3

Общинските съветници приеха Генерален план за организация на движението, включващ разширение на зоните в Бургас, ограничаващи скоростта до 30 км/час. Георги Спасов от БСП и Бойчо Георгиев от ГЕРБ коментираха така:
„Както на комисиите и други колеги изразиха опасения, не знам дали тези планирани намаления на вредни емисии, предвижвайки се с ниска скорост ще се реализират. Да, съгласен съм, че ще има по-голяма пътна безопасност, но няма да подкрепя плана.", каза Спасов.
„Аз също не съм съгласен с тези 30 км/ч, но ще подкрепя плана. Мисля, че този дребен детайл на този обем работа не е мотив да не подкрепите плана. Така или иначе това ограничение засяга една малка част от центъра и Ви съветвам да го подкрепите“, допълни Георгиев.
Според зам.-кмета Весна Балтина „Зона 30“ се идентифицира като една от мерките в програмата за намаляване на замърсяването с фини прахови частици:
„Знаете, че има изменение в закона, което дава известна самостоятелност на Общинските съвети да приемат зони с ниски емисии. При многото срещи с граждани, това беше идентифицирано като доста крайна мярка. Затова до 2024 година в краткосрочен план ние заложихме единствено разширяване на зоната, която е наречена „зона с успокоено движение. По този начин бихме подпомогнали изпълнението на индикатори, като това стане единствено с Ваша санкция, но тази програма е приета. Мерките и действията, които предприемаме са в съответствие с плана.“
Стоян Грозев от „Движение България на гражданите“ посочи:
„Когато разисквахме тази програма обърнах внимание на тези зони, като логично би било въвеждането им единствено ако при нас автопаркът е нов. Виждам ак колеги вече и от ляво и от дясно имат също такива опасения, че планът ще сработи за намаляване на фини прахови частици. Как едно старо превозно средство ще намали замърсяването на въздуха, като преминава с още по-ниска скорост. Не смятам, че това е разумно решение."
„За“ ограничението, но от гледна точка на травматизма обясниха Даниела Божинова от партия „Зелено движение“ и кметът Димитър Николов
„Имаме труден избор - между травматизъм и мръсен въздух, докато паркът се подмени водещото е намаляване на пътния травматизъм по нашите улици. Това е основната цел на мярката, като имаме предвид, че в други европейски градове ограничението е още по-голямо до 10 км/ч.“
„Аз също съм водач на МПС и реагирах по същия начин, но разберете ме от друга страна като кмет. Законодателят изисква да предприемаме мерки. Това е част от тези мерки, които са в правомощията на Общината и на Общинския съвет. Ако подходим по този начин, аз съм убеден, че ще получим разбиране поне в по-голямата част от нашите съграждани. И в момента има ограничение на скоростта в зони в Бургас. Например преминавайки по булевард „Стефан Стамболов“, в участъка около учебните заведение от училище „Ал.Г.Коджакафалията“ към математическата гимназия, няма значение дали е в делничен ден или не, голяма част от Вас намаляват скоростта, заради пътна безопасност", каза Николов.
Основната задача при изработването на Генералния план за организацията на движение в Бургас е да има работещ модел за управление на транспорта в границите на града, като данните, с които разполага Общината при необходимост трябва да се актуализират.
Снимки:Свобода Атанасова
С тарата чешма пред Кметство с. Тополица отново дарява прохлада на местните жители и гости на селото. По проект на обща стойност 12 хил. лв беше изцяло подменен стария водопровод на чешмата. Това се случи с безвъзмездно финансиране по Програма „Капка по капка“, благодарение на Фондация „Бикоуз“ в помощ на благотворителността, с финансиране на JTI и..
Представители на организации от сферата на културата, които изпълняват проекти, финансирани по Плана за възстановяване и устойчивост, се събраха на протест пред Министерството на културата. Според тях е блокирано отчитането и е забавено изплащане на средства по процедурите, администрирани от Национален фонд "Култура", което ги изправя пред финансови..
Таксиметровите услуги в Ямбол ще поскъпнат от началото на следващата година. Рамката на цените не е променяна от 2016 година. Минималният праг на дневната тарифа ще е 0,90 лв./км, а максималният – 2 лв./км, нощната тарифа ще се определя в рамките от 1 лев до 2,20 лв. за километър, уточни председателят на общинския съвет в Ямбол Антон Шиков, след..
Завършиха асфалтовите работи в платното за Бургас в участъка от АМ „Тракия“ в област Сливен, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура". Обновеното трасе е с дължина 11 км и е между 262-и и 273-и км. При добри метеорологични условия се предвижда до неделя да бъдат монтирани ограничителните системи. През следващата седмица, веднага след като приключи..
Две години след старта на строително-монтажните дейности от ВиК Бургас, вече е въведена в експлоатация реконструкцията на Деривация "Камчия-Юг" при айтоското село Черноград. Обектът, който първоначално е бил изграден преди повече от половин век сега подобрява водоснабдяването за десетки хиляди жители на две от бургаските общини - Айтос и Карнобат...
Жители на бургаския квартал „Победа“ са подали молба към Общинския съвет и към Общината относно кражби и посегателства, които с времето ескалират. Според гражданите, в квартала липсват пътни знаци, полицейско присъствие и какъвто и да е контрол. Те са подавали жалби в Районното управление, но не последвала желаната от тях реакция, а именно..
Към момента няма информация за броя на задържаните по време на вчерашния протест пред парламента срещу проекта за бюджет. Около полунощ група протестиращи се опитаха да преградят булевард "Дондуков" с кофи за смет и да спрат лек автомобил, който се опитваше да премине оттам. Протест срещу Бюджет 2026 в Триъгълника на властта (ОБНОВЕНА) Това..
Две години след старта на строително-монтажните дейности от ВиК Бургас, вече е въведена в експлоатация реконструкцията на Деривация "Камчия-Юг" при..
Завършиха асфалтовите работи в платното за Бургас в участъка от АМ „Тракия“ в област Сливен, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура". Обновеното трасе..
Таксиметровите услуги в Ямбол ще поскъпнат от началото на следващата година. Рамката на цените не е променяна от 2016 година. Минималният праг на..