Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Проверка по сигнал – нормално ли е нов бойлер да капе?

| обновено на 05.07.23 в 14:26
Снимка: Йонка Кърчева

Слушател сигнализира за закупуване на нов бойлер, който при монтажа, започва да протича. Йонка Кърчева от Бургас се сдобива с уреда от специализиран магазин, но след това, се появяват проблеми. От клапана тече вода и не спира дори и след посещение на техник.

Според специализиран сайт за монтаж и ремонт на бойлери твърдят, че:

„Когато капе от клапана, обикновено има завишаване на нормалните стойности на налягането на водата във водосъдържателя. При някои марки и модели обемни електрически бойлери, теч от клапана е препоръчителен и се счита за част от нормалното функциониране. Това е описано подробно в инструкциите за ползване и монтаж.“

От сайта съветват да не се купуват и да не се използват такива бойлери.

Йонка Кърчева купува бойлера на 7 юни на името на фирма. След монтажа, обаче, забелязва проблем:

„От възвратния клапан непрекъснато изтичаше вода. Сигнализирахме в магазина, да го подменят, но те категорично ни отказаха. На 15 юни заявихме рекламация. Техникът дойде още на 12 юни, след което той записа в гаранционната карта, че е измерено входящо налягане от 6 бара и че не сме монтирали редуцир за намаляване на налягането. Ние купихме и монтирахме този редуцир, но това не реши проблема. На 16 юни същият техник, след час в помещението, заключи, че това е допустимо по ръководството за употреба, и си тръгна без да запише становището си в гаранционната карта. Касиерката е входирала рекламацията със задна дата – 10 юни, като така излиза, че са ни отговорили на рекламацията. От магазина не ни дадоха отговор. Имахме на два пъти уговорена среща с управителя, на която той не се появи, и ни казаха, че е заминал за чужбина. “

БНР-Бургас изпрати запитване към магазина, от където е закупен бойлера.

От там потвърдиха хронологията на закупуване, завеждане на рекламация и посещение на специалист на сервиза, като поясняват:

„Тъй като не е установена неизправност/несъответствие в уреда, т.е. уредът е технически изправен, а е установено налягане във водопроводната инсталация на клиента надвишаващо допустимото работно налягане на уреда съгласно Инструкцията за монтиране, ползване и обслужване, е следвало клиентът да заплати посещението, което не е поискано в израз на добра воля.“

Относно закупуването и монтирането на редуцир вентил, от фирмата пишат:

„При отклонение от нормалното водопроводно налягане – повишаване над 0,5 MPa, ангажимент на клиента е да осигури регулирането му в допустимата норма чрез монтиране на регулатор на налягане /редуцир вентил, понижаващ вентил/, с което да гарантира правилна работа, както на водопроводната инсталация в дома си, така и на уредите подвързани към нея.“

Според становището на управителя на магазина, клиентът е закупил и монтирал регулатора, но близо до бойлера, като така не изпълнява функцията, за която е предназначен:

„Следва да се има предвид, че електрическият битов водонагревател представлява затворен съд запълнен с вода от водопроводната инсталация. При загряване на водата, в следствие на физичните процеси, обемът на течността се разширява. Количеството гореща вода получена в следствие на топлинното разширение се изпуска/прокапва от предпазния клапан /това е неговата предпазна функция/, което прокапване съгласно изричното посочване в Инструкцията не е дефект, а нормална работа на предпазния клапан.“

Крайният отговор на управителя е, че продуктът, продаден на жената:

„Категорично съответства на изискуемите от нормативна база качества, тоест не е налично несъответствие и липсва основание за възстановяване на заплатената за уреда сума. Причините за проблема са обяснени на клиентката, но тъй като тя не е технически компетентна отказва да ги приеме и е проявила агресия към служител на фирмата. За случая са сезирани Прокуратурата и съответните органи. Подаден е сигнал на телефон 112. В първо РПУ се води преписка за наказателната отговорност на клиентката. Отделно от това ще предприемем мерки срещу подалата сигнала, освен по наказателен и по граждански ред.“


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Качват графиците за почистване в отделна секция на сайта на община Бургас

Жителите на Бургас и съставните селища вече ще имат улеснен достъп до месечните графици за почистването на улици, тротоари, паркове и детски площадки . Това ще става в обособена секция на сайта на Община Бургас. Предложението е на общинските съветници Дилян Георгиев и Христина Хаджиатанасова и днес бе прието на заседание на местния..

публикувано на 26.11.24 в 16:55

Кампанията „Подари от сърце- сбъдни мечта" стартира в Бургас

Искате ли да зарадвате дете или възрастен в неравностойно положение - станете част от благодетелите в кампанията „Подари от сърце- сбъдни мечта“. Апелът е на Община Бургас. Традиционната кампания, която носи усмивки и топлина в навечерието на празничните дни, стартира и ще продължи до 15 декември. Тя дава възможност на всяко дете, младеж или..

публикувано на 26.11.24 в 16:40

Дом на адвоката ще има в Бургас /ОБНОВЕНА/

Дом на адвоката ще има в Бургас. Той ще бъде изграден в терен частна общинска собственост в к-с "Братя Миладинови". Решението за това бе взето на днешното заседание на Общинския съвет. До сега бургаските адвокати не са имали своя сграда . Те са се помещавали в различни обекти под наем, напомниха адвокати, които се събраха пред сградата на..

обновено на 26.11.24 в 15:37

Стартира кампанията „Подари от сърце- сбъдни мечта“ на Община Бургас

Традиционната кампания „Подари от сърце- сбъдни мечта“ на Община Бургас  стартира и ще продължи до 15 декември. Тя дава възможност на всяко дете, младеж или възрастен в неравностойно положение, ползващ социални услуги, да получи своя мечтан подарък за Коледа. Всеки благодетел може сам да избере на кого да купи подарък или да подари преживяване. В..

публикувано на 26.11.24 в 14:36

Община Болярово иска помощ от Румен Радев за пострадалите във Воден

Община Болярово изпрати писмо за съдействие до Президента Румен Радев.  „Моля в рамките на Вашите правомощия за Вашето съдействие за изплащане на компенсациите на пострадалите лица в село Воден в съответствие с условията на Програмата за компенсиране на разходите на физически лица, пострадали от пожари на територията на Република България в периода юни..

публикувано на 26.11.24 в 13:51

Започна реконструкцията на важен пътен участък в Несебър

Започна реконструкция на пътя от края на ул. „Първа“ при кръстовището за гр. Свети Влас до първата пресечка към вилно село „Зора“. Дейностите включват цялостно изграждане на тротоарни алеи, ремонт и преасфалтиране на пътното платно. След края на строителството ще бъде въведена нова организация на движение, чрез която да се постигне намаляване на..

публикувано на 26.11.24 в 12:49

Днес почитаме свети Стилиян Детепазител

На 26 ноември Православната църква почита паметта на св. Стилиян, когото наричат още Детепазител. Светецът е закрилник на децата и особено на кърмачетата. Стилиян е име с гръцки произход и означава „стълп“- старинна форма на „стълб“ . Свети Стилиян е роден в Пафлагония Мала Азия. Живял е в края на IV и началото на V век. Стилиян раздал имуществото си,..

публикувано на 26.11.24 в 07:50