Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Авиокомпании с предложение за полети през зимата от Бургас до Тел Авив и Краков




От няколко години в бюджета на общините в региона се предвиждат средства за стимулиране на полети извън летния сезон. Този път предложените суми са драстично по-високи от предходните. Това става ясно от писмо на Община Бургас до местния парламент. Едната нискотарифна авиокомпания заявява, че може да удължи полетите до Краков за зимата, ако бъдат осигурени средства в размер на 200 000 евро за ноември и декември, както и 500 000 евро от октомври до март. Другата авиокомпания посочва, че може да осигури по два самолета седмично с вместимост 239 пътника за 350 000 евро до Тел Авив. Предложението за финансовото стимулиране на полетите е изпратено и до кметовете на общините Поморие, Несебър и Созопол, които са членове на Асоциацията Бургаски залив.

Според концесионера на летището обаче тези дестинации не са подходящи, тъй като нямат интензивен пътникопоток. Подобно е и мнението на Евелина Пулева, заместник-председател на Бургаската регионална туристическа камара. „Дали точно Краков е най-удачният вариант? Може би в случая трябва да се мисли за столици. Може би наистина трябва да се помисли за Варшава. На мен ми се искаше да чуя за Германия, защото там първо имаме българска диаспора голяма. Второ, имаме договорености за здравен туризъм. За Тел Авив, честно казано, ако казината отворят да работят през зимния период – да, но в Бургас няма казино толкова силно работещо. В 4 –звездния хотел на Бургас работят машинки, няма казина. Според мен Израел не ми се струва като добър вариант“, коментира тя. Според нея, трябва да се търсят страни, в които има българска диаспора, за да може да се поддържа тази линия целогодишно и да има двупосочни полети. „Ние българите в бургаския регион не можем да направим толкова силен поток, значи трябва да търсим българи, които живеят в чужбина и искат да се прибират при близките си“, допълни тя.

Според Евелина Пулева, Черноморието може да бъде атрактивно и през зимния сезон. „В този период можем да удължим сезона с фестивали, с атрактивни събития, конференции, със здравен и спа туризъм. В региона има идеални условия. При това Бургас се наложи като уикенд град, като град с много фестивали. От друга страна Несебър е град под защитата на ЮНЕСКО. Отделно Поморие е калта, с лугата, санаториумите. Мисля, че комплексен продукт може да се създаде за цялата област. Дори и за Созопол“, обясни тя.

Според кмета на Созопол Тихомир Янакиев, държавата трябва да отделя средства за стимулиране на полетите извън туристическия сезон, а не общините. „Първо, ние нямаме информация дали тези дестинации са обвързани с предлагането на туристически пакети. Дори да дотираме някакъв полет, по някакъв начин, дали той ще бъде достатъчно уплътнен. Едно е ако самолетът е 150 седалки, да ги дотираш, пък те да дойдат 20 души примерно. Това също е важно. Трябва да се види профилът и на туриста, който ще бъде през зимата. Да се говори с представители в туристическия бранш, които да кажат дали са водели разговори например с Полша или Израел. Дали през тези месеци има голямо желание на поляци или израелци да дойдат в България, но няма самолети, с които да го направят“, коментира той. Янакиев допълни, че през летните месеци в Созопол има туристи от Полша, но не се наблюдава голям интерес за тези от Израел. 

Кметът на Поморие Иван Алексиев също поиска държавата да се намеси в решаването на проблема с удължаване на полетите през зимата на Летище Бургас. Според него предложените две дестинации Краков и Тел Авив не са най-подходящите, а и само те няма да докарат туристи по Южното Черноморие през зимата. Разговорите с авиокомпаниите и концесионера "Фрапорт" ще продължат, но в тях трябва да участват и представители на Министерството на туризма, посочи Алексиев.

„Определено това не са най-подходящите дестинации, които в момента са ни предложени. Всичко е въпрос на разговори. Много хубаво, че имаме Министерство на туризма, но си задавам въпроса за какво ни е то. Примерно, ние Общините даваме тези хиляди евро за зимни полети, които ни искат, но питам къде е държавата и този концесионер какви ангажименти има, за да работи това летище“, допълни той.

По думите му представители на държавата трябва да седнат на масата на преговорите с концесионера и да се намерят начини той да си свърши работата и да има редовни полети и зимата. 

„Държавата също трябва да поеме част от тази финансова тежест. Ако трябва по 35 евро на седалка да дотира, ако трябва по 50, ако трябва по 100. Къде отива таксата от концесията, нали в държавата“, каза още Алексиев.  





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

За първи път на Летище Бургас кацна тунизийската авиокомпания Nouvelair

За първи път на Летище Бургас кацна тунизийската авиокомпания Nouvelair, съобщават от аеропорта.  През октомври тя ще изпълнява чартърни полети, превозвайки български туристи до Тунис.  Както бе предварително обявено  в края на 2025 г. и в началото на 2026 г., на Летище Бургас ще бъде извършена пълна рехабилитация на пистата и летището няма да..

публикувано на 12.10.25 в 14:00

Държавата е основен работодател в близо 20 процента от общините

Държавата се превръща в основен работодател в близо 20 процента от общините в страната, показва анализ на Института за пазарна икономика.  Данните показват още, че частният сектор изостава в заетостта и заплатите и че алтернатива за работа, извън публичния сектор, няма предимно в райони от Северозападна, Западна и Североизточна България. В значителен..

публикувано на 12.10.25 в 13:00

Чушките и зелето поскъпват, доматите и картофите поевтиняват на борсите у нас

Разнопосочно движение в цените на основните хранителни стоки, плодове и зеленчуци на борсите у нас през седмицата показват данните от седмичния бюлетин на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ).  Индексът на тържищните цени  (ИТЦ), който отразява движението на цените на хранителните стоки на едро в България, се..

публикувано на 12.10.25 в 11:00

Таксиметровите шофьори искат увеличение на цените заради разходите им около въвеждането на еврото

Таксиметровите шофьори искат увеличение на тарифите за превоз. Аргументът им е, ча са вложили 1000 лева, за да изпълнят изискванията за въвеждане на еврото. До 31 октомври всички касови апарати в таксиметровите автомобили трябва да могат да издават касов бон с цената на превоза в лева и в евро. Около половината таксиметрови автомобили вече са със..

публикувано на 12.10.25 в 10:00

ДНСК подготвя акт за събаряне на обекти в "Елените"

В Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) се подготвя акт за установяване на незаконно строителство и предписание за събаряне на корекцията на реката, която се намира под хотела във вилното селище "Елените". Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов в рубриката "bTV Репортерите" във връзка с трагичния..

обновено на 12.10.25 в 07:43

Промените, касаещи продажбата на "Лукойл", ще бъдат гласувани следващата седмица

Още в началото на следващата седмица трябва да бъдат гласувани окончателно промените в Закона за насърчаване на инвестициите, които дават на ДАНС последната дума при евентуална продажба на рафинерията на “Лукойл Нефтохим България”. Измененията бяха приети на първо четене вчера.  Борисов: Законодателните промени за продажбата на "Лукойл" са..

публикувано на 11.10.25 в 14:59

Богомил Николов: Новият уеб портал „Колко струва“ трябва да се надгради

Новият уеб портал за цените „Колко струва“ трябва да се надгради. В момента основната му функция - потребителите да могат да сравняват цените на основни хранителни продукти в търговските вериги не е развита ефективно , коментира председателят на „Активни потребители“ Богомил Николов. Той обясни, че няма да ползва сайта, защото не му върши..

публикувано на 10.10.25 в 08:30