Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

След пореден сигнал:

Има ли правостоящи пътници в автобусите по линията Бургас-Айтос?

| обновено на 10.07.24 в 14:19
Микробус на едната фирма-превозвач; снимката е илюстративна

За нарушение в Закона за автомобилните превози сигнализират от партия „Единение“. Те са входирали писмо до Общинския съвет в Бургас относно капацитетът на автобусите по направлението за Айтос. Според сигнала им има пътници, които стоят прави в превозните средства. След проверка на БНР Бургас по случая, стана ясно, че наистина в част от микробусите местата не достигат. От едната фирма превозвач, които извършват транспортни услуги към Айтос признават, че с оглед постигане на рентабилност по трасето комбинират маломестни и големи автобуси. Те посочват, че правостоящи в превозните средства има рядко.


В писмото на политическа партия „Единение“ се казва, че: „Капацитетът на превозните средства не отговаря на броя, ползващи транспортната услуга и хората са принудени да пътуват прави, наблъскани и без достатъчно въздух в горещите летни дни. (…) Возенето на правостоящи пътници представлява нарушение на Закона за автомобилните превози.“

БНР Бургас извърши проверка по сигнала. Попитахме хора, които използват транспортната услуга по линията Айтос-Бургас. Случва ли се да има правостоящи в автобусите:

„Случва се, особено когато са микробуси.“

„Когато и да съм пътувала е нямало правостоящи.“

„Пътувам 2-3 пъти в месеца, но се е случвало да има хора, които стоят прави. А и когато климатикът не е пуснат не се диша.“

Част от хората са доволни от услугите, които предлагат превозвачите по линията Айтос-Бургас. Други посочват, че все пак се е случвало да има правостоящи, а климатиците през лятото да не работят.  

Потърсихме за коментар и управителят на една от двете фирми-превозвачи, които извършват превози от Бургас за Айтос и обратно. Румен Христов от „М-бус“ уточни, че дори и да е имало случаи с правостоящи, те са били единични:

„Много е вероятно твърденията, в някаква част, да са верни, но не мисля, че това е система. Причината е, че връзката на Айтос с Бургас се осъществява от 14 курса, изпълнявани от нас, и 14 курса от другия превозвач. Това са 28 курса на ден, движение на всяка 30-а минута. Ние в сутрешните часове и вечер, когато има концентрация на пътуващи, пускаме големи автобуси.“

Друг проблем, за който сигнализираха пътници, а и който и ние забелязахме при извършване на репортерска проверка, е липсата на климатици през лятото. „Дори и да има пуснат, той не се усеща особено“, споделят хора, използващи транспорта. Румен Христов уточни:

„С оглед на изключително високите температури в разгара на лятото, действително най-вероятно не можем да удовлетворим на 100% претенцията на клиента да е охладено с температури около 20 градуса. Най-малко, защото трасетата са къси и има много междинни спирки и при всяко отваряне на вратата, в салона навлиза достатъчно горещ въздух, като се има предвид и въздуха, който издишват пътниците. За съжаление, климатичните системи не са пригодени да могат да гарантират максимален комфорт за минималните разстояния, през които се ползват автобусите.“

Чуйте повече в звуковите файлове:




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Доброволците от Интеракт клуб Бургас - Пиргос с активна дейност в полза на обществото

Приятелство, желание да превърнеш света в едно малко по-добро място за живеене ,  стремеж   към личностно и професионално развитие, желание да служиш на обществото, част от което си ти. Това са  идеите, които събират млади хора в  Интеракт клуб Бургас – Пиргос, казаха Антония Митева, която е президент на клуба и Мартина Няголова, PR в организацията...

публикувано на 09.03.25 в 17:00

Сливен открива свой щанд на "Ваканция и СПА Експо 2025"

Сливен ще участва на 41-ото Международно туристическо изложение "Ваканция и СПА Експо 2025", в София. От днес  до 11 март градът на сините камъни ще бъде презентиран на атрактивен щанд. Част от програмата е дегустация на вино и млечни продукти „Пътеводител на виното в Сливенския край“, която ще се проведе и в трите експо-дни на щанда на общината ...

публикувано на 09.03.25 в 10:13

Пламнал е локомотив на пътническия влак Бургас - София

Локомотив на пътнически влак се е запалил на гарата в Калофер снощи, съобщиха от противопожарната служба.  Локомотивът на пътническия влак Бургас - София е пламнал по неясни засега причини. При инцидента няма загинали, пострадали са обаче двамата машинисти. Те са на 60 и 53 г., изяснява се състоянието им. Сигналът за инцидента е подаден в 18,25 часа,..

публикувано на 09.03.25 в 09:37

Ремонтират ямболската библиотека с близо 1,5 млн. лева

Предстои ремонт за близо 1,5 млн. лева на Регионалната библиотека „Георги Сава Раковски“ в Ямбол. Предвижда се дейностите  да приключат до средата на следващата година. Ремонтът е свързан основно с енергийната ефективност на сградата- ще се извърши саниране, ремонт на покрива и смяна на дограмите,  уточни Галина Караджова, началник на отдел..

публикувано на 09.03.25 в 07:46

Празник "Конете на българите" се провежда в крепостта "Туида" (снимки и видео)

Сливен посрещна Тодоровден с демонстрации на средновековна бойна езда и бойни сцени от живота на българите от тази епоха под надслов „Конете на българите“. Демонстрациите се състояха в античната и средновековна крепост „Туида“, която се счита като мястото от където е възникнал съвременния Сливен.  Конен дуел със саби, стрелба с лък от кон,..

публикувано на 08.03.25 в 16:00

"Тренд": Над 60% от българите смятат, че 8 март е остарял празник

Над 60 на сто от българите са на мнение, че днешният Осми март няма социално значение или е остарял празник. Това показва социологическо проучване на "Тренд" по поръчка на вестник "24 часа". Само 1/3 от анкетираните са на мнение, че Денят на жената има социална функция отвъд празничния дух. Отбелязваме Международния ден на жената Въпреки че..

публикувано на 08.03.25 в 12:00

Какви стъпки трябва да предприеме Европа, за да подобри способностите си за отбрана?

Кой можеше да си представи, че още преди да се разберат за съвместно управление, двете най-големи партии в Германия ще постигнат пробив по най-тежкия проблем в момента за Европа - сигурността. Консервативният блок ХДС/ХСС и социалдемократите обявиха безпрецедентен инвестиционен пакет в отбранителните способности в размер на 400 милиарда евро и се..

публикувано на 08.03.25 в 10:30