Разширяването на „синята зона“ води до това, шофьорите да паркират колите си в периферията на тези райони, коментира общинският съветник Манол Тодоров. „Това, което ме притеснява е, че аз видях 72 подписа – това са два входа или един блок. Значи ли това, че ако съберем 140 подписа на хора, които не искат „синя зона“ в ж.к. „Братя Миладинови“, ние ще се съобразим с тяхното решение? Иначе, в централната част „синята зона“ е плюс, подобрява по някакъв начин проблема с паркирането, но специално за квартали, които са на поне 15 мин. пеша от Центъра, не мисля, че това е решение“, допълни той.
Директорът на общинското предприятие транспорт в Община Бургас Пламен Димитров коментира, че в този случай няма да бъдат изтласкани автомобилите е периферията на „синята зона“. Причината е, че бургаският комплекс е заобиколен от много нежилищни пространства. „Например зоната, която е около Музикалното училище, след това следва Автогара Запад, след това е индустриална част от града, където не виждам как така ще бъдат избутани автомобилите там. Тези, които са до Колодрума, след това следва парк „Света Троица“, УМБАЛ и чак след това са жилищни квартали. А относно исканията, освен тези писмени, които сме ги прикрепили към докладната, до декември ежедневно в нашия офис идват представители от квартала с питания кога ще бъде въведена зоната“, поясни той.
Общинският съветник Евелина Михалева също допълни, че до нея са постъпили много питания на граждани за разширяването на тази зона. „Жена, която живее в блок до Строителния техникум каза, че при тях проблем са учениците, които пристигат с автомобили. Спират и задръстват цялото движение и хората няма къде да си сложат колите. Ако има там „синя зона“ за тях ще е много по-добре. Много хора живеещите до „зелена зона“ искат тя да стане целогодишно „синя зона“. Има даже такава подписка при мен“, посочи тя.
По време на обсъждането на докладната записка възникна въпросът за служебните абонаменти за паркиране, повишаване на цената на „синята зона“ и въвеждането на времетраене за паркиране. „Централна градска част, според мен, а и според колегите от комисията по транспорт, трябва да има някаква по-висока цена за плащане за паркиране. Идеята по целия свят е в Центъра да няма много голям трафик. В момента какво се получава – един човек може да дойде, да паркира и за 8 лв. да му седи колата цял ден в супер Център на голям град, което никъде го няма по света. Ние трябва да направим няколко неща. Първо, със сигурност трябва да направим предложения, които да минат през обществени обсъждания с всички граждани, да обсъдим дали в Централната градска част да няма ограничено като часове паркиране. Например в София е 2 часа, в Бургас може да е 3 часа, но да има някакво ограничение да не може да се седи цял ден в „синя зона“. Второ, в супер Центъра трябва да помислим за малко по-висока цена за „синята зона“, защото от началото й преди 12 години, тя не е мърдала. Относно служебния абонамент, който си плащат фирми, банки, учреждения и т.н., за да ползват служебно паркомясто, там цената в момента е 250 лв., което особено за големи фирми е нищо. Те могат да вземат 2-3 места и така да си обслужват клиентите“, коментира Манол Тодоров.
Според него трябва да има унифициране за отпускане на брой места, свързани със служебните абонаменти. Той допълни, че трябва да се предприемат мерки преди летния сезон, защото положението след това става по-сериозно.
Вятърните централи в Черно море да не заемат типичните риболовни полета и ако се изграждат такива, то те да бъдат съобразени с рибно-стопанския сектор. Това е една от препоръките към Европейската комисия от рибарските общности в България и Румъния, която изготви днес Консултативният съвет за Черно море по време на заседание във Варна. Рибарите..
През август 2025 г. в област Бургас са функционирали 969 места за настаняване с общо 59 000 стаи и 148 700 легла . В сравнение с миналата година броят на обектите се увеличава с 0,8% , а легловата база – със 7,9% , показват данни на НСИ. Общият брой на нощувките е 3 185 600 , като тези на български туристи се увеличават с 2,7%..
98% от таксиметровия бранш в Бургас ще отговори напълно на изискванията свързани с въвеждането на еврото, смята Снежана Никова от бургаската структура на таксиметровия синдикат. Според нея много малко ще са онези, които ще си позволят да возят нелегално. До 31.10 апаратите трябва да издават касовите бележки в двете валути, а от 1.01 до 8.08.2026 в..
Въвеждането на еврото е повод Комисията за защита на конкуренцията да започне анализи в редица сектори на българската икономика. Започнахме с два ключови сектора – на храните и фармацията, като скоро ще представим междинни данни от проучването на пазара на хранителни продукти от първа необходимост. Това заяви председателят на Комисията за защита на..
Готов е общият устройствен план на община Камено. Той може да бъде намерен на сайта на местната администрация, предстои общественото му обсъждане. Планът е важен, защото показва посоката, в която ще се развива общината през следващите години, обясни за БНР Бургас кметът Жельо Вардунски. Чрез него ще бъдат улеснени и инвеститорите, и гражданите,..
За първи път на Летище Бургас кацна тунизийската авиокомпания Nouvelair, съобщават от аеропорта. През октомври тя ще изпълнява чартърни полети, превозвайки български туристи до Тунис. Както бе предварително обявено в края на 2025 г. и в началото на 2026 г., на Летище Бургас ще бъде извършена пълна рехабилитация на пистата и летището няма да..
Държавата се превръща в основен работодател в близо 20 процента от общините в страната, показва анализ на Института за пазарна икономика. Данните показват още, че частният сектор изостава в заетостта и заплатите и че алтернатива за работа, извън публичния сектор, няма предимно в райони от Северозападна, Западна и Североизточна България. В значителен..
98% от таксиметровия бранш в Бургас ще отговори напълно на изискванията свързани с въвеждането на еврото, смята Снежана Никова от бургаската структура на..
Въвеждането на еврото е повод Комисията за защита на конкуренцията да започне анализи в редица сектори на българската икономика. Започнахме с два ключови..
През август 2025 г. в област Бургас са функционирали 969 места за настаняване с общо 59 000 стаи и 148 700 легла . В сравнение с миналата..