Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Богдан Милчев, Институт за пътна безопасност:

Недъзите в пътното строителство се използват за политически цели

| обновено на 26.10.23 в 15:46
2
Снимка: МРРБ


Резултатите от проверките на пътищата у нас излизат дни преди изборите и тежестта им не е такава, каквато би могла да бъде, защото проблемът се политизира. Това е становището на Института за пътна безопасност. Оттам коментираха и посочения в доклада като най-фрапиращ случай с обходния път на град Ахелой, където от взетите 32 сондажни ядки, 22 не отговарят на проектните и нормативни изисквания. Ако проектните изисквания са за 21 см дебелина на асфалта, с допустимо отклонение 10% , или 19 см толеранс, имаме участъци с асфалтово покритие около 15 см., посочиха от МРРБ.

Предишни министри за същия път за Ахелой са извадили друг резултат, защото Институтът за пътища и мостове е правил такива проверки на този път и преди това. И за да бъде приет в експлоатация те са извадили резултати, различни от тези, които са сега, коментира Богдан Милчев, председател на УС на Института за пътна безопасност:

„Когато се прави проверка във връзка с гаранцията, министърът и Институтът за пътищата и мостовете трябва да докажат, че по време на експлоатацията този път се е повредил. А това, че е по-дебел или по-малко дебел асфалта, ако пътят не е повреден-ще влезем в спор между строителя и възложителя, защото строителят ще каже, че пътят си е бил в нормите, когато са го предали и ще извади документите. Сега се вадят други документи, т.е. тук говорим, че някой извършва престъпление, което означава, че трябва да се води разследване и да се докажат виновни за тези 5 сантиметра разлика, за които говори министърът. Което пък ще означава, че докато се води разследване няма да се прави нищо по този път.“


Министър Андрей Цеков е първият, който прави проверка на пътищата, където все още нещо може да се поправи, но той не е готов да извърши революционните промени, които българското общество очаква, посочва Богдан Милчев:

"Той казва-трябва да подобрим инвестиционния контрол, т.е. АПИ да прави по-качествен контрол, само че как ще го направи като хората, които правят контрола, са същите, които са правили контрола, когато пътят на Ахелой е бил приеман?"

Според Милчев министърът трябва да създаде условия за прозрачност и повече граждански контрол, да се раздели с директорите на правата дирекция, дирекциите за анализ и оценка на риска, за  пътната безопасност, както и да направи оценка на риска за най-опасните пътища, поддържани от АПИ и според тази програма да е ясно за какво се харчат парите, така че след годината загиналите на пътя да са с 50 или 100 по-малко.  


Повече чуйте в звуковия файл. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

73% от българите живеят от заплата до заплата без да могат да спестят

Само 6 на сто от българите оценяват личния си стандарт на живот като по-скоро висок (все пак има ръст от 2%), малко над половината го определят за среден (53%), а 28 на сто смятат, че водят нисък стандарт на живот . Това показва национално представително социологическо проучване на изследователския център "Тренд" по поръчка на..

публикувано на 30.01.25 в 18:00

"Лукойл" търси цена от около 2 млрд. долара за българските си активи

Руската компания "Лукойл" е предприела действия за продажба на своите български активи през юни миналата година, обяви в Народното събрание премиерът Росен Желязков.  Първоначален интерес са проявили 24 компании, впоследствие интерес са запазили 10, а от тях 7 продължават в надпреварата.  Очаква се преговорният процес да бъде подновен в началото на..

публикувано на 30.01.25 в 17:45

Туристическият бранш обсъжда проблемите с министър Боршош

Необходимостта от въвеждането на Туристически гаранционен фонд, борбата със сивия сектор и насърчаване на културния и конгресния туризъм бяха основните теми на среща между туроператори и новият министър на туризма Мирослав Боршош.  Представителите на бизнеса определят гаранционния фонд като ключов за осигуряване защита на потребителите. На срещата..

публикувано на 30.01.25 в 11:30

Котел – дестинация с потенциал за развитие на различни видове туризъм

Туристи от България и от страни от Европейския съюз посещават Котел и региона. Дестинацията привлича вниманието с богатата си история, възрожденската си архитектура и красивата планинска околност. Усилията ни са насочени в развитие на културен, образователен и фестивален туризъм, съобщи кметът на община Котел – Коста Каранашев:..

публикувано на 30.01.25 в 08:30

Да купи ли държавата "Лукойл"-темата отново на дневен ред в парламента

Лидерът на МЕЧ Радостин Василев обяви в кулоарите на парламента, че следващата седмица отново ще предложи в дневния ред да бъде включено предложението им за одържавяване на "Лукойл" – на рафинерията, свързаната инфраструктурна мрежа и бензиностанциите. "Каква е целта? Целта е България да си върне владението над стратегически..

публикувано на 29.01.25 в 11:35
Теменужка Петкова

До 14 февруари МФ ще бъде готово с проект за държавен бюджет

"До 14 февруари в Министерския съвет ще бъде внесен нов проект на Закон за държавния бюджет за 2025 г., както и проектите на закони за бюджета на Националната здравноосигурителна каса и на Държавното обществено осигуряване". Това съобщи министърът на финансите Теменужка Петкова по време на заседанието на Съвета за съвместно управление, цитирана от..

публикувано на 28.01.25 в 14:20

Близо 500 души имат да получават заплати от фалирала шивашка фирма в село Зайчар

Стотици жители на село Зайчар са подали заявления до Инспекцията по труда в Бургас за неизплатени заплати от шивашко предприятие, което вече е прекратило дейността си. Искането е то да бъде обявено в несъстоятелност, за да може хората да си получат изработените, но неизплатени възнаграждения, каза кметът на селото Мустафа Ходжа:..

публикувано на 27.01.25 в 14:26