Яхтена марина, зони за отдих, амфитеатър…Всичко това трябва да се реализира в Зоната за обществен достъп на бургаското пристанище, която вече се разширява и в района около входа на порта. Вече има и стартирала обществена поръчка за изготвяне на работен проект, а от бургаската камара на архитектите изразиха редица възражения и поискаха процедурата да бъде прекратена.
От местната колегия изпратиха отворено писмо с техните възражения до редица институции. Проектът предвижда зоната в района около седмо до девето корабно място да се изчисти от товаро-разтоварна дейност и да стане за обществен достъп и яхтено пристанище. Според арх. Костадин Христов, някои от процедурите са нарушени. В момента има открита такава за изработване на генерален план на Зоната за обществен достъп, при одобрено задание, посочва той. Те се бавят и се минава към частично реализиране на елементи от този план, без да е ясна цялостната визия за развитие на участъка. Преди време се организира конкурс за идейна концепция именно за тази зона, на който да стъпи бъдещият работен проект. Самият Христов е участвал в него, но посочва, че не е обжалвал решението на журито. А относно процедурите той и колежката му Венета Иванова поясняват, че генералният план е градоустройствената основа, върху която трябва да стъпи всичко, което ще се реализира в тази територия. А в този случай не се върви от общото към частното, а обратно. Така обществената поръчка за работен проект е пусната на база на спечелилия конкурса за идейна концепция, а Венета Иванова допълва:
„Без да е обсъдено нито с обществеността, нито с регионалната колегия, което е наясно с тази проблематика. И, мен лично, много ме смущава фактът, е зоната, в която ще случват най-големите обществени нови сгради, зона, която е изключително значима и е връзката между града и морето, стават без обществено презентиране“, коментира Иванова.
В идейния проект има интересни идеи, но имаме притеснения относно транспортната обвързаност с останалата част от зоната, посочва Костадин Христов. Затова беше важно да видим и останалите предложения, но те не бяха обсъдени с нас и не получихме достъп до тях, поясняват архитектите.
„По първоначалния генерален план е предвиден, в оста на входа на пристанището, да бъде реализиран един пешеходен мост, който да подобри достъпността до южната част на зоната. В проекта, който е премиран на първо място, този пешеходен мост е отпаднал, защото тази зона, тихата, седмо – девето корабно място, се предвижда за зона за т. нар. „елитни яхти“, казва Христов.
Автогарата стеснява достъпа до зоната, а по първоначално предвиждане, трябваше да има голям площад, който към момента е с намалени размери, добавя Костадин Христов. Архитектите настояват за широко обществено обсъждане на проектите, за да се намери най-доброто решение за бъдещата зона за обществен достъп.
„Тенденциите в съвременните градове са да могат хората не просто да се разхождат покрай кея и да се любуват на яхти, а да могат да се докоснат и до морето. Най-грубият пример е масовата посещаемост на понтонните мостове на Кристо Явашев на езерото Комо. Реално, ние имаме възможност тук, в сърцето на пристанището, да реализираме подобна идея. Тук е водна повърхност, която целогодишно е тиха. Тук може да има водни колелета; лодки за разходка; понтони; аквапарк; водни ски… Атракции, които да обслужват целия град и да привличат туристически поток. Яхтите привличат, ама не са всичко“, смята архитектът.
Няма да се прекрати на обществената поръчка за работен проект на разширението на Зоната за обществен достъп в Бургас. Затова са категорични от Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ). Към момента има подадени две оферти за изработването на работен проект на зоната, която трябва да отвори Бургас към морето и от страната на ж.п. гарата. На базата на спечелилите конкурса проекти за идейна концепция на зоната, е изготвена техническа спецификация, а предложенията в настоящата процедура трябва максимално да съответстват на нея. Именно в тези проекти е отпаднал моста, който трябва да минава над морето. От ДППИ казват, че той не е задължителен елемент, но не посочват причини, освен че той просто не бил предвиден в проектите и отрекоха, че това е, за да не се пречи на акостирането на яхтите. Но посочват, че може и да се направи мост в бъдеще.
А защо яхтена марина? На първо място, казват от предприятието, защото сме пристанище и е нормално да има пристанищна дейност, в случая - за пасажерски плавателни съдове. Казват, че имало и желание за марина, защото все повече хора имали лодки и яхти. Според тях - ще привлича и туристи. Също така - ще носи и приходи на порта.
И още - пешеходният достъп трябва да бъде осигурен през ул. „Александровка“, покрай автогара Юг и да излиза в зоната. Той трябва да е съобразен със съществуващата инфраструктура. Автомобилният ще бъде през входа на пристанището. Предвижда се между 1 и 4 корабно място да има паркинг, четириетажен, с 400 места.
От ДППИ отговорят уклончиво за провеждане на обществено обсъждане. Такова, на този етап, няма как да се проведе, поясняват и добавят, че в последствие ще бъдат спазени всички законови процедури. А относно конкурса за идейна концепция, поясняват, че представител на архитектите е участвал в него и е имало време да се отправят възражения. Темата ще бъде разглеждана и от местните общински съветници, така че тя ще търпи развитие. В момента, от държавното предприятие са категорични, че няма да прекратят обществената поръчка, каквото е желанието на камарата на архитектите в Бургас.
Новата сграда на областната болница в Ямбол ще заработи най-рано през следващото лято, уточни служебният здравен министър Галя Кондева. Дотогава трябва да е готов спешният център към лечебното заведение. Въпреки обещанията, че болницата ще заработи до края на тази година, срокът се отлага за пореден път стана ясно, след посещението на..
Затварят за авариен ремонт пътят от Царево към Варвара, Ахтопол, Синеморец, Резово и в двете посоки, информират от АПИ. Участъкът ще бъде ограничен за преминаване на всички превозни средства в събота (23 ноември) от 9 ч. до 12 ч., При изпълнението на ремонта на сводовия водосток при 4-и км, ще се допуска преминаване само на автомобили със..
Kaufland България откри първия си автомат за рециклиране на опаковки в Бургас. Той може да бъде намерен на паркинга на хипермаркета на ул. „Янко Комитов“ 8 в кв. „Славейков“. Това е седмата станция за рециклиране на Kaufland в България от старта на пилотния проект за депозитна система през пролетта на 2023 г. До момента клиентите на веригата са върнали..
"Община Бургас не премахва дървета, а ги подменя." Това е коментарът от местната администрация, след сигнал, получен в редакцията на БНР-Бургас, че на улица "Гладстон" се извършва сеч на дървета. При изготвянето на проекта за ремонта на улицата е направена експертиза и се подменят само дървета, за които има наблюдение през годините, че съхнат,..
Системите за обработка на документи на КАТ Бургас отново работят в нормален ритъм, съобщават от там. Заради техническа неизправност, КАТ Бургас няма да обслужва граждани В четвъртък беше преустановено предоставянето на административни услуги на гражданите заради възникнала техническа неизправност.
Заради провеждането на Полумаратон Бургас 2024 на 24 ноември – неделя, ще бъде въведена временна организация на движението от 7 до 14:30 часа в района на трасето, по което ще преминат бегачите, съобщават от общината. Мярката се налага заради осигуряването на безопасността на участниците в спортното събитие. Ето кои участъци ще бъдат затворени за..
Спектакълът "Ритуали на душата" ще бъде представен тази вечер, 22 ноември в Културен дом НХК в Бургас. Този път той е специално ориентиран към младежката публика, съобщават неговите автори от Танцова компания "Дюн". От екипа допълват, че "Ритуали на душата" е един от най-успешните им проекти, който е имал над 60 представяния в страната, както и..
"На Ахелой е извършен ремонтът изцяло, без пречиствателна станция. Нужни са около 18 млн. лв. В Порой довършваме ремонта на кулата до края на годината...
Въпросът за провеждането на местния референдум относно каменната кариера в Каблешково ще се решава от бургаския административен съд. Причината е..
Първото рали „Созопол“ събира любители на адреналина и високите скорости от цялата страна на 23 ноември, събота. Участниците ще бъдат мъже и..