В становище до транспортната комисия на Висшия адвокатски съвет се посочва, че предложените ограничения са „без връзка по между си“, „не почиват на технически и медицински данни“, „лишени са и от житейска, и от правна логика“. Относно мощността на автомобилите, те смятат, че тази промяна е неоправдана от икономическа гледна точка. Като пример е посочено, че новите шофьори ще бъдат принудени в рамките на 12 месеца да не управляват наличния семеен автомобил, ако той е с мощност повече от 90 kW.
Според бургаски таксиметрови шофьори обаче това ограничение е добра мярка:
„Тази машина като знае той, че е по-малко мощна и че не може да направи такава скорост за толкова кратко време, ще се съобрази с нея и иска не иска ще кара по-бавно“
„Според мен наистина би трябвало да карат по-маломощни автомобили, защото те нямат опита дори да се създаде някаква ситуация да избегнат ПТП, като няма и друг човек до тях, който да ги контролира. Според мен наистина би трябвало да има някакво ограничение към новите шофьори да не карат много мощни автомобили“
„Направо забранено. Не може да караш 3 тона автомобил. Преди 3 тона автомобил се караше с C категория за професионален водач. Сега джиповете, леки автомобили, са 2-3 тона. Качва се, няма никакви рефлекси. Поне 2 години той не трябва да се качва на такава кола“.
Новите водачи между 20 и 25 години са в рисковата група и затова трябва да има определени мерки за тях, коментира председателят на Регионалния автоинструкторски съюз Дойчо Пеев. „Ние винаги препоръчваме в началото да се шофира с опитен водач, докато се премине кризисния период. Малко според е въпросът до каква мощност и какъв вид автомобили да се управляват. Европейският съюз готви промени за шофьорите, които ще бъдат приети през 2024 г. За категория B се предлага автомобили до 1,8 тона за новите водачи. Също ще има ограничение на скоростта на магистралите – например 110 км./ч, така че и нашето законодателство ще трябва да бъде съобразено с това, което ще бъде съобразено догодина“, поясни той.
Дойчо Пеев допълни, че в курсовете на новите шофьори към момента има предвидени часове за нощно каране. "Ако им бъде забранено обаче да шофират през този диапазон от денонощието след като вземат книжка, то кога ще натрупат опит?", попита той.
„Все пак трябва да има определен толеранс в този период, но ако има лице, което ще е с него, вече нещата по друг начин ще се случат. В другите страни действително има въведени такива ограничителни мерки. Даже има забрана за возене на други лица в определен период – 2,3 или 4 месеца. Трябва да се пипа много внимателно и да се търси баланс“, обясни Пеев.
Таксиметровите шофьори също посочват, че подобна мярка не е необходима:
„Според мен няма смисъл от такова ограничение да не карат нощно време. Кога ще се научи, при това тогава, когато няма движение?“
От Висшия адвокатски съвет също са против мярката. В становището им се посочва, че този часови диапазон „не е съобразен с трафика в рамките на денонощието, а също и с часовете, в които настъпва тъмната част на денонощието у нас“. Посочено е като пример, че през зимата се стъмнява по-рано около 18.00 ч. „Поставя се и въпросът кога новият водач ще придобива опит за управление на МПС в тъмната част на денонощието, след като законодателят го лишава принципно от такава възможност за срок от една година“, пише още в становището на юристите.
Според Михаил Попов от Института за пътна безопасност, много от предложените промени са в добра посока. „Основният проблем обаче е, че те се правят на парче и не може от тях да се очаква постоянен ефект“, коментира той.
„Специално за младите шофьори, най-добре е да се включи шофирането с придружител в началото за определен период от време. Ние ако забраним шофирането през нощта или шофирането на мощен автомобил, или други забрани, които се обсъждаха, в един момент, когато мине този период, този шофьор изведнъж ще се качи на мощен автомобил, изведнъж ще се качи на магистрала, изведнъж ще кара нощно време и той няма да е подготвен, защото няма да е шофирал“, допълни Попов.
Разнопосочни са и мненията дали трябва да се увеличат часовете на шофьорските курсове. Част от хората посочват, че те са достатъчни и винаги има възможност за по-несигурните шофьори да си доплатят за още занятия след като вземат книжка. Според Михаил Попов в изпитите трябва да се включат и такива задачи, при които изпитвания да разпознава при коя ситуация е възможно да се създаде опасност на пътя.
Сдружението на занаятчиите и творците в Несебър организира поредната благотворителна кампания. Този път тя е подкрепа на Силвия Желева от Равда. Младата жена за втори път в живота си се бори с онкологично заболяване. Необходимата сума за покриване разходите по започнатото лечение е около 40 000 лв. На 12 и 13 април ще се проведе благотворителен..
На 12 април Светата православна църква чества Лазаровото възкресение. Тържественото богослужение припомня най- голямото чудо в земния живот на Иисус Христос - възкресяването на Лазар, който бил починал преди четири дни, каза Свещеник Илия Симеонов: "Лазар бил приятел на Иисус Христос, но се разболял и починал. Христос пристигнал с учениците си, а..
Протест под наслов: "България няма деца за убиване" ще има днес пред съдебни палати в страната . В София демонстрацията ще се проведе пред сградата на Министерския съвет. Акциите са от 10 часа и са организирани от редица сдружения с искания за безопасност на пътя и строги мерки срещу нарушенията. Повод за поредните протести за безопасност на..
Ден на отворените врати се проведе днес в авиобаза Безмер по случай Международния ден на авиацията и космонавтиката 12 април. В базата можеха да бъдат разгледани щурмови самолети СУ-25, стрелково въоръжение и оборудване. Със седем щурмови самолета СУ- 25 разполага авиобазата в момента, те бяха модернизирани през 2021 година. Максималната скорост,..
Нови законопроекти за пътна безопасност, включващи мерки за делегиране на права на общините за контрол чрез камери, намаляване на скоростта по автомагистралите и въвеждане на контрол върху средната скорост, бяха представени от народния представител от ГЕРБ-СДС от Бургаски регион и председател на временната комисия, Андрей Рунчев. Законопроектите бяха..
Сливенският митрополит Арсений ще води богослуженията в катедралния храм "Св. св. Кирил и Методий" в Бургас през Страстната седмица. Празничните служби започват на 13-ти април с Вход Господен в Йерусалим (Цветница). Програма на митрополит Арсений: 13-ти април, неделя, 17.30 ч. – Последование на жениха (Цветница) 14-ти април,..
Малко над два милиона и 300 хиляди лева от Националния план за възстановяване и устойчивост ще бъдат вложени за реформиране на съществуващия Дома за възрастни хора в боляровското село Воден. Днес бе дадено началото на строителните дейности, които трябва да приключат през декември месец. Почти е запълнен капацитетът на Дома за стари хора в..
Жители на Каблешково с представители на община Поморие и полицията ще решават за обособяване на допълнителни паркоместа и еднопосочни улици в града..
Една потопена лодка и 4 пострадали е равносметката след снощната ураганна буря в Поморие. Върху плавателните съдове на Рибарското пристанище падна..
Фондация „Движение на българските майки“ - звено Бургас и този Великден организира Благотворителен базар. Той ще се проведе в рамките на три дни, от..