Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Зоната за обществен достъп на пристанище Бургас се развива с добри темпове

Зоната за обществен достъп към момента се развива с добри темпове. Предвиждат се  още големи обекти. Същевременно продължава поддържането и изграждането на пристанищната инфраструктура като първо най- важният инвестиционен проект е реконструкцията на стария вълнолом, който започва от началото на Магазия 1 до края на Фара. Средства за това защитно съоръжение  се очакват по Механизма за свързана Европа. 

 В частта след 5-то корабно място на Терминал Изток 1, където до момента се осъществява пропускането и свободната зона,  ще се дейсва съобразно приемането на проекта за Генерален план на развитие на пристанище Бургас.

Директорът на ТП "Пристанище Бургас" към Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" - Ивайло Иванов информира:

"Към момента проектът е готов за свободно пространство в частта на 7 до 9 корабно място.Това е мястото зад жп гарата,  автогарата и митницата. На 11 март беше срещата с министъра на транспорта, с морската общественост и заинтересованите страни, с местната власт. Обсъждаше се развитието на пристанище Бургас.То включва над 7 -8 терминала  Изток 1 и 2, Запад, Росенец, Несебър …

На Изток 1 е реализирана част от Зоната за достъп. В проекта и към момента една част, която обхваща 12-то и 13 корабно място, така или иначе остава за товаро-разтоварна дейност. Останалата част, включвайки и 11-то корабно място,  е предвидено  това да бъде зона за обществен достъп. Изразиха се много различни виждания и едно от последните становища, които се получиха  е   твърдение от този характер: как "заради заведения се затриват корабни места“.

Поясненията: Отварянето на централната градска част към морето го има в документи,  обсъждания, общи градоустройствени разработки на Бургас още 1978 година, 1988,1992 година. Проектът за генерален план съответства  законово и съгласно разпоредбите на ЗУТ на Общия устройствен план на Бургас. От друга страна, още 1992 когато администрацията на Бургас е изработвала тогава генерален план на пристанище Бургас, който беше през 1997 и беше в сила до 2015 година,  в него също е записано, че част от пристанищната зона ще се отвори и ще бъде предвидена  и за яхтено пристанище,  и зона за достъп. Показателен е бил  примерът, имало е експертни групи с пристанище Барселона, има ги специалистите, които са участвали и са посещавали пристанище Барселона. Това е идея, за която толкова много години толкова много хора са дали труд и усилия, да се случи.Тя вече намира израз и реализацията реално да се случва.

12,13,14 корабно място и към момента ще  си останат за товарна дейност по този Генерален план.От друга страна още при изграждането на дискусионните 9,10,8 корабно място, те са били предвидени за спомагателни дейности.Там винаги са заставали малки плавателни съдове-  дали на Морска администрация, на влекачните компании и т.н. Там никога, те самите не са предвидени за товарно-разтоварна дейност-нямат тези усилия на кейовите стени, че   да се обработват товари."

Ивайло Иванов добавя: Вече все повече сме свидетели през последните  години на нарастващата големина и сложност на флота. Налични са свръхголеми контейнеровози, нови видове  ро-ро фериботи, газови танкери, така че всичките тези плавателни съдове и развитието  на флота изискват все по-големи дълбочини. И по –скоро темата, която  е актуална, е драгирането, удълбочаването както на подходни канали, зони, възможността и развитието на инфраструктура на растящия флот, така че да бъдем конкурентноспособни.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Потребителите проверяват истински ли са касовите бележки с мобилното приложение на НАП

Потребители могат да осъществяват непрекъснат граждански контрол върху отчитането на приходите от страната на търговците, като изискват касови бележки при заплащане на стоки или услуги, след което ги проверяват дали са истински или фалшиви. Това е възможно с мобилното приложение на НАП – NRAMobile, което сканира QR кода върху бележката. Чрез него..

публикувано на 02.03.25 в 10:45

КЕВР утвърди по-висока цена на природния газ за март

Комисията за енергийно и водно регулиране утвърди новата, по-висока цена на природния газ за март в размер на 87,58 лева за мегаватчас, без цени за достъп, пренос, акциз и ДДС. Това е поскъпване с близо 4% спрямо февруари, когато цената беше 84,34 лв. за мегаватчас. В ценовия микс е включено цялото договорено количество азерски природен газ, доставян..

обновено на 01.03.25 в 15:00

Модернизират с проекти лодкостоянката в Ахелой и Рибарското пристанище в Поморие

Община Поморие кандидатства с проекти за подобряване на инфраструктурата на лодкостоянката в Ахелой и на Рибарското пристанище в Поморие . Подадените формуляри са по Програмата за морско дело, рибарство и аквакултури. Проектът за лодкостоянката в Ахелой включва текущ ремонт на лодкостоянката – ремонт на съществуващия нисък парапет, на..

обновено на 01.03.25 в 12:37

С 10% поскъпват някои куриерски услуги у нас

С близо 10 процента поскъпват някои куриерски услуги от днес. Две от най-големите компании въвеждат и нови правила при таксуването на най-малките пратки. Въвежда се 10 на сто увеличение на цените за доставка на вътрешни и международни палетизирани пратки, което се налага по транспортно-логистични причини. Няма да има повишение на цената на масовите..

публикувано на 01.03.25 в 10:32

Д-р Йордан Господинов, "БГ ФИШ": Цената на рибата ще продължи да се повишава

Рибата ще продължи да поскъпва, не само у нас, но и навсякъде, защото количествата намаляват. Това каза за БНР Бургас председателят на Консултативния съвет за Черно море д-р Йордан Господинов, който е и изпълнителен директор на Асоциацията на производителите на рибни продукти "БГ ФИШ". Оскъпяването на рибата идва от разходите, които правят..

публикувано на 28.02.25 в 08:30

За "Син флаг" се борят 30 български плажа, предимно от Южното Черноморие

Наградата „Син флаг” е най-утвърденият еко-етикет и стандарт в туризма с 38-годишна история, с който са удостоени отлични световни плажове, яхтени пристанища и туристически плавателни съдове, сред които и тези на изявени български курорти. Благодарение на Българско Движение „Син флаг” сини флагове се веят по българските плажове от 1995 година. През..

публикувано на 27.02.25 в 15:08

Приемаме в България еврото и какво...? БНБ с отговорите на десетки важни въпроси

Българската народна банка (БНБ) отговори на десетки въпроси, свързани с еврото, превалутирането на лева и функциите на централната банка след влизането в еврозоната. БНБ подчерта, че официалният валутен курс на лева към еврото е неотменимо фиксираният валутен курс от 1,95583 лв. за 1 евро . С оглед на това, превалутирането от левове в..

публикувано на 25.02.25 в 19:00