Да се изиска от държавата договорът с концесионера на Летище Бургас и на база на този документ да се предприемат конкретни действия за преразглеждане на концесията. Това бе единодушно решено на срещата, която кметът на община Поморие Иван Алексиев инициира с професионалисти от най-големите регионални браншови организации в туристическия сектор. Срещата бе по повод актуалния казус с липсата на пътнически полети от и до местния аеропорт и активно участие в нея взеха Соня Енилова – председател на Бургаската регионална туристическа асоциация и член на съвета на директорите на „Слънчев бряг“ АД, Евелина Пулева – заместник-председател на Бургаската регионална туристическа камара, Георги Тръпков – председател на сдружение „Хотели и ресторанти – Поморие“, Янчо Парушев – член на Съюза на собствениците – Слънчев бряг, както и председателят на Общински съвет – Поморие Адам Адамов.
Летище Бургас продължава да работи приоритетно с карго полети, които не носят никаква добавена стойност за туристическия бизнес в региона. Не се работи за привличането на нови авиокомпании, които да оперират тук, нито за откриване на нови въздушни маршрути.
„Държавата е органът, който може да се намеси, урегулирайки концесията и създавайки конкурентна среда между аеропортите във Варна и Бургас. Като първа стъпка смятам, че е редно по Закона за достъп до обществена информация да поискаме от държавата договора с концесионера и на тази база да предприемем следващи конкретни стъпки. Настоящата ситуация нанася сериозен ущърб на местната общност в южните черноморски общини, а ние не искаме война, ние искаме само проблемът да бъде решен.“, каза кметът Иван Алексиев на срещата. Той поясни, че води разговори по темата повече от 6 месеца, като проблемът е отдавна представен и пред Консултативния съвет по въпросите на туризма към Община Поморие.
Въпреки добрия тон на диалога до момента, няма промяна в политиката на концесионера „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД, като основното му оправдание за липсата на целогодишна натовареност са безпочвените и обидни твърдения, че България не е позната като дестинация и че маркетингът на общините е слаб.
По време на дискусията бяха очертани няколко конкретни действия, които да бъдат предприети. През месец март ще бъдат поканени на разговор представители на нискобюджетните авиокомпании, които да презентират своите искания и условия, на чиято основа да се работи за привличането им в региона. Друга мярка е провеждането на среща с Министъра на туризма и Министъра на транспорта. Целта е да се потърси активна подкрепа от държавата, както и да бъде обсъдена възможността за партньорството ѝ с общините от Южното Черноморие в посока на това Летище Равнец да се развие като гражданско. Примери за подобни успешни партньорства не липсват, а в дългосрочен план това би поставило Фрапорт в реална конкурентна среда.
„Ние от местната власт по Южното Черноморие работим, за да привлечем повече туристи, бизнесът е гъвкав, на хората им се работи. Имаме природни дадености, прекрасни комплекси за настаняване и културна програма с визия за „крилата на сезона“. И вместо да разперим тези крила, ние концентрираме програмите си в месец и половина през лятото и затваряме хотели и ресторанти, просто защото тук не кацат туристи и приоритетно се разработват съседни летища, за сметка на тотално неглижираното Летище Бургас.“, коментира още кметът Алексиев в края на срещата.
Партньори от 9 държави проведоха поредната, шеста среща по проект Interreg Europe DETOCS, с домакин Община Бургас. Основен акцент е адаптирането на регионалната политика в подкрепа на декарбонизацията на туристическата индустрия след COVID-19. Чрез междурегионално сътрудничество, регионите в период до 2027 г. ще идентифицират, споделят и..
Вятърните централи в Черно море да не заемат типичните риболовни полета и ако се изграждат такива, то те да бъдат съобразени с рибно-стопанския сектор. Това е една от препоръките към Европейската комисия от рибарските общности в България и Румъния, която изготви днес Консултативният съвет за Черно море по време на заседание във Варна. Рибарите..
През август 2025 г. в област Бургас са функционирали 969 места за настаняване с общо 59 000 стаи и 148 700 легла . В сравнение с миналата година броят на обектите се увеличава с 0,8% , а легловата база – със 7,9% , показват данни на НСИ. Общият брой на нощувките е 3 185 600 , като тези на български туристи се увеличават с 2,7%..
98% от таксиметровия бранш в Бургас ще отговори напълно на изискванията свързани с въвеждането на еврото, смята Снежана Никова от бургаската структура на таксиметровия синдикат. Според нея много малко ще са онези, които ще си позволят да возят нелегално. До 31.10 апаратите трябва да издават касовите бележки в двете валути, а от 1.01 до 8.08.2026 в..
Въвеждането на еврото е повод Комисията за защита на конкуренцията да започне анализи в редица сектори на българската икономика. Започнахме с два ключови сектора – на храните и фармацията, като скоро ще представим междинни данни от проучването на пазара на хранителни продукти от първа необходимост. Това заяви председателят на Комисията за защита на..
Готов е общият устройствен план на община Камено. Той може да бъде намерен на сайта на местната администрация, предстои общественото му обсъждане. Планът е важен, защото показва посоката, в която ще се развива общината през следващите години, обясни за БНР Бургас кметът Жельо Вардунски. Чрез него ще бъдат улеснени и инвеститорите, и гражданите,..
За първи път на Летище Бургас кацна тунизийската авиокомпания Nouvelair, съобщават от аеропорта. През октомври тя ще изпълнява чартърни полети, превозвайки български туристи до Тунис. Както бе предварително обявено в края на 2025 г. и в началото на 2026 г., на Летище Бургас ще бъде извършена пълна рехабилитация на пистата и летището няма да..
98% от таксиметровия бранш в Бургас ще отговори напълно на изискванията свързани с въвеждането на еврото, смята Снежана Никова от бургаската структура на..
През август 2025 г. в област Бургас са функционирали 969 места за настаняване с общо 59 000 стаи и 148 700 легла . В сравнение с миналата..
Вятърните централи в Черно море да не заемат типичните риболовни полета и ако се изграждат такива, то те да бъдат съобразени с рибно-стопанския сектор...