Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Богомил Николов, "Активни потребители":

Не съм оптимист за кампанията "Достъпно за вас"

Инициативата за по-ниски цени на 50 базисни стоки тръгва от днес

Кампанията на Министерството на икономиката и индустрията „Достъпно за вас“ тръгва от днес. Целта е цените на минимум петдесет хранителни стоки в големите търговски вериги, които са се включили, да бъдат по-ниски. Те ще бъдат брандирани с логото на кампанията. 

Достъпните цени на 50 стоки от малката потребителска е целта на Министерството на икономиката, а в по-далечен план замисълът на ведомството е да се създава конкурентна среда, която да постигне трайно ниски цени на продуктите от първа необходимост. Всеки един търговски обект, който се е включил в кампанията, ще ползва логото на инициативата "Достъпно за вас". То ще бъде позиционирано до стоката, която е предложена в конкретната седмица и в брошурите на търговеца. Цената трябва да е най-ниската, на която могат да предложат съответния артикул. 

С особено мнение за кампанията са от асоциация "Активни потребители". Богомил Николов коментира:

"Смятам, че държавата не трябва да се меси в цените. Ако иска да подпомогне хората с ниски доходи, би трябвало да го прави през социалната политика. Подобни примери има в много държави. Някъде се раздават помощи в натура, другаде целеви, които са предназначени само за определени стоки. Всяко едно такова вмешателство в свободното ценообразуване ще дефектира в някоя друга посока-дали веригите ще си приспаднат това намаление в цените на другите стоки, или по някакъв друг начин-то някъде ще бъде компенсирано. Затова смятаме, че подобни усилия са ненужни и загуба на време. Веригите си правят промоции. Всичко изглежда, че това е една кампания с държавен печат. Не съм голям оптимист, че хората ще усетят нещо. "

Проверяваме на практика как стартира кампанията. Логото в светлозелен цвят се забелязва трудно в изобилието от стоки. Не е стикер,  а картонче, което е поставено до съответния продукт, избран от търговеца.


В една от търговските вериги в Бургас откриваме с логото на кампанията охладено пилешко бутче, което от 5.99 за килограм се продава за 5.39, кисело мляко 2% от 1.15 на 1.03 стотинки, както и лук, намален от 99 стотинки за килограм на 69. Коментарът на потребителите:

"Слушам, че от днес намаление щяло да има, ама не мога да разбера. Кисело мляко гледам и си взех. Добре е, разбира се, защото ние пенсионерите гледаме най-евтиничкото."

"Минах покрай тях. Мисля, че няма да има много полза. Цените вероятно са били малко надути, съответно падат надолу, което е миже да те лъже."

"Чух за кампанията, но не потърсих стикера, защото идвам за нещо конкретно. Много хора биха се възползвали."

На седмична база в Министерството на икономиката и индустрията ще се прави анализ, за да се следи динамиката на цените, поясняват оттам. В следващ етап на сайта на ведомството потребителите ще могат да намерят намалението на продукта и ще видят откъде могат да го закупят.

Инициативата „Достъпно за вас“ трябваше да започне в началото на месеца, но се изчакваше становище на Комисията за защита на конкуренцията, които първоначално се обявиха против кампанията с мотива, че ще наруши ценовата конкуренция между търговците. 

Повече чуйте в звуковия файл. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

КЕВР обсъжда цените на ВиК услугите за 2025 година

Новите цени на водата и ВиК услугите за следващата година, които предвиждат от поскъпване с 19 процента в Сливен до поевтиняване с 15 на сто в Добрич, ще бъдат обсъждани в Комисията за енергийно и водно регулиране. Регулаторът ще има и друго заседание днес, на което ще се разгледа предложението на Булгаргаз за близо 8-процентно увеличение на природния..

публикувано на 28.11.24 в 08:10

Актуализираха капиталовата програма на община Средец

Съветниците на Средец актуализираха днес капиталовата програма на общината за настоящата година.Това бе една от точките в дневния ред на 18-тото заседание.Почти протоколно и без дебати бяха гласувани повечето докладни. Част от тях бяха за п риемане на актуализиран план за интегрирано развитие,п ромяна на годишния план за ползване на дървесина..

публикувано на 27.11.24 в 17:04

Кметове, рибари и туристически бранш са против поддържан резерват "Маслен нос"

500 кв. км ще включва територията на морския резерват Маслен нос. Това стана ясно на среща, организирана от община Приморско, на която експерти от Грийнпийс представиха основните параметри на предложението им за обявяването на най-големия морски резерват в страната.  Обхватът му ще бъде от нос Агалина до Лозенец, като зона от 2 мили от брега на..

публикувано на 27.11.24 в 16:29

Среща в Приморско на кметове и рибари с Грийнпийс по искането за морски резерват

Среща в Приморско по внесеното от Грийнпийс България искане за обявяване на първия изцяло морски резерват в страната предстои от 14 часа в общината. Внесоха в МОСВ петиция за обявяване на първия изцяло морски резерват Домакин е кметът Иван Гайков като се очаква да се включат и кметовете на Созопол Тихомир Янакиев и на Царево..

публикувано на 27.11.24 в 12:51

Връщането на 20% ДДС за ресторантите ще увеличи цените, смятат от бранша

Връщането на 20% ДДС за ресторантьорския бранш ще увеличи цените за крайния потребител, единодушни са от бизнеса. Такава вероятност има, тъй като финансовото ведомство залага тази ставка в бюджета за догодина. В момента ресторантите плащат 9% ДДС, мярка която бе въведена, за да се справят с последиците от ковид кризата.  Според Димитър Найденов,..

публикувано на 27.11.24 в 11:05

"Роудшоу" популяризира България като туристическа дестинация в Германия

"Роудшоу" популяризира България като туристическа дестинация в Германия. Обиколката в четири града - Франкфурт; Лайпциг; Хановер и Дюселдорф е по инициатива на Министерството на туризма, съвместно с Алианс Българско Черноморие и маркетингова агенция. В четирите града са се провели поредица от B2B срещи между представители на туристически..

публикувано на 26.11.24 в 15:36

"Активни потребители": Реалните намаления са от 10% до 30%

Кампанията, позната по цял свят като „Черен петък“ е тази седмица на 29-ти ноември. Официално денят, в който са големите намаления, е последният петък на ноември, но все повече търговци удължават периода на промоциите.  „Черният петък“ става все по-дълъг и по-разширен. Започнаха поредица от предварителни черни петъци, а рекламите..

публикувано на 26.11.24 в 14:47