"Това е съвсем сурова идея, проект за създаване на редовни линии за полети от Бургас, които да са базирани на т.нар. "етнически трафик" - българите, които живеят в Германия и които в момента са 400 000. Евентуално и българите, които живеят в района на 100 км. радиус от Летище Бургас. Към този етнически трафик ще бъдат продавани допълнително седалки на туроператорите като един самолет ще лети редовни линии от Бургас, а други два самолета ще летят с други авиокомпании на т.нар. "мокър лизинг". Целта е да се намали стопанският риск за фирмата като дейността се разпредели в две отделни зони - редовни линии и мокър лизинг, но предстои изработването на детайлен бизнес план и търсене на инвеститори", обясни Момчил Камбуров, който представи проекта за създаване на авиокомпанията "Burgas Air" по време на срещата. Предвижда се самолетите първоначално да не са собствени, а да са под наем.
Идеята да бъде позиционирана и регистрирана авиокомпания в Бургас е реалистична, но трябва внимателно да се анализират всички аспекти. Това коментира Стефан Трифонов, изпълнителен директор и съдружник в авиокомпанията Electra Airways. "Лицензирането на една startup компания, респективно първите една - две години обикновено са много трудни и е необходимо много добре да се подготви финансирането на тази авиокомпания. Намирането на състав също е много голям проблем в авиацията в световен мащаб. За да се регистриран една компания идва от порядъка на 10 до 15 мениджърски позиции, за които трябва висококвалифицирани кадри с опит, със стаж. Всяка една нова компания е много трудно да намери нови хора. Проблем е голям с пилотите на самолети, няма пилоти в световен мащаб. Startup авиокомпанията е много скъпо удоволствие и трябва много внимателно да се анализират нещата", обясни той.
Според него добре трябва да се обмислят и дестинациите, защото може да се създаде вътрешна конкуренция между летищата в страната. "Ние имаме голяма диаспора в Германия, Англия, също така в Испания. Например в Германия около Берлин има много хора от Варненския регион, от Пернишкия регион. Аз мисля, че една от възможните, особено за Бургас, посоки е наистина Испания, където вече има конкуренция, защото летището в Пловдив се намесва там. Другото, което е Кипър, имаме много хора в Кипър", допълни Трифонов.
След срещата стана ясно още, че ще бъдат изпратени конкретни въпроси във връзка с развитието на Летище Бургас както до концесионера, така и до Министерството на транспорта.
"Решихме да попитаме първо дали всички анекси и документи към договора за концесия са налични, тъй като от години има спекулации там, че липса такава информация. Второ, самото Министерство на транспорта, на база договора, да предложи варианти за неговото отваряне и предоговаряне, така че да бъдат поети някакви конкретни ангажименти за развитие на летището. Накратко беше разгледан и Фондът за стимулиране на полети. Това, около което се обединиха участниците е, че този фонд трябва да бъде ръководен от самите общини и те да участват в преговорите, а не да се дават правомощията изцяло и единствено на концесионера", обясни областният управител Пламен Янев.
Част от кметовете, които присъстваха на срещата посочиха, че биха се включили в създаването на подобен фонд. Според тях трябва да бъде преразгледан договорът с концесионера.
"Ние в момента трябва да отправим въпроси към концесионера и към правителството на какви условия е дадена тази концесия. Теорията на една концесия е, че ти даваш нещо дългосрочно, което трябва да бъде развивано и осъвременявано. В случая виждаме, че те имат удължаване на концесията с 5 години. Искат удължаване, в един момент казват, че Летище Бургас не е перспективно, трябва ремонт точно в най-силния сезон, което ще попречи на техните печалби и на туризма", коментира кметът на Камено Жельо Вардунски.
"Ние в община Руен, не сме морска община, но все пак нашите хора се възползват от туризма - имаме работна ръка от нашата община, която работи в туризма и е важно това летище да работи на пълен капацитет", допълни кметът Ахмед Мехмед.
Според Янчо Парушев, член на Съюза на собствениците в Слънчев бряг, трябва да има конкуренция между летищата във Варна и Бургас. "Трябва да има дори отделно управление, независимо от Варна и трябва най-накрая държавата да влезе в прерогативите си и да контролира този процес", допълни той.
Подобно е мнението и на Валентин Атанасов, председател от сдружение „Рафаел - инфо, култура, туризъм“. "Другото е свързано с това да има яснота кога, от кога, в какъв период ще бъде затворено летището, за да може да се планира всичко, касаещо това затваряне и съответно да се пренасочат туристите към логистични варианти, които да са удобни или алтернативни", посочи той.
Предстои да бъде организирана и друга среща по темата за развитието на Летище Бургас.

"Всеобщо е убеждението, че този бюджет е инструмент за оцеляване", каза в Карлово президентът Румен Радев. Той очаква да види крайните параметри на финансовата рамка на държавата. Според Радев в бюджета няма стимули за растеж на икономиката, а по-скоро задушаване. "Изключително важно е рафинерията..
Черният петък тази година се пада на 28-ми ноември. Но много магазини вече започнаха своите промоции. Кампаниите се провеждат под формата на „Черен уикенд“ или „Седмица на намаленията“. Ценни съвети как да не попаднем в капана на фалшивите промоции дава Богомил Николов, изпълнителен директор на Българска национална асоциация „Активни..
Бургаският регион отбелязва увеличение на туристическите посещения и реализираните нощувки през летния сезон 2025 г. Общият брой нощувки за периода май-август достига 8.46 милиона , което е с 3% повече в сравнение с лятото на 2024 г. и практически изравнява предпандемичното ниво от 2019 г. Това показват данни на Бургаската регионална туристическа..
Дирекция „Бюро по труда“ – Бургас организира обща трудова борса с участието на около 20 работодатели от различни икономически сектори. Събитието ще се проведе на 20 ноември от 10:00 часа във Военния клуб в Бургас. Инициативата се осъществява съвместно с Изпълнителна агенция „Военни клубове и военно-почивно дело“, Сдружение „Нов път“ и организацията..
Бизнесът бойкотира плануваното за днес заседание на Тристранния съвет за Бюджет 2026, но ако параметрите в него не бъдат променени са възможни протести, смята Явор Жеков член на УС на Българска стопанска камара. Друг възможен сценарий са фирмите да напуснат страната ни и се насочат към съседни дестинации. Наемането на работните от трети страни също е..
Община Бургас получи отличие в националната класация на вестник "Стандарт" – "Чудесата на България", в категория "Атракция на България за последните 15 години". Признанието е за остров "Св. Анастасия", който се утвърди като привлекателен културно-исторически обект и активна арт сцена. От името на Общината наградата прие заместник-кметът по култура и..
Асоциацията на организациите на българските работодатели остро възрази срещу практиката от последните години проектът на държавния бюджет да се изпраща за становище в последния момент. Така, според бизнеса се неглижира социалния диалог и ролята на социалните партньори. Работодателите критикуват и отказа от реформи, заложените по-високи данъци и..
"Всеобщо е убеждението, че този бюджет е инструмент за оцеляване", каза в Карлово президентът Румен Радев. Той очаква да види крайните..
Черният петък тази година се пада на 28-ми ноември. Но много магазини вече започнаха своите промоции. Кампаниите се провеждат под формата на „Черен..
Бургаският регион отбелязва увеличение на туристическите посещения и реализираните нощувки през летния сезон 2025 г. Общият брой нощувки за периода..