Разширяването на „синята зона“ води до това, шофьорите да паркират колите си в периферията на тези райони, коментира общинският съветник Манол Тодоров. „Това, което ме притеснява е, че аз видях 72 подписа – това са два входа или един блок. Значи ли това, че ако съберем 140 подписа на хора, които не искат „синя зона“ в ж.к. „Братя Миладинови“, ние ще се съобразим с тяхното решение? Иначе, в централната част „синята зона“ е плюс, подобрява по някакъв начин проблема с паркирането, но специално за квартали, които са на поне 15 мин. пеша от Центъра, не мисля, че това е решение“, допълни той.
Директорът на общинското предприятие транспорт в Община Бургас Пламен Димитров коментира, че в този случай няма да бъдат изтласкани автомобилите е периферията на „синята зона“. Причината е, че бургаският комплекс е заобиколен от много нежилищни пространства. „Например зоната, която е около Музикалното училище, след това следва Автогара Запад, след това е индустриална част от града, където не виждам как така ще бъдат избутани автомобилите там. Тези, които са до Колодрума, след това следва парк „Света Троица“, УМБАЛ и чак след това са жилищни квартали. А относно исканията, освен тези писмени, които сме ги прикрепили към докладната, до декември ежедневно в нашия офис идват представители от квартала с питания кога ще бъде въведена зоната“, поясни той.
Общинският съветник Евелина Михалева също допълни, че до нея са постъпили много питания на граждани за разширяването на тази зона. „Жена, която живее в блок до Строителния техникум каза, че при тях проблем са учениците, които пристигат с автомобили. Спират и задръстват цялото движение и хората няма къде да си сложат колите. Ако има там „синя зона“ за тях ще е много по-добре. Много хора живеещите до „зелена зона“ искат тя да стане целогодишно „синя зона“. Има даже такава подписка при мен“, посочи тя.
По време на обсъждането на докладната записка възникна въпросът за служебните абонаменти за паркиране, повишаване на цената на „синята зона“ и въвеждането на времетраене за паркиране. „Централна градска част, според мен, а и според колегите от комисията по транспорт, трябва да има някаква по-висока цена за плащане за паркиране. Идеята по целия свят е в Центъра да няма много голям трафик. В момента какво се получава – един човек може да дойде, да паркира и за 8 лв. да му седи колата цял ден в супер Център на голям град, което никъде го няма по света. Ние трябва да направим няколко неща. Първо, със сигурност трябва да направим предложения, които да минат през обществени обсъждания с всички граждани, да обсъдим дали в Централната градска част да няма ограничено като часове паркиране. Например в София е 2 часа, в Бургас може да е 3 часа, но да има някакво ограничение да не може да се седи цял ден в „синя зона“. Второ, в супер Центъра трябва да помислим за малко по-висока цена за „синята зона“, защото от началото й преди 12 години, тя не е мърдала. Относно служебния абонамент, който си плащат фирми, банки, учреждения и т.н., за да ползват служебно паркомясто, там цената в момента е 250 лв., което особено за големи фирми е нищо. Те могат да вземат 2-3 места и така да си обслужват клиентите“, коментира Манол Тодоров.
Според него трябва да има унифициране за отпускане на брой места, свързани със служебните абонаменти. Той допълни, че трябва да се предприемат мерки преди летния сезон, защото положението след това става по-сериозно.
Българските плажове са добри за почивка и не трябва да се уронва имиджът на родния туризъм. Това заяви народният представител Константина Петрова на брифинг в парламента. Повод за изявлението ѝ е декларация на Ивелин Михайлов от партия „Величие“, в която той отправя критики към състоянието на Черноморието. Според Петрова това е недопустимо в разгара..
Над 3 млн. лева забавени заплати са изплатени на работещите след намесата на Главната инспекция по труда за първото полугодие на 2025 г. При проверките за този период са хванати над 1700 случая на работа без трудов договор, което е най-тежката форма на недеклариран труд в страната. От инспекцията допълват, че за първите шест месеца на годината са..
333 800 са реализираните през месец май нощувки в хотели и къщи за гости в Бургаска област, съобщават от Териториалното статистическо бюро „Югоизток“ на НСИ. Нощувките от български граждани са малко над 94 000 и се увеличават с 16%, а тези на чуждите граждани са 239 600, но намаляват с 2.3% спрямо май 2024 година. Близо 85 на сто..
12 допълнителни автобуси за летния сезон пътуват към Южното Черноморие от София, за Северното Черноморие не са осигурени допълнителни курсове. От БДЖ информираха, че 32 влака пътуват в двете посоки към Варна и Бургас. Най-голям към момента е интересът на хората да пътуват към морските курорти по южното Черноморие, казва изпълнителният директор на..
Бургас и още три черноморски общини – Несебър, Поморие и Приморско – реализират съвместна рекламна кампания за популяризиране на Южното Черноморие сред турските туристи. Инициативата е насочена към утвърждаване на региона като достъпна и атрактивна туристическа дестинация. Кампанията е част от продължаващата стратегия на Министерството на туризма за..
От днес екипи на АДФИ влизат на проверки в държавните горските предприятия в страната. Ние трябва да сме сигурни защо печеливши бизнеси, каквито бяха доскоро те вече не разполагат с достатъчно приходи, за да обезпечат дейността си. Това заяви земеделският министър Георги Тахов и допълни, че МЗХ подготвя искане до КЗК да бъде установено дали има картел..
Шест възпоменателни монети ще бъдат отсечени догодина – първата година, когато България ще членува в еврозоната, става ясно от предварителната програма на БНБ. Ликът на Свети Иван Рилски ще ни гледа от възпоменателна монета с номинал 100 евро. Следващите две години трябва да излязат 11 възпоменателни монети, пише в предварителната монетна програма на..
Българските плажове са добри за почивка и не трябва да се уронва имиджът на родния туризъм. Това заяви народният представител Константина Петрова на..