Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Две нови електронни услуги пуска НАП

Снимка: pixabay.com

Националната агенция за приходите ще обменя електронно информация с банки, застрахователи, общини и други ведомства във връзка с извършвани ревизии и проверки на техни клиенти. Това е възможно с внедряването на две нови електронни услуги, достъпни с квалифициран електронен подпис /КЕП/, с което общият брой на е-услуги на НАП надхвърля 140.

От днес организациите, които не са страни в контролни производства (например банки, застрахователни дружества и много други), но от тях се изисква информация по конкретна ревизия или проверка, ще могат по електронен път да получават и изпращат документи от и към НАП.  Новите услуги: „Връчване на документи на трети лица в рамките на контролни производства“ и „Подаване на документи от трети лица в рамките на контролни производства“ ще спестят значително време и разходи на участниците в данъчните производства, съобщават от приходното ведомство.

За последната година над 1 млн. документа са разменени изцяло онлайн в рамките на 200 000 проверки и ревизии чрез информационната система „Контрол“, съобщават от НАП.

Новите електронни услуги са добавени в портала за е-услуги на НАП: https://inetdec.nra.bg/. Достъп до услугите за получаване на документи и предоставяне на отговори  имат представляващия или упълномощени от него лица, след направена регистрация в портала за е-услуги, достъпни чрез квалифициран електронен подпис (КЕП). Това става с подаване на заявление за съответната услуга.

Националната агенция за приходите призовава отново своите клиентите да отложат посещенията си в офис на ведомството до преустановяването на извънредното положение, като дотогава използват електронните услуги, достъпни портала за е-услуги. Структурите на НАП продължават да работят и да обслужват клиенти при допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.

 Подробна информация за данъчните и осигурителни правила по време на извънредното положение е достъпна в специална рубрика на сайта на НАП: https://nap.bg/page?id=762

Информационният център на НАП отговаря на въпроси на клиенти на телефон: 0700 18 700 от 8.30 часа до 18.00 часа в делнични дни, на цена според тарифите на съответния оператор.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Болярово и Елхово искат финансиране за нова клетка на депото в с. Добрич

Община Болярово и Елхово ще кандидатстват съвместно пред ПУДООС за финансиране на Клетка II на Регионалното депо за отпадъци в с. Добрич. Това стана ясно на заседание на Общинския съвет, който даде единодушно съгласие за старта на процедурата. Кметът Христо Христов посочи, че Първата клетка е изцяло запълнена и новата е необходима за нормалното..

публикувано на 26.11.25 в 17:00

Достойно заплащане поискаха в Бургас и от Инспекцията по труда

След служителите на Националния статистически институт и на НОИ в Бургас, които протестираха миналата седмица, днес продължава втората вълна на недоволство. Увеличение на заплатите поискаха и от Инспекцията по труда. Работещите там настояват то да бъде поне 20%, с искане за  адекватно заплащане на месечния им труд, което трябва да е съобразено с..

обновено на 26.11.25 в 15:23

И в Ямбол служители на Агенцията по заетостта излязоха на протест

Служителите от Бюрото по труда в Ямбол протестираха срещу заложеното в проектобюджета 5- процентно увеличение на заплатите. Тяхното искане заплатите да са с 20 процента по високи от януари догодина. Всички служители от Агенцията по заетостта излязоха пред административната сграда между 12:30 и 13 часа. Ние сме работници на тази държава,..

публикувано на 26.11.25 в 14:45

Стартира дарителската кампания на християнското братство „Александър Георгиев – Коджакафалията"

С благословението на Негово Високопреосвещенство Сливенския митрополит Арсений християнско братство „Александър Георгиев – Коджакафалията“ поставя начало на традиционната си благотворителна кампания по повод Рождество Христово. Събраните средства ще бъдат използвани за закупуване на основни хранителни продукти. От тях ще бъдат подготвени хранителни..

публикувано на 26.11.25 в 14:30

Представиха добри практики за превенция на ранни детски бракове и раждания

Добри практики за превенция на ранни детски бракове и раждания представиха в община Бургас различни организации ангажирани с проблема. С промяната в законодателството през 2023-та година, когато официално бе забранено сключването на брак между малолетни и непълнолетни, проблемът бе частично решен, защото остана съжителството. Тази практика може..

публикувано на 26.11.25 в 14:17

Служители на Бюрото по труда и РИОСВ Бургас протестираха за достойно заплащане

Служители на Бюрото по труда и Регионалната инспекция по околната среда и водите в Бургас протестираха в обедната си почивка с искане за увеличение на заплатите. Те настояват за 20% ръст на възнагражденията. Протестите са организирани от КТ „Подкрепа“ и КНСБ.   „Омръзна ни да подценяват труда ни“, „Държавен служител не е мръсна дума“ и „Ще..

публикувано на 26.11.25 в 13:40

Одобриха финансиране за ключов проект в Мамарчево

ОбС–Болярово одобри единодушно поемането на краткосрочен дълг от 4,048 млн. лв. за изграждането на социалния комплекс в село Мамарчево. Кредитът от Фонд ФЛАГ ще покрие авансовите плащания към строителните фирми, изпълняващи проекта на стойност 11,276 млн. лв., финансиран по Националния план за възстановяване и устойчивост. Срокът за погасяване е 12..

публикувано на 26.11.25 в 13:00