Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Румънци, германци, чехи и белгийци в Слънчев бряг

За да активират  пазар, който да записва в последната  минута,  мениджъри  на  големи  хотелски комплекси  в Слънчев бряг заложиха на намаление от поне 30 %.  Каналите за продажба са неритмични и носят кратки престои, а  рейтингите  на  хотелите  могат да пострадат, ако качеството тръгне надолу заедно с цената.  

На плажа  до хотел „Чайка“  откриваме туристи от Чехия, Германия, Белгия, България.

Семейство германци споделя, че са на почивка в Слънчев бряг за шести път.  На въпроса защо?, отговарят:  А защо не!  Идвали са в различни години от 2000-та насам. Този път изборът  им е и защото оценяват страната ни като по-малко рискова на фона на пандемията, добавят  и този плюс  към традиционно красивото море, добрата храна, похапване и пийване.  Избрали България пред  Турция  като друг  техен вариант  през годините.  Ние не се интересуваме от забележителности, а от спокойно прекарване на времето,  освен това е евтино.
Млади белгийци потвърждават, че си изкарват страхотно. Момче и момиче  от Германия  разгръщат  новата книга на Себастиян Фитцек  на плажа в Слънчев бряг. Харесва им, че има много хора, хубаво време и добра храна.
Александър и Димитър от София за първа година са в Слънчев бряг.  След поредица от почивки в Гърция този август  идват на плажа от хотел Авлига. Александър казва,  имам впечатление, че тази година  по морето има много добро отношение към туристите, малко по -ниски цени, дано да  не е само за тази година, защото си мисля, че е следствие от кризата. Няма  толкова хора  по заведенията вечер, има на плажа,  добре си прекарваме. В хотела се разминават с румънци, сърби, украинци.
Защото не можахме да отидем в Гърция  затова сме тук, казва  пловдивско семейство.  Местим се от хотел в хотел, само и само нещо да ни хареса.

Стойка Терзиева, мениджър  на  голям  хотелски комплекс  в Слънчев бряг:
Наложи се да направим големи  намаления, за да активираме пазар, който да записва в последната минута, защото пазарите, които имаха ранни записвания  анулираха програмите си, останаха само късни записвания. Целият пазар е на много ниска цена, цена, която се наложи над 30 % да сваляме от нормалното. Когато намалиш цената, качеството пада оттам  и рейтингите на хотелите. Те са най- важните когато започнем да подписваме договори за следващите години, всеки един туроператор  гледа  рейтинга на хотела,  за да може да се съгласи с услугата, която предлагаме. И аз  самата когато записвам през  Booking  не харесвам  рейтинг,  който е под осмица и около 8. Една от основните трудности  дори  и този сезон се оказа огромното количество проверяващи държавни институции - точно в сезона, в който полагаме най много усилия да напълним  хотелите  и да дадем добър продукт.  Двама служители на  хотела започват да показват  на проверяващите  папки с документи, материалната база. Оттук пък безпокойството на клиентите, които виждат, че ние  разхождаме някакви странни хора.

Теодор Пастармаджиев,  член на Управителния съвет на съюза на собствениците Слънчев бряг:
Ако можем да търсим позитиви в този много странен и труден сезон-те са в това, че много българи преоткриха родното Черноморие. Знаете, че Слънчев бряг е курорт, който принципно е  замислен, построен за  чуждестранни туристи за чартърни програми. Наложи се да търсим други канали за продажби, да предлагаме ценови нива, които са на ръба на себестойността. Някои от нас се справят по -добре, други по-зле, но при всички случаи изключително труден и нервен сезон. В момента има все още, предвид  ситуацията, прилична заетост в обектите, които избраха да отворят, в Слънчев бряг не само хотели, но и  търговски обекти, активности  са с намален капацитет, някои въобще не оперират. Не можем да разчитаме на никаква предвидимост, по простата причина, че каналите за продажби,с които работим, са изключително неритмични, записванията са буквално от днес за утре, много краткосрочни, много къси престои.  Това, на което се надяваме, е  времето да се задържи благоприятно  до към средата на септември.

Пламен Копчев:  Слънчев бряг е така планиран, че той няма  паркоместа да поеме  автомобилен туризъм. И понеже в момента са български туристи, румънски туристи,  хотел който работи е запълнен 20-30 процента. Има сънародници, които са се прибрали от чужбина, румънци, имаме малко полски туристи, малко германски, белгийски и чехи.Разчитаме от другата неделя  за полети от Израел. Туроператорите ни казаха, че ще продължат до 30 септември.
Трябва да се обърне внимание на зимния туризъм, той ще е възможен с английски туристи- ако ги няма и там ще пропадне сезонът. За следващата година вече да се работи с коридори с  традиционни пазари Англия, Германия,  средната част на Европа,  Скандинавия. Да отпаднат обичайните визи,  да станат онлайн визи за руските туристи, да се намали таксата.  Нашите основни конкуренти на Балканите  правят така, че да са много облекчени руските туристи.
Негативни кампании винаги ще има, такива които да тласкат  туриста към конкурентите. То беше много плюене по Слънчев бряг-презастрояване, бетонна джунгла, което туристът,  когато само  чете и слуша, не сме  да дойде. Но дойде ли, като прекара хубаво, казва на приятели.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

Община Камено става част от стратегическата визия за туризма

Община Камено е включена в стратегическата визия на Министерството на туризма за развитие на Южното Черноморие като туристическа дестинация с акцент върху културното наследство. Това стана ясно при посещението на министъра на туризма Мирослав Боршош в района, където той разгледа средновековния град Русокастро – обект с национално значение. Започна..

публикувано на 07.08.25 в 14:30

5 институции проверяват обекти в Созопол, затвориха пицария без категоризация

Заведение, което работи без категоризация, констатираха контролните органи при масова проверка в Созопол. Представители на пет институции - на Министерството на туризма, Комисията за защита на потребителите, Икономическа полиция, Регионалната здравна инспекция, Националната агенция за приходите и Община Созопол участват в съвместна акция за..

публикувано на 07.08.25 в 14:00

Кабинетът създаде държавно дружество "Магазин за хората"

Правителството създаде държавно дружество "Магазин за хората". Разпореждането за образуването му беше взето на днешното заседание на кабинета. Дружеството "Магазин за хората" ще осъществява търговия с хранителни и промишлени стоки. Държавните магазини ще предлагат с приоритет продукти от първа необходимост на български производители. Целта на..

публикувано на 06.08.25 в 13:00
Архив

Заради шарка по овцете и козите свикват епизоотичните комисии в Сливенско

В област Сливен и съседните области няма установени огнища на шарка по овцете и козите, но се въвеждат мерки за ограничаване на разпространението на заболяването. Това  е решено на заседание на Областна епизоотична комисия. Една от мерките е забрана за изкупуването на мляко от област Пловдив, за което са уведомени сливенските преработвателни..

публикувано на 06.08.25 в 08:14

Ще развиват туристическия потенциал на община Средец

Министърът на туризма Мирослав Боршош посети археологическия резерват "Деултум " в село Дебелт, който е един от най-значимите обекти в община Средец. По време на срещата с кмета на общината инж. Иван Кичев и местни власти, министър Боршош подчерта важността на развитието на общини с туристически потенциал, които все още не са активно представени на..

публикувано на 05.08.25 в 17:15

Summer Bright Awards отличи в Несебър бизнес, туризъм и култура

Старият Несебър стана домакин на церемонията Summer Bright Awards 2025, която събра представители на българския бизнес, туризъм и култура. Българското национално радио бе основен медиен партньор на събитието, а сред официалните гости присъства генералният директор на БНР Милен Митев. Церемонията се проведе на борда на 85-футова яхта и отличи..

публикувано на 04.08.25 в 17:00

Спад в предлагането на работа

Предложенията за работа във всички сектори през юли намаляват, показва анализът на водещата платформа за онлайн обяви в страната. Според данните от месечния анализ, през юли се отчита спад с 12% или над 5000 работни места по-малко в сравнение с юни. Продължава да се регистрира спад на предложенията за работа и на годишна база, като през юли той е 7%..

публикувано на 04.08.25 в 16:00