Резултатите от проверките на пътищата у нас излизат дни преди изборите и тежестта им не е такава, каквато би могла да бъде, защото проблемът се политизира. Това е становището на Института за пътна безопасност. Оттам коментираха и посочения в доклада като най-фрапиращ случай с обходния път на град Ахелой, където от взетите 32 сондажни ядки, 22 не отговарят на проектните и нормативни изисквания. Ако проектните изисквания са за 21 см дебелина на асфалта, с допустимо отклонение 10% , или 19 см толеранс, имаме участъци с асфалтово покритие около 15 см., посочиха от МРРБ.
Предишни министри за същия път за Ахелой са извадили друг резултат, защото Институтът за пътища и мостове е правил такива проверки на този път и преди това. И за да бъде приет в експлоатация те са извадили резултати, различни от тези, които са сега, коментира Богдан Милчев, председател на УС на Института за пътна безопасност:
„Когато се прави проверка във връзка с гаранцията, министърът и Институтът за пътищата и мостовете трябва да докажат, че по време на експлоатацията този път се е повредил. А това, че е по-дебел или по-малко дебел асфалта, ако пътят не е повреден-ще влезем в спор между строителя и възложителя, защото строителят ще каже, че пътят си е бил в нормите, когато са го предали и ще извади документите. Сега се вадят други документи, т.е. тук говорим, че някой извършва престъпление, което означава, че трябва да се води разследване и да се докажат виновни за тези 5 сантиметра разлика, за които говори министърът. Което пък ще означава, че докато се води разследване няма да се прави нищо по този път.“
Министър Андрей Цеков е първият, който прави проверка на пътищата, където все още нещо може да се поправи, но той не е готов да извърши революционните промени, които българското общество очаква, посочва Богдан Милчев:
"Той казва-трябва да подобрим инвестиционния контрол, т.е. АПИ да прави по-качествен контрол, само че как ще го направи като хората, които правят контрола, са същите, които са правили контрола, когато пътят на Ахелой е бил приеман?"
Според Милчев министърът трябва да създаде условия за прозрачност и повече граждански контрол, да се раздели с директорите на правата дирекция, дирекциите за анализ и оценка на риска, за пътната безопасност, както и да направи оценка на риска за най-опасните пътища, поддържани от АПИ и според тази програма да е ясно за какво се харчат парите, така че след годината загиналите на пътя да са с 50 или 100 по-малко.
Повече чуйте в звуковия файл.
"Индустриален и логистичен парк Бургас" АД, в партньорство с Община Бургас, реализира Фаза 2 от проекта за развитие на индустриалната зона в ПЗ "Юг – Запад". Проектът се финансира по Националния план за възстановяване и устойчивост. Строителните дейности обхващат над 140 декара терени за публична инфраструктура. Предвижда се реконструкция на ул...
Започна есенното поскъпване на основните хранителни стоки, на зеленчуците и плодовете. За последната седмица цената на потребителската кошница на едро достигна 97 лава, съобщиха от Държавната комисия по стоковите борси и тържищата. Сезонното поскъпване на борсите е вече факт, отбеляза председателят на Комисията по стоковите борси и..
До 5 ноември 2025 г. се приемат заявления за предоставяне на помощ за компенсиране на щетите по земеделските култури, причинени от неблагоприятни климатични условия. Те са за плодове, ядки и винени лозя. Молбите по помощта се подават в Областните дирекции на Държавен фонд „Земеделие“. Подпомагането се осъществява до 80 % от действителните разходи..
Над 6400 заявления за целева помощ за отопление са подадени в Ямболска област от началото на кампанията до момента. Крайният срок за подаване на документи е до края на този месец. Най- много и през тази година са молбите за отопление на твърдо гориво, следват за електричество и най- малко за отопление на газ, уточни директорът на Регионалната..
Ден на българския производител ще се проведе днес от 11.00 часа в Изложбения център край сливенското село Мечкарево. Събитието се организира от Изпълнителната агенция по селекция и репродукция в животновъдството със съдействието на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд "Земеделие". Събитието ще събере фермери, селекционери и..
Партньори от 9 държави проведоха поредната, шеста среща по проект Interreg Europe DETOCS, с домакин Община Бургас. Основен акцент е адаптирането на регионалната политика в подкрепа на декарбонизацията на туристическата индустрия след COVID-19. Чрез междурегионално сътрудничество, регионите в период до 2027 г. ще идентифицират, споделят и..
Вятърните централи в Черно море да не заемат типичните риболовни полета и ако се изграждат такива, то те да бъдат съобразени с рибно-стопанския сектор. Това е една от препоръките към Европейската комисия от рибарските общности в България и Румъния, която изготви днес Консултативният съвет за Черно море по време на заседание във Варна. Рибарите..
"Индустриален и логистичен парк Бургас" АД, в партньорство с Община Бургас, реализира Фаза 2 от проекта за развитие на индустриалната зона в ПЗ "Юг –..