Екипът на служебния министър на туризма започна законодателна инициатива, с цел регламентиране на превоза на малки туристически групи в превозни средства тип 8+1 и изсветляване на този сив сектор. Проблемът година наред остава нерешен.През последните два месеца са били проведени четири работни срещи – една на ниво министри и три – на ниво заместник-министри и експерти, в тясно сътрудничество между министерствата на туризма и на транспорта, информационните технологии и съобщенията-
Министерството на туризма смята, че е назрял моментът за законодателни промени, тъй като пътуването в малки групи и на индивидуални туристи с автобуси е напълно нерелевантно и неприложимо. Освен всичко останало, е и напълно неекологично и оставя голям въглероден отпечатък, което също е фактор, на който съвременният турист обръща внимание при избора на дестинация, съобщават от ведомството.
Сред обсъжданите идеи са въвеждането на задължителна застраховка на пътниците, гаранции чрез наличието на набор от задължителни документи, че шофьорът извършва именно превоз на организирана туристическа група, въвеждането на допълнителен изпит по подобие на тези за таксиметрови водачи, наличие на договор с туроператор и др.
За допълните изпити министър Стела Балтова обясни:
Тези автомобили ще трябва да бъдат управлявани не от водачи, каквато съм аз, с такава категория, а от водачи, които да бъдат на друго ниво, защото те все пак превозват пътници. Трябва да бъдат въведени допълнителни изисквания.
Ние само започнахме инициативата, решенията са в министерството на транспорта,подчерта тя.
ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛ:Добромир Симов, регионален координатор за Бургас на Сдружение"Случаен превоз", коментира новите предложения. Според него реакцията е закъсняла.
Нямаме нищо против да се криминализира дейността на хората, които я извършват нерегламентирано, заяви той.
Ние предложихме фирми, които имаме лиценз за превоз на пътници, да имаме право да извършваме и такъв превоз/ 8+1/. В момента трябва да го правим само с автобуси. Ковид ситуацията в момента наложи пътуванията на по-малки групи и отделни семейства. Представете си как на летището едно четиричленно семейство го чака осемнайсетместен автобус, поясни Симов и добави за изпитите:
Добромир Симов заяви, че винаги са контактували с институциите, за да се решат проблемите и са готови да продължат да отстояват правата си.
Шофьорите, които имат право да управляват такъв тип превозно средство според нашия закон са с категория В. За да получиш категория В държавата е измислила курсове и изпити, на които трябнва да се явиш и да я получиш. След като имаш категория, която ти позволява да караш средство 8+1 месат, не виждам смесъл да се правят допълнителни изпити.
Нашата идея е следната- нека транспортните средства бъдат на фирма, която е лицензиран превозвач, нека шофьорите, всичките, да бъдат на трудов договор. Да се покаже реално, че това е търговска дейност. Това нещо ние можем да го докажем, ние работим по договори с туроператорите. Те ни плащат, ние пари от пътниците не вземаме.
ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛПартньори от 9 държави проведоха поредната, шеста среща по проект Interreg Europe DETOCS, с домакин Община Бургас. Основен акцент е адаптирането на регионалната политика в подкрепа на декарбонизацията на туристическата индустрия след COVID-19. Чрез междурегионално сътрудничество, регионите в период до 2027 г. ще идентифицират, споделят и..
Вятърните централи в Черно море да не заемат типичните риболовни полета и ако се изграждат такива, то те да бъдат съобразени с рибно-стопанския сектор. Това е една от препоръките към Европейската комисия от рибарските общности в България и Румъния, която изготви днес Консултативният съвет за Черно море по време на заседание във Варна. Рибарите..
През август 2025 г. в област Бургас са функционирали 969 места за настаняване с общо 59 000 стаи и 148 700 легла . В сравнение с миналата година броят на обектите се увеличава с 0,8% , а легловата база – със 7,9% , показват данни на НСИ. Общият брой на нощувките е 3 185 600 , като тези на български туристи се увеличават с 2,7%..
98% от таксиметровия бранш в Бургас ще отговори напълно на изискванията свързани с въвеждането на еврото, смята Снежана Никова от бургаската структура на таксиметровия синдикат. Според нея много малко ще са онези, които ще си позволят да возят нелегално. До 31.10 апаратите трябва да издават касовите бележки в двете валути, а от 1.01 до 8.08.2026 в..
Въвеждането на еврото е повод Комисията за защита на конкуренцията да започне анализи в редица сектори на българската икономика. Започнахме с два ключови сектора – на храните и фармацията, като скоро ще представим междинни данни от проучването на пазара на хранителни продукти от първа необходимост. Това заяви председателят на Комисията за защита на..
Готов е общият устройствен план на община Камено. Той може да бъде намерен на сайта на местната администрация, предстои общественото му обсъждане. Планът е важен, защото показва посоката, в която ще се развива общината през следващите години, обясни за БНР Бургас кметът Жельо Вардунски. Чрез него ще бъдат улеснени и инвеститорите, и гражданите,..
За първи път на Летище Бургас кацна тунизийската авиокомпания Nouvelair, съобщават от аеропорта. През октомври тя ще изпълнява чартърни полети, превозвайки български туристи до Тунис. Както бе предварително обявено в края на 2025 г. и в началото на 2026 г., на Летище Бургас ще бъде извършена пълна рехабилитация на пистата и летището няма да..
Вятърните централи в Черно море да не заемат типичните риболовни полета и ако се изграждат такива, то те да бъдат съобразени с рибно-стопанския сектор...
Партньори от 9 държави проведоха поредната, шеста среща по проект Interreg Europe DETOCS, с домакин Община Бургас. Основен акцент е адаптирането на..