С промени в наредбата за опазване на обществения ред се регламентират правилата за движение на електрическите превозни средства на територията на Бургас. Сред забраните е електрически тротинетки и скутери да се карат по главните улици „Александровска“ и „Богориди“, както и другите пешеходни зони. За тези и други нарушения водачите вече ще могат да се санкционират и от общински служители. Предлаганите глоби са до 50 лв.
„Всички сме свидетели какво е движението по главните пешеходни улици на Бургас. Не рядко се е стигало до инциденти, лично аз съм бил свидетел на такива. Това гражданско недоволство наложи предложената от нас промяна. Всъщност, ние с нея, не забраняваме движението на такива превозни средства, защото то така или иначе е забранено със закон. Ние даваме възможност на общинските служители, определени със заповед на кмета, да извършват контрол на това движение и да могат да налагат административни наказания“
По главните улици „Александровска“ и „Богориди“ и другите пешеходни зони ел. тротинетки нямат право да се движат. А изграждането на велоалеи там, според Дракалиев, е невъзможно и ненужно.
„Те са изцяло пешеходни. В самия закон пише, че когато зоната е изцяло пешеходна е забрането за достъп на подобни средства. Няма как при този вид настилка с декоративни плочки и от двете страни разположени търговски обекти и заведения да се поставят велоалеи. И не е и необходимо, все пак законът дава право ползващите ел. скутери да се движат по пътната мрежа, ака че вместо да се движат по „Александровска“ могат да се предвижват по „Христо Ботев“ и „Стефан Стамболов“
Вносителите докладната записка посочват, че причината за промените са масовото навлизане на електрически превозни средства и риска от произшествия с тях поради липсата на актуална нормативна регламентация за движението им.
Хора с ел. тротинетки в Бургас недоумяват от къде и как да се предвижат безопасно от комплексите към центъра. Много от тях ползват алтернативното превозно средство, за да стигнат до работа. По думите им, ако се движат по пътното платно, както регламентира закона, е рисковано и опасно.
„От една страна шофьорите се дразнят, когато сме на улицата, от друга страна е опасно и рисковано, особено по по-оживените булеварди, където се движат и автобуси. От друга страна самите тротоари също са забранени за тротинетки“, казва журналистът Елена Димитрова.
Тя е категорична, че водачите на електрически превозни средства не са равностойни участници в движението.
„Тротинетките никъде не ги искат – нито на пешеходните зони, нито по булевардите", посочва Димитрова.
Нейното предложение е да се изградят велоалеи по големите натоварени булеварди в Бургас, без по тях да минават автомобили, а където не е възможно, да се обособят по тротоарите.
„Електрическите тротинетки са екологични, но без необходимата инфраструктура те стават неизползваеми в градска среда и се обезсмисля основната им цел - да заменят личния автомобил и автобуса“, допълва още Димитрова.
Не общинска наредба, а по-засилен контрол ще реши проблема с карането на тротинетки по пешеходните зони. Това мнение изрази пред БНР-Бургас депутатът Андрей Рунчев. Законът ясно е забранил управлението им сред пешеходците и е нужно и полицията да контролира процесът, посочи той: „По-скоро проблемът е по двете главни пешеходни улици – „Александровска“ и „Богориди“. Аз смятам, че в Приморския парк, особено в този есенно-зимен период, няма чак толкова водачи. Всеки един, ако е съвестен водач на превозно средство, предпоставките за произшествие ще бъдат занижени“, поясни депутатът. Особено по ул. „Александровска“ се наблюдава как се спускат с висока скорост хора на колело или тротинетка, посочи Андрей Рунчев.
Експерти по пътна безопасност смятат, че е крайно време велоалеите от тротоарите да се прехвърлят на пътното платно. Така ще се увеличи сигурността на водачите на ел. тротинетки и велосипеди и ще се намалят конфликтните ситуации, които сега съществуват между различните участници в движението.
„Вече има оплаквания от доста хора, които са имали инциденти, както с тротинетки, така и с велосипеди, точно поради тази причина, че на тротоарите е създадена такава възможност за предвижване на тези пътни превозни средства. Мисля, че е крайно време да се използва нуждата от този вид предвижване и тези велоаели, които в момента са на тротоарите да се прехвърлят на пътното платно“, посочва Михаил Попов от Института по пътна безопасност.
Според Попов при добро желание на общината и общинските съветници това може да се случи. Що се отнася до предложената възможност санкции да могат да налагат и от страна на общината, той коментира:
„Не трябва да се прекалява. Първо трябва да се започне от създаването на необходимите условия и оттам нататък да се мине към много по-сериозен контрол. Но дори и да вървят успоредно нещата – и от полицията, и от общината, ще е даже още по-добре“
Предстои наредбата да се гласува от общинския съвет.
Повече чуйте в звуковите файлове:
Първото издание на фермерския и занаятчийски пазар „ЗадругатА“ предстои утре, 13 август в Бургас. Производители и занаятчии от различни градове в страната ще представят своята продукция, съобщи един от организаторите Станислава Тодорова: „ Двигателят на идеята е моята приятелка и колежка Велислава. Желанието ни да реализираме..
Строителните дейности по изграждане на кръгово кръстовище в района до „Биков мост“ започнаха в Ямбол. От днес до 22 август ще се премахва съществуващата асфалтова настилка. Ще се направят изкопни работи по оформяне на кръговото кръстовище, демонтаж на светофарните уредби и извършване на насипни дейности. С оглед безопасността на всички участници в..
Традиционно през месец август се появяват опасните явления в морето - мъртво вълнение и сологан -когато вятърът образува големи подводни вълни. Тази година обаче те са подранили и от няколко дни на плажа в Бургас е поставен червен флаг на спасителните постове. Червената сигнализацията означава, че влизането в морето е забранено, тъй като има..
Заради ремонтни дейности по ВиК мрежата по ул. "Дебелт" от 10:00 часа днес за 3 месеца се въвежда временна организация на движението, съобщават он община Бургас. Затваря се за движение на превозни средства участъкът от ул. „Фердинандова“ до ул. „Цариградска“. Отново заради дейностите водата ще бъде спряна днес и утре от От 08:30 до 17:00 ч...
Пожарът в района на село Скала, община Сунгурларе, е овладян, съобщават от пресцентъра на Областната администрация в Бургас. Но огънят продължава да гори в обхванат периметър, а вятърът се е усилил. На място работят 21 екипа на пожарната и хеликоптер от базата в Ново село. Гасенето продължава, а екипите са в готовност при промяна на ситуацията заради..
Екип на БЧК - Бургас е оказал първа долекарска помощ и психосоциална подкрепа на евакуираните снощи жители от сунгурларското село Скала. В такива случаи има и логистична подкрепа за пострадалите хора, която е под формата на храна и вода. Това обясни за общественото радио Виолета Радева, директор на областната организация на БЧК. „Българският червен..
Няма непосредствена опасност за населението при пожара край село Скала. Огънят остава в труднодостъпни участъци, но периметърът към населените места е обезопасен. Това съобщи старши комисар Любомир Баров, заместник-директор на Главната дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението". "Работим върху фронта, който не беше локализиран през целия..
Бургас е домакин на еднодневна международна работна среща "Черноморски иновационен хъб: Наука, иновации, морски индустрии и цифрова свързаност". Тя е..
Липсата на вода и сушата са едно от големите предизвикателства при гасенето на пожарите край село Скала, община Сунгурларе. Днес на помощ на огнеборците..
Екип на БЧК - Бургас е оказал първа долекарска помощ и психосоциална подкрепа на евакуираните снощи жители от сунгурларското село Скала. В такива случаи..