Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Проверка по сигнал – нормално ли е нов бойлер да капе?

| обновено на 05.07.23 в 14:26
Снимка: Йонка Кърчева

Слушател сигнализира за закупуване на нов бойлер, който при монтажа, започва да протича. Йонка Кърчева от Бургас се сдобива с уреда от специализиран магазин, но след това, се появяват проблеми. От клапана тече вода и не спира дори и след посещение на техник.

Според специализиран сайт за монтаж и ремонт на бойлери твърдят, че:

„Когато капе от клапана, обикновено има завишаване на нормалните стойности на налягането на водата във водосъдържателя. При някои марки и модели обемни електрически бойлери, теч от клапана е препоръчителен и се счита за част от нормалното функциониране. Това е описано подробно в инструкциите за ползване и монтаж.“

От сайта съветват да не се купуват и да не се използват такива бойлери.

Йонка Кърчева купува бойлера на 7 юни на името на фирма. След монтажа, обаче, забелязва проблем:

„От възвратния клапан непрекъснато изтичаше вода. Сигнализирахме в магазина, да го подменят, но те категорично ни отказаха. На 15 юни заявихме рекламация. Техникът дойде още на 12 юни, след което той записа в гаранционната карта, че е измерено входящо налягане от 6 бара и че не сме монтирали редуцир за намаляване на налягането. Ние купихме и монтирахме този редуцир, но това не реши проблема. На 16 юни същият техник, след час в помещението, заключи, че това е допустимо по ръководството за употреба, и си тръгна без да запише становището си в гаранционната карта. Касиерката е входирала рекламацията със задна дата – 10 юни, като така излиза, че са ни отговорили на рекламацията. От магазина не ни дадоха отговор. Имахме на два пъти уговорена среща с управителя, на която той не се появи, и ни казаха, че е заминал за чужбина. “

БНР-Бургас изпрати запитване към магазина, от където е закупен бойлера.

От там потвърдиха хронологията на закупуване, завеждане на рекламация и посещение на специалист на сервиза, като поясняват:

„Тъй като не е установена неизправност/несъответствие в уреда, т.е. уредът е технически изправен, а е установено налягане във водопроводната инсталация на клиента надвишаващо допустимото работно налягане на уреда съгласно Инструкцията за монтиране, ползване и обслужване, е следвало клиентът да заплати посещението, което не е поискано в израз на добра воля.“

Относно закупуването и монтирането на редуцир вентил, от фирмата пишат:

„При отклонение от нормалното водопроводно налягане – повишаване над 0,5 MPa, ангажимент на клиента е да осигури регулирането му в допустимата норма чрез монтиране на регулатор на налягане /редуцир вентил, понижаващ вентил/, с което да гарантира правилна работа, както на водопроводната инсталация в дома си, така и на уредите подвързани към нея.“

Според становището на управителя на магазина, клиентът е закупил и монтирал регулатора, но близо до бойлера, като така не изпълнява функцията, за която е предназначен:

„Следва да се има предвид, че електрическият битов водонагревател представлява затворен съд запълнен с вода от водопроводната инсталация. При загряване на водата, в следствие на физичните процеси, обемът на течността се разширява. Количеството гореща вода получена в следствие на топлинното разширение се изпуска/прокапва от предпазния клапан /това е неговата предпазна функция/, което прокапване съгласно изричното посочване в Инструкцията не е дефект, а нормална работа на предпазния клапан.“

Крайният отговор на управителя е, че продуктът, продаден на жената:

„Категорично съответства на изискуемите от нормативна база качества, тоест не е налично несъответствие и липсва основание за възстановяване на заплатената за уреда сума. Причините за проблема са обяснени на клиентката, но тъй като тя не е технически компетентна отказва да ги приеме и е проявила агресия към служител на фирмата. За случая са сезирани Прокуратурата и съответните органи. Подаден е сигнал на телефон 112. В първо РПУ се води преписка за наказателната отговорност на клиентката. Отделно от това ще предприемем мерки срещу подалата сигнала, освен по наказателен и по граждански ред.“




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Подновиха стария водопровод на селската чешма в Тополица

С тарата чешма пред Кметство с. Тополица отново дарява прохлада на местните жители и гости на селото. По проект на обща стойност 12 хил. лв беше изцяло подменен стария водопровод на чешмата. Това се случи с безвъзмездно финансиране по Програма „Капка по капка“, благодарение на Фондация „Бикоуз“ в помощ на благотворителността, с финансиране на JTI и..

публикувано на 27.11.25 в 17:00
Зам.-министърът на културата Георги Султанов покани протестиращите в Министерството на културата, за да обсъдят проблемите и исканията им.

Протест на организации с проекти по ПВУ пред Министерството на културата

Представители на организации от сферата на културата, които изпълняват проекти, финансирани по Плана за възстановяване и устойчивост, се събраха на протест пред Министерството на културата. Според тях е блокирано отчитането и е забавено изплащане на средства по процедурите, администрирани от Национален фонд "Култура", което ги изправя пред финансови..

публикувано на 27.11.25 в 16:20

Вдигат тарифите на таксиметровите шофьори в Ямбол от догодина

Таксиметровите услуги в Ямбол ще поскъпнат от началото на следващата година. Рамката на цените не е променяна от 2016 година. Минималният праг на дневната тарифа ще е 0,90 лв./км, а максималният – 2 лв./км, нощната тарифа ще се определя в рамките от 1 лев до 2,20 лв. за километър, уточни председателят на общинския съвет в Ямбол Антон Шиков, след..

публикувано на 27.11.25 в 14:00

Завършиха асфалтирането в участъка в ремонт на АМ „Тракия“ в област Сливен

Завършиха асфалтовите работи в платното за Бургас в участъка от АМ „Тракия“ в област Сливен, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура". Обновеното трасе е с дължина 11 км и е между 262-и и 273-и км. При добри метеорологични условия се предвижда до неделя да бъдат монтирани ограничителните системи. През следващата седмица, веднага след като приключи..

публикувано на 27.11.25 в 13:30

ВиК Бургас въведе в експлоатация реконструкцията на деривация "Камчия - Юг"

Две години след старта на строително-монтажните дейности от ВиК Бургас, вече е въведена в експлоатация реконструкцията на Деривация "Камчия-Юг" при айтоското село Черноград. Обектът, който първоначално е бил изграден преди повече от половин век сега подобрява водоснабдяването за десетки хиляди жители на две от бургаските общини - Айтос и Карнобат...

публикувано на 27.11.25 в 12:45

От квартал "Победа" сигнализират: "Живеем като в затвор"

Жители на бургаския квартал „Победа“ са подали молба към Общинския съвет и към Общината относно кражби и посегателства, които с времето ескалират. Според гражданите, в квартала липсват пътни знаци, полицейско присъствие и какъвто и да е контрол. Те са подавали жалби в Районното управление, но не последвала желаната от тях реакция, а именно..

публикувано на 27.11.25 в 11:10

Все още не е ясен броят на задържаните след протеста пред парламента

Към момента няма информация за броя на задържаните по време на вчерашния протест пред парламента срещу проекта за бюджет. Около полунощ група протестиращи се опитаха да преградят булевард "Дондуков" с кофи за смет и да спрат лек автомобил, който се опитваше да премине оттам. Протест срещу Бюджет 2026 в Триъгълника на властта (ОБНОВЕНА) Това..

публикувано на 27.11.25 в 09:45