Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Проверка по сигнал – нормално ли е нов бойлер да капе?

| обновено на 05.07.23 в 14:26
Снимка: Йонка Кърчева

Слушател сигнализира за закупуване на нов бойлер, който при монтажа, започва да протича. Йонка Кърчева от Бургас се сдобива с уреда от специализиран магазин, но след това, се появяват проблеми. От клапана тече вода и не спира дори и след посещение на техник.

Според специализиран сайт за монтаж и ремонт на бойлери твърдят, че:

„Когато капе от клапана, обикновено има завишаване на нормалните стойности на налягането на водата във водосъдържателя. При някои марки и модели обемни електрически бойлери, теч от клапана е препоръчителен и се счита за част от нормалното функциониране. Това е описано подробно в инструкциите за ползване и монтаж.“

От сайта съветват да не се купуват и да не се използват такива бойлери.

Йонка Кърчева купува бойлера на 7 юни на името на фирма. След монтажа, обаче, забелязва проблем:

„От възвратния клапан непрекъснато изтичаше вода. Сигнализирахме в магазина, да го подменят, но те категорично ни отказаха. На 15 юни заявихме рекламация. Техникът дойде още на 12 юни, след което той записа в гаранционната карта, че е измерено входящо налягане от 6 бара и че не сме монтирали редуцир за намаляване на налягането. Ние купихме и монтирахме този редуцир, но това не реши проблема. На 16 юни същият техник, след час в помещението, заключи, че това е допустимо по ръководството за употреба, и си тръгна без да запише становището си в гаранционната карта. Касиерката е входирала рекламацията със задна дата – 10 юни, като така излиза, че са ни отговорили на рекламацията. От магазина не ни дадоха отговор. Имахме на два пъти уговорена среща с управителя, на която той не се появи, и ни казаха, че е заминал за чужбина. “

БНР-Бургас изпрати запитване към магазина, от където е закупен бойлера.

От там потвърдиха хронологията на закупуване, завеждане на рекламация и посещение на специалист на сервиза, като поясняват:

„Тъй като не е установена неизправност/несъответствие в уреда, т.е. уредът е технически изправен, а е установено налягане във водопроводната инсталация на клиента надвишаващо допустимото работно налягане на уреда съгласно Инструкцията за монтиране, ползване и обслужване, е следвало клиентът да заплати посещението, което не е поискано в израз на добра воля.“

Относно закупуването и монтирането на редуцир вентил, от фирмата пишат:

„При отклонение от нормалното водопроводно налягане – повишаване над 0,5 MPa, ангажимент на клиента е да осигури регулирането му в допустимата норма чрез монтиране на регулатор на налягане /редуцир вентил, понижаващ вентил/, с което да гарантира правилна работа, както на водопроводната инсталация в дома си, така и на уредите подвързани към нея.“

Според становището на управителя на магазина, клиентът е закупил и монтирал регулатора, но близо до бойлера, като така не изпълнява функцията, за която е предназначен:

„Следва да се има предвид, че електрическият битов водонагревател представлява затворен съд запълнен с вода от водопроводната инсталация. При загряване на водата, в следствие на физичните процеси, обемът на течността се разширява. Количеството гореща вода получена в следствие на топлинното разширение се изпуска/прокапва от предпазния клапан /това е неговата предпазна функция/, което прокапване съгласно изричното посочване в Инструкцията не е дефект, а нормална работа на предпазния клапан.“

Крайният отговор на управителя е, че продуктът, продаден на жената:

„Категорично съответства на изискуемите от нормативна база качества, тоест не е налично несъответствие и липсва основание за възстановяване на заплатената за уреда сума. Причините за проблема са обяснени на клиентката, но тъй като тя не е технически компетентна отказва да ги приеме и е проявила агресия към служител на фирмата. За случая са сезирани Прокуратурата и съответните органи. Подаден е сигнал на телефон 112. В първо РПУ се води преписка за наказателната отговорност на клиентката. Отделно от това ще предприемем мерки срещу подалата сигнала, освен по наказателен и по граждански ред.“


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Пет бунгала изгоряха при пожар в местността "Косата" край Поморие

Пожар засегна почивна станция "Велинград" в местността "Косата" край Поморие. Изгорели са пет бунгала, разположени на брега на морето, съобщиха от Община Поморие. Останалите постройки в базата са спасени. Огънят е избухнал по неизяснени към момента причини и е бил овладян от два екипа на пожарната от Поморие и Несебър. Благодарение на бързата реакция..

публикувано на 20.05.25 в 17:02

Военни полицаи от 9 държави участваха в учение на полигон „Ново село“

Военнополицейско учение с международно участие „Отвъд хоризонта 25“ (BEYOND HORIZON 25) се проведе на Учебен полигон „Ново село”. В него участваха военни полицаи от България и осем партньорски държави-членки на НАТО - Канада, Чехия, Испания, Гърция, Италия, Република Северна Македония, Румъния и САЩ, както и от Многонационалната бойна група на НАТО в..

публикувано на 20.05.25 в 18:30

Бюджет 2025 на Община Бургас: Инвестиции в сигурна пътна инфраструктура (обновена)

Според друго от решенията от днес, с нови цени ще са услугите в туристически обекти на Община Бургас. Актуализация има на цените на билетите за корабчето до остров "Света Анастасия", както и за входовете на музеите на острова, Ченгене скеле, Акве Калиде, Етнокафенето. Съветниците одобриха и актуализация на заплатите на кметовете и кметските..

обновено на 20.05.25 в 16:14

Държавата прехвърли Центъра за психично здраве на Община Бургас

Центърът за психично здраве „Проф. д-р Иван Темков“ в Бургас вече е собственост на Общината. Това съобщи кметът Димитър Николов по време на днешната сесия на Общинския съвет. Бюджет 2025 на Община Бургас: Инвестиции в сигурна пътна инфраструктура „Искам да ви информирам, че вече е факт – държавата прехвърли собствеността на Психодиспансера,..

публикувано на 20.05.25 в 15:30

Съветниците в Ямбол приеха бюджета на общината за тази година

С почти пълно единодушие съветниците в Ямбол приеха бюджета на общината за тази година на днешното си заседание. Над 140 млн. лева ще бъдат разпределени в отделните дейности, като за  капиталови разходи са предвидени близо 14 млн. лева . С 32 гласа „За“ 2- „Въздържал се“ и само 2 „против“ бюджетът на Ямбол беше приет. Над 60 и половина млн. лева..

публикувано на 20.05.25 в 14:40

Ромски пролетни ястия ще приготвят в етнографската кухня на музея в Бургас

Три традиционни гозби от ромската кухня ще бъдат демонстрирани в етнографската кухня на Бургаския музей на 21, 22 и 23 май. Жени от село Русокастро, добре познати от археологическите проучвания край едноименното средновековно селище, ще покажат тънкости в приготвянето на сезонни ястия. Посетителите ще имат възможност да опитат „рибник без риба“ със..

публикувано на 20.05.25 в 12:40

Община Болярово е на второ място в област Ямбол по прозрачност

Община Болярово е на второ място в област Ямбол по прозрачност на предоставяната информация, според оценката на Програма „Достъп до информация“ (ПДИ) за 2024 г. Първо място заема Община Тунджа. Между 1 март и 29 април 2024 г. екип на ПДИ е разгледал и оценил интернет страниците на 560 административни структури в България, включително общини и различни..

публикувано на 20.05.25 в 12:20