Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Проверка по сигнал – нормално ли е нов бойлер да капе?

| обновено на 05.07.23 в 14:26
Снимка: Йонка Кърчева

Слушател сигнализира за закупуване на нов бойлер, който при монтажа, започва да протича. Йонка Кърчева от Бургас се сдобива с уреда от специализиран магазин, но след това, се появяват проблеми. От клапана тече вода и не спира дори и след посещение на техник.

Според специализиран сайт за монтаж и ремонт на бойлери твърдят, че:

„Когато капе от клапана, обикновено има завишаване на нормалните стойности на налягането на водата във водосъдържателя. При някои марки и модели обемни електрически бойлери, теч от клапана е препоръчителен и се счита за част от нормалното функциониране. Това е описано подробно в инструкциите за ползване и монтаж.“

От сайта съветват да не се купуват и да не се използват такива бойлери.

Йонка Кърчева купува бойлера на 7 юни на името на фирма. След монтажа, обаче, забелязва проблем:

„От възвратния клапан непрекъснато изтичаше вода. Сигнализирахме в магазина, да го подменят, но те категорично ни отказаха. На 15 юни заявихме рекламация. Техникът дойде още на 12 юни, след което той записа в гаранционната карта, че е измерено входящо налягане от 6 бара и че не сме монтирали редуцир за намаляване на налягането. Ние купихме и монтирахме този редуцир, но това не реши проблема. На 16 юни същият техник, след час в помещението, заключи, че това е допустимо по ръководството за употреба, и си тръгна без да запише становището си в гаранционната карта. Касиерката е входирала рекламацията със задна дата – 10 юни, като така излиза, че са ни отговорили на рекламацията. От магазина не ни дадоха отговор. Имахме на два пъти уговорена среща с управителя, на която той не се появи, и ни казаха, че е заминал за чужбина. “

БНР-Бургас изпрати запитване към магазина, от където е закупен бойлера.

От там потвърдиха хронологията на закупуване, завеждане на рекламация и посещение на специалист на сервиза, като поясняват:

„Тъй като не е установена неизправност/несъответствие в уреда, т.е. уредът е технически изправен, а е установено налягане във водопроводната инсталация на клиента надвишаващо допустимото работно налягане на уреда съгласно Инструкцията за монтиране, ползване и обслужване, е следвало клиентът да заплати посещението, което не е поискано в израз на добра воля.“

Относно закупуването и монтирането на редуцир вентил, от фирмата пишат:

„При отклонение от нормалното водопроводно налягане – повишаване над 0,5 MPa, ангажимент на клиента е да осигури регулирането му в допустимата норма чрез монтиране на регулатор на налягане /редуцир вентил, понижаващ вентил/, с което да гарантира правилна работа, както на водопроводната инсталация в дома си, така и на уредите подвързани към нея.“

Според становището на управителя на магазина, клиентът е закупил и монтирал регулатора, но близо до бойлера, като така не изпълнява функцията, за която е предназначен:

„Следва да се има предвид, че електрическият битов водонагревател представлява затворен съд запълнен с вода от водопроводната инсталация. При загряване на водата, в следствие на физичните процеси, обемът на течността се разширява. Количеството гореща вода получена в следствие на топлинното разширение се изпуска/прокапва от предпазния клапан /това е неговата предпазна функция/, което прокапване съгласно изричното посочване в Инструкцията не е дефект, а нормална работа на предпазния клапан.“

Крайният отговор на управителя е, че продуктът, продаден на жената:

„Категорично съответства на изискуемите от нормативна база качества, тоест не е налично несъответствие и липсва основание за възстановяване на заплатената за уреда сума. Причините за проблема са обяснени на клиентката, но тъй като тя не е технически компетентна отказва да ги приеме и е проявила агресия към служител на фирмата. За случая са сезирани Прокуратурата и съответните органи. Подаден е сигнал на телефон 112. В първо РПУ се води преписка за наказателната отговорност на клиентката. Отделно от това ще предприемем мерки срещу подалата сигнала, освен по наказателен и по граждански ред.“


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Отличиха 10 бургазлии за успешно рециклиране в мобилните центрове

10 бургазлии бяха отличени за успешно рециклиране и предаване на отпадъци в мобилните центрове в морския град. За пета година се организира екологичното съревнование на Общинско предприятие „Чистота Еко“, в което са се включили над хиляда души. Награждаването се проведе в Експоцентър „Флора“ в присъствието на кмета Димитър Николов...

публикувано на 05.06.24 в 17:18

Анекс към КТД на здравните работници бе подписан в Бургас

В Бургас се подписа анекс към колективния трудов договор на здравните работници. Документът дава по-добри условия за месечните трудови възнаграждения на служителите  в здравеопазването. С по-високи фиксирани суми се увеличават работните заплати на медицинските сестри в самостоятелните детски ясли, в яслените групи към детските градини и в здравните..

публикувано на 05.06.24 в 15:45
снимката е илюстративна

Одобрени са близо 9,3 млн лв по програмата за украинската помощ

Одобрени са близо 9,3 млн лв по програмата за хуманитарно подпомагане на разселени лица от Украйна. Хотелиери и украинци на протест в "Сл. бряг" заради забавени плащания Министерският съвет прие Решение за одобряване на помощ на кандидатите по Програмата за хуманитарно подпомагане на разселени лица от Украйна с предоставена временна закрила в..

публикувано на 05.06.24 в 15:19

Ученици от Айтос са републикански шампиони по пожароприложен спорт

Oтбopът „Орел 160” пpи CУ „Никола Й. Вапцаров ” град Айтос cтaнa peпyблиĸaнcĸи шaмпиoн пo пoжapoпpилoжeн cпopт.  Областното състезание „Млад огнеборец“ се проведе на стадион „Лазур“ Учениците спечелиха три златни медала. Два в диcциплините – “Бoйнo paзгpъщaнe нa cъcтeзaтeлнa пътeĸa” и “400 м щaфeтнo бягaнe c пpeпятcтвия”, както и един за..

обновено на 05.06.24 в 14:28
снимката е илюстративна

АПИ: Стартира основният ремонт на пътя с. Росен - Ясна поляна

Стартира основният ремонт на 21,4-километровия път от село Росен до Ясна поляна, съобщават от АПИ. Участъкът ще се рехабилитира от пътния възел с второкласния път Бургас – Царево, до селата Росен и Веселие и завършва след село Ясна поляна. Инвестицията е за над 30 млн. лв. и средствата са от републиканския бюджет. Третокласният път е дублиращо трасе на..

публикувано на 05.06.24 в 14:25

В Бургас стартира проект в подкрепа на хора с редки заболявания

В Бургаска област има близо 20 хиляди семейства на хора с редки заболявания. Броят им със сигурност е по-голям, защото не всички пациенти с такива болести са направили генетични изследвания. Това каза днес при представянето на новия проект в града Анелия Атанасова – експерт по социални дейности в Българската хънтингтън асоциация. От създаването..

публикувано на 05.06.24 в 13:45

ВиК: Спирания на водата в Синеморец ще има до 28 юни

Спирания на водата ще има в Синеморец от днес до 28 юни във времето от 8 до 17 часа, съобщават от ВиК – Бургас.  Причината е извършването на ремонт на водопровод.

публикувано на 05.06.24 в 12:04