Георги Скордев е един от учениците, които са със специални образователни потребности в училище "Петко Рачев Славейков" в Бургас. Той е петокласник и е с увредено зрение и слух. Неговото обучение по време на извънредното положение се реализира дистанционно,така, както учат хиляди деца в страната. Вкъщи заниманията преминават с помощта на майка му Мария Попова и с ресурсния учител Доротея Гористанова-Дачева. Преподавателят успява да работи с още 10 деца вече месец.
30 минути са онлайн часовете за децата със специални образователни потребности, обясни учителката. За първи път обучаваме дистанционно, но не сме оставили на заден план нашите ученици. Имаме пълната подкрепа на ръководството на училището и работим спокойно. Доротея Гористанова-Дачева е преподавател на Георги вече 4-та година. Приех работата като предизвикателство, признава тя и допълва, че дистанционното обучение сега е отново такова за нея :
Комуникираме чрез платформата Майкрософт Тиймс .Часът започва както в училище.Първото нещо е Георги да си сложи раницата на гърба, с което му подсказваме, че е време за учене. След това сваля раницата и я отваря, в нея са приготвени символите на учебните предмети, които има детето в съответния ден. Така е и сега. Той открива символа - ресурсен учител, оставяме му време да го опипа и да се настрои за час. През това време обсъждаме с майката с каква нагласа е детото за часа. Това е нужно, за да разбера аз с какво темпо ще работя, колко и какви задачи ще му поставя.
Даваме възможност самостоятелно да се справи, но на този етап всичко се извършва от майката, не може без нея.
Учителят инструктира майката какво точно трябва да прави. Мария Попова снима кратки клипове с изъплнението на задачите и и ги праща на преподавателя. Основната трудност, и за учителя, и ученика, е личният контакт и липсата на сензорната стая в училище, която улеснява обучението. Преподавателят я нарича,, вълшебното място,,, защото там има достатъчно стимули за мултисензорна стимулация. Всичко е под формата на игра. Детето не се фокусира върху самия успех, а върху преживяването.И там, и у дома, ако Георги се умори, той задължително почива минута -две, уточни Доротея Гористанова-Дачева:
Първото и най-важно нещо е да го научим да взаимодейства с учителя. Имам предвид развитието на фината моторика, най-вече, хващането на предмети, време да манипулира с тях, вземането им, връщането им. Използваме символи, които са свързани с всеки един предмет. С промяната на сезоните, с празниците и т.н..Доколкото можем следваме вкъщи учебния план, който трябва да реализираме в училище.
С подкрепата на учителите работим доста добре с детето, заяви Мария Попова:
Притеснявам се, че в дългосрочен план това много ще му попречи на добиването на самостоятелност, на отделянето от семейството, за което винаги се борим.На практика той отново е затворен в един много тесен кръг от хора и това пречи на социализацията му. Не сме на този етап, в който той може да изпадне в някаква депресия. Аз се притеснявам от това най-вече.При децата с увреждания е по-различно дистанционното обучение, спрямо другите деца, защото родителите започват да изпълняват задачите, които им се спускат от учителите.Те ги заместват.Всички знаем, че това е един много затворен кръг за детето. Аз съм доволна от него. От доста време не съм работила с Георги. Виждам, че той много неща е научил.Това мен ме радва. Сега започваме ново ниво. Нови задачи започнахме да изпълняваме вкъщи, упражняваме ляво-дясно, сваля кубчета долу и горе. Трябват много повторения, работим на фината моторика.
Това, което ме притеснява е, да не кажат всички, че това е сполучлива форма на обучение. Не, не е сполучлива за обучение за деца с увреждания. Към днешна дата е добра, но, ако продължи дълго, губим всичко. Училището не е измислено само за добиване на някакви знания, които виждаме, че могат да се научат и онлайн. А е измислено, за да попадне детето в социална среда!
Много е трудно на тези ученици да се обясни, защо им се нарушава ежедневният ритъм, категорични са и майката, и учителката. Според тях е необходимо да се променят мерките за децата с увреждания по време на извънредно положение. Георги има шанс да излиза навън, тъй като семейството живее в къща и в двора й може да прекара няколко часа.
ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛ:
ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛ:
Неучебен е денят в няколко общини в Бургаска област. Причината е усложнената метеорологична обстановка. Днес и утре са неучебни за всички училища и детски градини на територията на община Поморие , с изключение на тези в общинския център и Ахелой, където учебният процес ще продължи. Това обяви със своя заповед кметът Иван Алексиев. Целта е..
Центърът за млади таланти в Бургас организира състезание по английски език за ученици в четвърти клас. В рамките на The English Stars Challenge децата ще преминат през четири кръга (лексика, граматика, говорене и слушане с разбиране) насърчаващи техните езикови способности, като най-изявените таланти ще бъдат допълнително поощрени. Благодарение..
Девет талантливи бургаски ученици са наградени за своите образователни постижения от фондация "Пътеки към бъдещето". Заради високите успехи, знания, труд и постоянство през годините, те ще получават стипендия в размер на 500 лева всеки месец в продължение на една календарна година. Отличените са Виктория Емануел Степанян, 10 Г клас, ППМГ..
Нова дигитална образователна платформа ще помага на бургаските ученици при подготовката им за пробни изпити и Национално външно оценяване по математика в 4 и 7 клас. Платформата е заредена с безплатни учебни материали и тестове за упражнение, които ще помогнат на децата да се подготвят по най-ефективния начин, разказват създателите й. Кои са те как..
В Бургаска област за следващата учебна година се предвиждат 149 паралелки след 7 клас, с 8 по-малко от миналата година . В тях ще могат да продължат обучението си 3 799 ученици, които са с близо 200 по-малко в сравнение с година назад. Запазва се тенденцията към увеличаване на STEM профилите и професиите, показва приетия план-прием за учебната..
Продължава отпадането на ученици в гимназиалния курс в Ямболска област. За следващата учебна година се предвиждат 44 паралелките за осмокласници, броят на децата остава почти без промяна, стана ясно по време на обсъждането държавния план-прием за учебната 2025 – 2026 година. За следващата учебна година от просветното министерство са отпуснали..
Разделението на властите според Конституцията, мястото и ролята на съдебната власт в Република България и структурата на съдебната система обсъди днес председателят на Апелативен съд – Бургас - съдия Пламен Синков с единадесетокласници от ППМГ „Акад. Никола Обрешков“. Учениците от XI „д“ клас с профил „софтуерни и хардуерни науки“ проведоха час на..
Неучебен е денят в няколко общини в Бургаска област. Причината е усложнената метеорологична обстановка. Днес и утре са неучебни за всички училища и..