Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Михаил Попов: Сигналите в ИПБ са най-често за лоша пътна инфраструктура и проблеми с пешеходното придвижване


Преди седмица Община Карнобат забрани електрическите тротинетки в пешеходните зони и парка в града. Ограничението включва и придвижването със скутери и мотопеди.


В Бургас все по-често хора предпочитат движението именно с такива средства и на подобни места, защото се придвижват много бързо. За пешеходците обаче е все по-трудно пресичането, особено в центъра на града на основни булеварди, където няма светофари.  Как се стигна дотук  коментира за БНР Бургас експертът Михаил Попов, от Института за пътна безопасност (ИПБ):

„Не знам защо една Община ще пуска допълнителна заповед след като в Закона за движение по пътищата си пише точно и ясно си ги пише тези неща. Превозните средства каквито се водят според закона тротинетките - индивидуално електрическо превозно средство, на тях им е забранено да се движат в пешеходните зони.  Затова казвам, че в Закона за движение по пътищата си ги пише всички тези ограничения и правила, не виждам смисъл Общините да правят нещо допълнително, а просто трябва да осъществят контрол. 

Защо за пешеходците е проблемно пресичането в града и се заличават пешеходни пътеки?

Много отдавна казвам, че това няма да доведе до нищо добро. Самата Наредба за планиране и проектиране на нови комуникационно-транспортните системи в урбанизираните територии е записано точно и ясно, в чл.3 - в едно населено място движението приоритетно трябва да е организирано първо в полза на пешеходците, след това за обществения транспорт, велосипедното движение, едва след това на леките и товарни автомобили. 
Не знам защо се премахват и пешеходни пътеки в централната част на града, където особено там пешеходците трябва да са с предимство, да не говорим, че навсякъде трябва да са предимство. В Бургас обаче гледаме да вкарваме в града все повече автомобили.  След като самата Община заявява, че иска да има малко автомобили, въвежда и Синя или Зелена зона,  в същото време действията ѝ показва точно обратното. 
За какво сигнализират хората най-често в Института за пътна безопасност?

На национално ниво Институтът за пътна безопасност получава сигнали за лоша пътна инфраструктура. Тук на местно ниво сигналите са най-често за пешеходното придвижване, с достъпността.

С институциите през последните години се изгуби обратната връзка с нас.

В момента няма никаква обратна връзка към нас - организациите, които се занимаваме с безопасността на движението. Институциите го приемат това като някакво задължение, което не е приятно за тях. Правят някакви акции, които имат само някакъв моментен резултат и после всичко си тръгва по стария начин.  

Преди време не случайно пуснахме една обява, че си търсим Правителство, което иска да изпълни плана на ИПБ за подобряване а пътната безопасност.

От нас тръгна и инициативата за създаването на Държавна агенция за пътна безопасност. На този принцип действат и всички останали държави, които са по-напред от нас в пътната безопасност Има една агенция, която носи цялата отговорност за пътната безопасност и тази агенция контролира всички институции, които имат някакви отговорности по отношение на тази пътна безопасност. Правителството тогава откликна на тази наша идея, създаде се тази агенция, но лошото е, че тя започна да работи като една неправителствена организация, без да осъществява контрол а службите и министерствата, без да налага някакви указания, а хората започнаха да искат тази Държавна агенция да бъде закрита.  

По-добре е тази държавна агенция да заработи, отколкото а се закрие, защото това само може да е в полза за пътната безопасност в България.
Едно от нещата, което предложихме на агенцията е да се обследват всички пътища и да се набележат всички черни точки.“, коментира още Михаил Попов. 
Във връзка със слушателски сигнал за все по-трудно пресичане  в централната част на града, в участъка по улица „Генерал Гурко“ от подземната улица до ул.„Цар Симеон I“ заради единствената, но премахната вече пешеходна пътека, от Общината отговориха писмено така:

„Пешеходната пътека в района на ул. „Гурко“ и ул. „Цар Симеон“ бе премахната преди повече от година, с решение на Комисията по безопасност и с цел по-голяма сигурност при пресичане на живущите и пешеходците в района, след регистрирането на редица инциденти. Наблизо се намира светофар, регулиращ най-безопасно движението на автомобили и пешеходци в този участък.“ 
А БНР Бургас продължава да следи темата. 


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Областният управител на Бургас се срещна с генералният турски консул

Областният управител на Бургас проф. Мария Нейкова се срещна днес с генералния консул на Турция в Бургас Толга Оркун. Проф. Нейкова подчерта традиционно добрите взаимоотношения между България и Турция в сферата на образованието, здравеопазването и икономиката. Анонсира съпричастността на мюсюлманското население при изграждането на храма в бургаското..

публикувано на 09.05.24 в 17:33

Информационно събитие-концерт в Бургас на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“

Бургас ще бъде домакин на заключително информационно събитие, представящо постиженията по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 -2020 г. Програмата е с бюджет от почти 3 млрд. лева и е една от десетте оперативни програми на Република България, които се финансират от Кохезионния и Структурните фондове на ЕС. Общата цел на..

обновено на 09.05.24 в 15:29

"Безсмъртният полк" премина по улица "Александровска" в Бургас

9 ти май 1945 година - Денят, който слага край на Втората световна война в Европа и на който пет години по-късно френският министър на външните работи Робер Шуман произнася прочутата си декларация, с която предлага създаването на Европейска общност за въглища и стомана. Идеята е за нова форма на политическо сътрудничество в Европа, която би..

публикувано на 09.05.24 в 13:33

Община Болярово с приветствие за 9 май

Приветствие за 9 май изпрати кметът на Община Болярово Христо Христов. В него той честити  Деня на Европа и  Деня на победата.  "На този ден отбелязваме окончателната капитулация на хитлеристка Германия във Втората световна война. Празнуваме и Деня на Европа в чест на мира и единството между държавите на нашия континент и в памет на годишнината от..

публикувано на 09.05.24 в 13:00

В Деня на Европа в Царево ученици поеха властта

Денят на ученическото самоуправление, посветен на празника на Обединена Европа – 9 май, стартира с натоварен график и добро настроение в Община Царево.  В лицето на възпитаниците на СУ „Н.Й.Вапцаров“ в морския град служителите в общинска администрация намериха достойни заместници, които се справиха отлично с поставените им задачи и показаха силна..

публикувано на 09.05.24 в 12:32

Отличие за платформата Smart Burgas

Община Бургас беше отличена на церемонията Annual Business Awards 2024 в категорията, отчитаща приноса на местната власт към развитието на бизнеса. Това се случи по време на Десетото юбилейно издание на Балканските бизнес награди. От името на кмета Николов златната статуетка прие заместникът му Станимир Апостолов. Сред мотивите за отличаването на..

публикувано на 09.05.24 в 10:28

Отбелязваме Деня на Европа и на победата над нацизма. Т. нар. "Безмъртен полк" повежда шествие в Бургас

На 9 май отбелязваме Деня на Европа и на победата над нацизма, която слага край на Втората световна война. На тази дата през 1950 година френският външен министър Робер Шуман предлага обединение  на въгледобивната и стоманодобивната промишленост на западноевропейските страни. То е първата реална крачка към създаването на Европейския съюз...

публикувано на 09.05.24 в 09:36