Напредъкът на проекта за изграждане на железопътна връзка между гара „Владимир Павлов“ и Летище Бургас представиха днес от Националната компания „Железопътна инфраструктура“ пред кмета Димитър Николов и експерти от общината.
За свършената дотук работа говориха генералният директор на НКЖИ инж. Мария Генова, ръководителят на проекта Пловдив – Бургас - фаза 2 – инж. Иван Бакалски, както и представители на проектантския екип.
Над 103 млн. лева е прогнозната стойност за изпълнение на строителството.
„Вече сме във фаза техническо проектиране“, заяви ръководителят на проекта инж. Иван Бакалски. Той поясни, че съфинансирането за изграждането на линията е от програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.
14 минути пътуване от Централна ЖП гара до летището в Бургас – това е включено в проектните решения на държавното предприятие. 4 млн. лева без ДДС ще е финансирането за проекта за подготовка за строителство, в който са включени 6 задачи. Съфинансирането за този етап е от Механизма за свързване на Европа, съобщи инж. Иван Бакалски.
Ще се изгради железопътна връзка от гара „Владимир Павлов“ до летище Бургас, като в по-голямата част от трасето се използва полосата на съществуващата железопътна линия до кв. „Сарафово“. За отклоняване от полосата на съществуващата линия се предвижда изграждане на Разделен пост „Атанасовско езеро“.
Планираните гари и спирки са:
- Гара „Летище Бургас“
- Разделен пост „Атанасовско езеро“
- Спирка „Кьошето“
- Гара „Солници“
- Спирка „Морска градина“
- Спирка „Лазур“
- Гара „Владимир Павлов“
Предвидено е пресичането да става на две нива, като съществуващите вече съоръжения ще бъдат ремонтирани, а нови ще бъдат изградени на няколко места в Бургас.
Техническото проектиране предвижда също така изграждане на железопътен надлез при улица „Одрин“, нов пътен надлез при ул. „Димитър Димов“, пробив под главен път I-9 и железопътна естакада при летище Бургас, както и други нови съоръжения.
„Ако се намери финансиране, е предвидено ЖП- линията да бъде продължена до Слънчев бряг“, уточни инж. Бакалски. За техническите решения на проекта, ръководителят на проектантския екип Владимир Попов обясни:
„Дължината на трасето е от порядъка на 11 км. Релсовият път ще бъде безнаставов, което значи, че няма да има настави, които предизвикват шумове при движението на возилата. Ще се използват и други методи за обезшумяване и намаляване на вибрациите.“.
Проектната скорост е 60 км/ч от гара „Владимир Павлов“ до спирка „Морска градина“ и 80 км/ч от спирка „Морска градина“ до гара „Летище Бургас“.
Проектът обхваща свързаност и с вече съществуващия градски транспорт в Бургас, допълни Владимир Попов. След представянето на идеята на държавното предприятие, кметът Димитър Николов постави и изисквания към проектантския екип, свързани с точната локация на спирките и гарите, модерни съоръжения и съгласуван с общината дизайн на инфраструктурата. Той поясни, че и екологичните организации ще имат изисквания към проекта на новата линия.
Проектният срок за стартиране на строежа е 2025-а година, като продължителността е около 3-4 години, посочиха от държавното предприятие.
Чуйте повече в звуковия файл:
Показателите за бедност в България се влошават през миналата година спрямо 2023 г. Бедни през 2024 година са 1,401 милиона или 21,7 % от населението на страната. Данните са отчетени от правителството в приетия План за действие по националната стратегия за намаляване на бедността. Заради негативната ситуация са набелязани действия, с които да се намали..
В отворено писмо рибарите в Несебър алармираха, че поминъкът им е застрашен от министерска заповед и поискаха достъп до територии, които по право би трябвало да са достъпни за всички крайбрежни рибари. Заповедта им забранява стопанския риболов в акваториите на пристанищата с отдалеченост до 1 морска миля от бреговата линия. "Тази забрана..
Българските плажове са добри за почивка и не трябва да се уронва имиджът на родния туризъм. Това заяви народният представител Константина Петрова на брифинг в парламента. Повод за изявлението ѝ е декларация на Ивелин Михайлов от партия „Величие“, в която той отправя критики към състоянието на Черноморието. Според Петрова това е недопустимо в разгара..
Над 3 млн. лева забавени заплати са изплатени на работещите след намесата на Главната инспекция по труда за първото полугодие на 2025 г. При проверките за този период са хванати над 1700 случая на работа без трудов договор, което е най-тежката форма на недеклариран труд в страната. От инспекцията допълват, че за първите шест месеца на годината са..
333 800 са реализираните през месец май нощувки в хотели и къщи за гости в Бургаска област, съобщават от Териториалното статистическо бюро „Югоизток“ на НСИ. Нощувките от български граждани са малко над 94 000 и се увеличават с 16%, а тези на чуждите граждани са 239 600, но намаляват с 2.3% спрямо май 2024 година. Близо 85 на сто..
12 допълнителни автобуси за летния сезон пътуват към Южното Черноморие от София, за Северното Черноморие не са осигурени допълнителни курсове. От БДЖ информираха, че 32 влака пътуват в двете посоки към Варна и Бургас. Най-голям към момента е интересът на хората да пътуват към морските курорти по южното Черноморие, казва изпълнителният директор на..
Бургас и още три черноморски общини – Несебър, Поморие и Приморско – реализират съвместна рекламна кампания за популяризиране на Южното Черноморие сред турските туристи. Инициативата е насочена към утвърждаване на региона като достъпна и атрактивна туристическа дестинация. Кампанията е част от продължаващата стратегия на Министерството на туризма за..
В отворено писмо рибарите в Несебър алармираха, че поминъкът им е застрашен от министерска заповед и поискаха достъп до територии, които по право би..
Показателите за бедност в България се влошават през миналата година спрямо 2023 г. Бедни през 2024 година са 1,401 милиона или 21,7 % от населението на..