Напредъкът на проекта за изграждане на железопътна връзка между гара „Владимир Павлов“ и Летище Бургас представиха днес от Националната компания „Железопътна инфраструктура“ пред кмета Димитър Николов и експерти от общината.
За свършената дотук работа говориха генералният директор на НКЖИ инж. Мария Генова, ръководителят на проекта Пловдив – Бургас - фаза 2 – инж. Иван Бакалски, както и представители на проектантския екип.


Над 103 млн. лева е прогнозната стойност за изпълнение на строителството.
„Вече сме във фаза техническо проектиране“, заяви ръководителят на проекта инж. Иван Бакалски. Той поясни, че съфинансирането за изграждането на линията е от програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.


14 минути пътуване от Централна ЖП гара до летището в Бургас – това е включено в проектните решения на държавното предприятие. 4 млн. лева без ДДС ще е финансирането за проекта за подготовка за строителство, в който са включени 6 задачи. Съфинансирането за този етап е от Механизма за свързване на Европа, съобщи инж. Иван Бакалски.
Ще се изгради железопътна връзка от гара „Владимир Павлов“ до летище Бургас, като в по-голямата част от трасето се използва полосата на съществуващата железопътна линия до кв. „Сарафово“. За отклоняване от полосата на съществуващата линия се предвижда изграждане на Разделен пост „Атанасовско езеро“.
Планираните гари и спирки са:
- Гара „Летище Бургас“
- Разделен пост „Атанасовско езеро“
- Спирка „Кьошето“
- Гара „Солници“
- Спирка „Морска градина“
- Спирка „Лазур“
- Гара „Владимир Павлов“


Предвидено е пресичането да става на две нива, като съществуващите вече съоръжения ще бъдат ремонтирани, а нови ще бъдат изградени на няколко места в Бургас.
Техническото проектиране предвижда също така изграждане на железопътен надлез при улица „Одрин“, нов пътен надлез при ул. „Димитър Димов“, пробив под главен път I-9 и железопътна естакада при летище Бургас, както и други нови съоръжения.
„Ако се намери финансиране, е предвидено ЖП- линията да бъде продължена до Слънчев бряг“, уточни инж. Бакалски. За техническите решения на проекта, ръководителят на проектантския екип Владимир Попов обясни:
„Дължината на трасето е от порядъка на 11 км. Релсовият път ще бъде безнаставов, което значи, че няма да има настави, които предизвикват шумове при движението на возилата. Ще се използват и други методи за обезшумяване и намаляване на вибрациите.“.
Проектната скорост е 60 км/ч от гара „Владимир Павлов“ до спирка „Морска градина“ и 80 км/ч от спирка „Морска градина“ до гара „Летище Бургас“.
Проектът обхваща свързаност и с вече съществуващия градски транспорт в Бургас, допълни Владимир Попов. След представянето на идеята на държавното предприятие, кметът Димитър Николов постави и изисквания към проектантския екип, свързани с точната локация на спирките и гарите, модерни съоръжения и съгласуван с общината дизайн на инфраструктурата. Той поясни, че и екологичните организации ще имат изисквания към проекта на новата линия.

Проектният срок за стартиране на строежа е 2025-а година, като продължителността е около 3-4 години, посочиха от държавното предприятие.
Чуйте повече в звуковия файл:
Очаква се днес управляващото мнозинство да внесе поправки в законопроекта за бюджета на Здравната каса, които да определят правилата за разпределяне на целевите 260 милиона евро за заплати на медицинския персонал в болниците у нас. Законопроектът беше одобрен на първо четене в пленарната зала в четвъртък, а днес изтича срокът за предложения преди..
До края на днешния ден изтича срокът за внасяне на предложения от страна на депутатите между първо и второ четене на проекта за бюджет на Държавното обществено осигуряване за следващата година. Към момента няма внесени промени от парламентарните групи на управляващата коалиция и от ДПС-НН. Хасан Адемов от "Алианс за права и свободи" предлага..
Трети кръг срещи на преговорите за увеличаване заплатите на работещите на летищата в Бургас и Варна са се провели, но засега те са без успех. Членовете на КТ „Подкрепа“ не приемат предложеното от работодателя увеличение с 5% , съобщават от синсиката. О т страна на КТ „Подкрепа“ участие в преговорите са взели Иван Кирилов – председател на..
Ако държавата не обясни методологията, по която определя таксите, събирани от Агенцията по храните, браншови организации в земеделието ще заведат колективна жалба в съда. Това обяви председателят на асоциацията на зърнопроизводителите Илия Проданов. По думите му никой в държавата не е аргументирал завишените такси, които ще направят българските..
Министерство на земеделието и храните започва прием на заявления за подпомагане по интервенция "Инвестиции в земеделски стопанства" от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони. Бюджетът за този прием е в размер на 193 514 000 евро. Целта на интервенцията е да бъдат подпомогнати инвестиции в модернизация и механизация в..
От днес влизат в сила санкциите на САЩ срещу руските компании "Лукойл" и "Роснефт". Великобритания, която също наложи мерки срещу двата най-големи руски производителя на петрол, заради ролята им във финансирането на войната в Украйна, изключи от своите санкции още две подразделения на "Лукойл" в България, Частичната отмяна на санкциите на САЩ до края..
Азимут е новият, атрактивен квартал на Бургас, който ще посреща всички пътуващи към града и Южното Черноморие. Строителна компания „Азимут Кънстръкшънс“, налага нови стандарти в жилищното строителство, с изграждането на комплекс с по-социален, по-сигурен, по-здравословен начин на живот, идеалната среда за живот, работа и отдих...
Трети кръг срещи на преговорите за увеличаване заплатите на работещите на летищата в Бургас и Варна са се провели, но засега те са без успех...
Очаква се днес управляващото мнозинство да внесе поправки в законопроекта за бюджета на Здравната каса, които да определят правилата за разпределяне на..
До края на днешния ден изтича срокът за внасяне на предложения от страна на депутатите между първо и второ четене на проекта за бюджет на Държавното..