националната агенция за приходите и Община Созопол участват в съвместна акция за..

публикувано на 07.08.25 в 14:00

Кабинетът създаде държавно дружество "Магазин за хората"

Правителството създаде държавно дружество "Магазин за хората". Разпореждането за образуването му беше взето на днешното заседание на кабинета. Дружеството "Магазин за хората" ще осъществява търговия с хранителни и промишлени стоки. Държавните магазини ще предлагат с приоритет продукти от първа необходимост на български производители. Целта на..

публикувано на 06.08.25 в 13:00
Архив

Заради шарка по овцете и козите свикват епизоотичните комисии в Сливенско

В област Сливен и съседните области няма установени огнища на шарка по овцете и козите, но се въвеждат мерки за ограничаване на разпространението на заболяването. Това  е решено на заседание на Областна епизоотична комисия. Една от мерките е забрана за изкупуването на мляко от област Пловдив, за което са уведомени сливенските преработвателни..

публикувано на 06.08.25 в 08:14

Ще развиват туристическия потенциал на община Средец

Министърът на туризма Мирослав Боршош посети археологическия резерват "Деултум " в село Дебелт, който е един от най-значимите обекти в община Средец. По време на срещата с кмета на общината инж. Иван Кичев и местни власти, министър Боршош подчерта важността на развитието на общини с туристически потенциал, които все още не са активно представени на..

публикувано на 05.08.25 в 17:15