Модернизацията на жп линията Пловдив – Бургас е приоритетна за национална компания „Железопътна инфраструктура“. Линията е една от основните жп магистрали на България. Тя е част и от европейски тарнспортен коридор Ориент – Източно Средиземноморие свързващ Северно и Балтийско с Черно и Средиземно море.
„Рехабилитацията ще подобрени транспортните връзки на територията на страната, както и добрата свързаност със съседните държави и страните от Европейския съюз. Това ще помогне за икономическото развитие на съответните региони от Пловдив през Стара Загора до Бургас“, коментира инж. Иван Бакалски, ръководителят на Втора фаза на проекта за рехабилитация на железопътната линия "Пловдив-Бургас" по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 на ЕС.
В първата фаза са рехабилитирани железният път и съоръженията, контактната мрежа в участъка от Михайлово до Бургас. Постигната е средна скорост на движение 140 км/ч. Във втория етап извършена е рехабилитацията на пътя в участъка от Скутаре до Оризово, там скоростта за движение е до 130 км/ч. Монтирани са две нови системи за управление на влаковото движение в гарите Маноле и Белозем.
„Вече се работи и по участъка от Оризово до Михайлово. Там ще се извърши удвояване на железопътната линия, като в района на Чирпан тя се разклонява. Единият път преминава директно през гара Чирпан, а другият - директно през нов тунел към гара Михайлово. След като изграждането на тези участъци приключи, включително и двата – гара Зимница и участъка Явор – Зимница при гара Завой, ще бъде постигна скорост на движение на влаковете средно – 145 км/ч.“
Предстои модернизация и на системите на сигнализация и телекомуникация по жп линията Пловдив – Бургас. Това са системи, с които се водят влаковете по безопасни трасета. Телекомуникационна система свързва служителите по гарите помежду им, с диспечерите в Пловдивския диспечерски център, с локомотивните машинисти във влаковете.
Във Втората фаза се предвижда и изграждането на надлези на 40 места. Прелезите ще бъдат заменени с надлези, като по цялото трасе Пловдив – Бургас ще останат само два прелеза – в района на „Нефтохим – Бургас“ и един в района на гара Долно Езерово.
След реализирането на проекта ще се постигне скорост, безопасност и комфорт при пътуването по жп линията Пловдив - Бургас, коментира още инж. Иван Бакалски:
„Ще се постигне скорост до 160 км/ ч, като средната скорост от Пловдив до Бургас ще бъде 145 км/ч, тъй като има участъци където скоростта е до 130 км/ч. Така ще намалим времепътуването, то ще е не повече 2 часа и половина.“
Той посочи още, че системите за сигнализация ще гарантират висока степен на безопасност, включително и контрол върху скоростта без намеса на машинистите на влаковете. По отношение на комфорта, релсите са заварени без настави и не се чува тракане. А след обновяването на локомотивите и вагоните от „Пътнически превози“ ва БДЖ пътуването с влак ще е още по – приятно.
Повече информация, можете да намерите в сайта на ОПТТИ .
интервюто може да чуете в звуковия файл:С тарата чешма пред Кметство с. Тополица отново дарява прохлада на местните жители и гости на селото. По проект на обща стойност 12 хил. лв беше изцяло подменен стария водопровод на чешмата. Това се случи с безвъзмездно финансиране по Програма „Капка по капка“, благодарение на Фондация „Бикоуз“ в помощ на благотворителността, с финансиране на JTI и..
Представители на организации от сферата на културата, които изпълняват проекти, финансирани по Плана за възстановяване и устойчивост, се събраха на протест пред Министерството на културата. Според тях е блокирано отчитането и е забавено изплащане на средства по процедурите, администрирани от Национален фонд "Култура", което ги изправя пред финансови..
Таксиметровите услуги в Ямбол ще поскъпнат от началото на следващата година. Рамката на цените не е променяна от 2016 година. Минималният праг на дневната тарифа ще е 0,90 лв./км, а максималният – 2 лв./км, нощната тарифа ще се определя в рамките от 1 лев до 2,20 лв. за километър, уточни председателят на общинския съвет в Ямбол Антон Шиков, след..
Завършиха асфалтовите работи в платното за Бургас в участъка от АМ „Тракия“ в област Сливен, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура". Обновеното трасе е с дължина 11 км и е между 262-и и 273-и км. При добри метеорологични условия се предвижда до неделя да бъдат монтирани ограничителните системи. През следващата седмица, веднага след като приключи..
Две години след старта на строително-монтажните дейности от ВиК Бургас, вече е въведена в експлоатация реконструкцията на Деривация "Камчия-Юг" при айтоското село Черноград. Обектът, който първоначално е бил изграден преди повече от половин век сега подобрява водоснабдяването за десетки хиляди жители на две от бургаските общини - Айтос и Карнобат...
Жители на бургаския квартал „Победа“ са подали молба към Общинския съвет и към Общината относно кражби и посегателства, които с времето ескалират. Според гражданите, в квартала липсват пътни знаци, полицейско присъствие и какъвто и да е контрол. Те са подавали жалби в Районното управление, но не последвала желаната от тях реакция, а именно..
Към момента няма информация за броя на задържаните по време на вчерашния протест пред парламента срещу проекта за бюджет. Около полунощ група протестиращи се опитаха да преградят булевард "Дондуков" с кофи за смет и да спрат лек автомобил, който се опитваше да премине оттам. Протест срещу Бюджет 2026 в Триъгълника на властта (ОБНОВЕНА) Това..
Две години след старта на строително-монтажните дейности от ВиК Бургас, вече е въведена в експлоатация реконструкцията на Деривация "Камчия-Юг" при..
Служителите от Бюрото по труда в Ямбол протестираха срещу заложеното в проектобюджета 5- процентно увеличение на заплатите. Тяхното искане заплатите да са..
Община Болярово и Елхово ще кандидатстват съвместно пред ПУДООС за финансиране на Клетка II на Регионалното депо за отпадъци в с. Добрич. Това стана..