Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Предложения за регламентиране на превоза на малки туристически групи

Екипът на служебния министър на туризма започна  законодателна инициатива, с цел регламентиране на превоза на малки туристически групи в превозни средства тип 8+1 и изсветляване на този сив сектор. Проблемът година наред остава нерешен.През последните два месеца са били проведени четири работни срещи – една на ниво министри и три – на ниво заместник-министри и експерти, в тясно сътрудничество между министерствата на туризма и на транспорта, информационните технологии и съобщенията-

 Министерството на туризма смята, че е назрял моментът за законодателни промени, тъй като пътуването в малки групи и на индивидуални туристи с автобуси е напълно нерелевантно и неприложимо. Освен всичко останало, е и напълно неекологично и оставя голям въглероден отпечатък, което също е фактор, на който съвременният турист обръща внимание при избора на дестинация, съобщават от ведомството.

 Сред обсъжданите идеи са въвеждането на задължителна застраховка на пътниците, гаранции чрез наличието на набор от задължителни документи, че шофьорът извършва именно превоз на организирана туристическа група, въвеждането на допълнителен изпит по подобие на тези за таксиметрови водачи, наличие на договор с туроператор и др.

За допълните изпити министър Стела Балтова обясни:

Тези автомобили ще трябва да бъдат управлявани не от водачи, каквато съм аз, с такава категория, а от водачи, които да бъдат на друго ниво, защото те все пак превозват пътници. Трябва да бъдат въведени допълнителни изисквания.

 Ние само започнахме инициативата, решенията са в министерството на транспорта,подчерта тя.

ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ  ФАЙЛ:


Добромир Симов, регионален координатор за Бургас на Сдружение"Случаен превоз", коментира новите предложения. Според него реакцията е закъсняла.

Нямаме нищо против да се криминализира дейността на хората, които я извършват нерегламентирано, заяви той.

Ние предложихме фирми, които имаме лиценз за превоз на пътници, да имаме право да извършваме и такъв превоз/ 8+1/. В момента трябва да го правим само с  автобуси. Ковид ситуацията в момента наложи пътуванията на по-малки групи и отделни семейства. Представете си как на летището  едно четиричленно семейство го чака осемнайсетместен автобус, поясни Симов и добави за изпитите:

Добромир Симов заяви, че винаги са контактували с институциите, за да се решат проблемите и са готови да продължат да отстояват правата си.

Шофьорите, които имат право да управляват такъв тип превозно средство според нашия закон  са с категория В. За да получиш категория В държавата е измислила курсове и изпити, на които трябнва да се явиш и да я получиш. След като имаш категория, която ти позволява да караш средство 8+1 месат, не виждам смесъл да се правят допълнителни изпити.

Нашата идея е следната- нека транспортните средства бъдат на фирма, която е лицензиран превозвач, нека шофьорите, всичките, да  бъдат на трудов договор. Да се покаже реално, че това е търговска дейност. Това нещо ние можем да го докажем, ние работим по договори с туроператорите. Те ни плащат, ние пари от пътниците не вземаме.

ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛ





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Общинският съвет в Бургас подкрепи процедура за бъдещия завод за ремонт на самолети /ОБНОВЕНА/

Общинският съвет в Бургас единодушно подкрепи процедура за изграждането на обслужваща улица, необходима при строежа на бъдещата база за ремонт на самолети край летище Бургас . Инвестицията е на компанията "Електра Транс Глобъл" и е на стойност 120 млн лева. Решението бе взето на извънредна сесия днес.  Инвестиционното намерение  предвижда в..

обновено на 04.03.25 в 13:50

Потребителите проверяват истински ли са касовите бележки с мобилното приложение на НАП

Потребители могат да осъществяват непрекъснат граждански контрол върху отчитането на приходите от страната на търговците, като изискват касови бележки при заплащане на стоки или услуги, след което ги проверяват дали са истински или фалшиви. Това е възможно с мобилното приложение на НАП – NRAMobile, което сканира QR кода върху бележката. Чрез него..

публикувано на 02.03.25 в 10:45

КЕВР утвърди по-висока цена на природния газ за март

Комисията за енергийно и водно регулиране утвърди новата, по-висока цена на природния газ за март в размер на 87,58 лева за мегаватчас, без цени за достъп, пренос, акциз и ДДС. Това е поскъпване с близо 4% спрямо февруари, когато цената беше 84,34 лв. за мегаватчас. В ценовия микс е включено цялото договорено количество азерски природен газ, доставян..

обновено на 01.03.25 в 15:00

Модернизират с проекти лодкостоянката в Ахелой и Рибарското пристанище в Поморие

Община Поморие кандидатства с проекти за подобряване на инфраструктурата на лодкостоянката в Ахелой и на Рибарското пристанище в Поморие . Подадените формуляри са по Програмата за морско дело, рибарство и аквакултури. Проектът за лодкостоянката в Ахелой включва текущ ремонт на лодкостоянката – ремонт на съществуващия нисък парапет, на..

обновено на 01.03.25 в 12:37

С 10% поскъпват някои куриерски услуги у нас

С близо 10 процента поскъпват някои куриерски услуги от днес. Две от най-големите компании въвеждат и нови правила при таксуването на най-малките пратки. Въвежда се 10 на сто увеличение на цените за доставка на вътрешни и международни палетизирани пратки, което се налага по транспортно-логистични причини. Няма да има повишение на цената на масовите..

публикувано на 01.03.25 в 10:32

Д-р Йордан Господинов, "БГ ФИШ": Цената на рибата ще продължи да се повишава

Рибата ще продължи да поскъпва, не само у нас, но и навсякъде, защото количествата намаляват. Това каза за БНР Бургас председателят на Консултативния съвет за Черно море д-р Йордан Господинов, който е и изпълнителен директор на Асоциацията на производителите на рибни продукти "БГ ФИШ". Оскъпяването на рибата идва от разходите, които правят..

публикувано на 28.02.25 в 08:30

За "Син флаг" се борят 30 български плажа, предимно от Южното Черноморие

Наградата „Син флаг” е най-утвърденият еко-етикет и стандарт в туризма с 38-годишна история, с който са удостоени отлични световни плажове, яхтени пристанища и туристически плавателни съдове, сред които и тези на изявени български курорти. Благодарение на Българско Движение „Син флаг” сини флагове се веят по българските плажове от 1995 година. През..

публикувано на 27.02.25 в 15:08