Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Имаме 14 дни да потърсим правата си за некачествена туристическа услуга

Снимка: Archive

Потребителите имат право да предявят рекламация за некачествена туристическа услуга до 14 дни от установяване на несъответствието с договореното. Това припомни основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

Поводът е сигнал на дама, която си е запазила настаняване в хотел на Българското Черноморие чрез туристическа агенция, но е била настанена в по-ниско бюджетна стая от тази, за която е била офертата и за която е заплатила. От туристическата агенция отказали да върнат разликата в цените между по-евтината и по-скъпата стая с аргумента, че не ги е информирала за проблема незабавно. Така било записано и в общите условия на фирмата.

„Независимо какви уговорки са направени от търговеца – писмено или устно, те са невалидни, ако противоречат на закона“, категорична е Габриела Руменова. Тя обясни още, че търговецът няма право да съкращава дадения със закон 14-дневен срок за предявяване на рекламация за услуга с каквито и да било аргументи, както и да ограничава начините, по които потребителят да подаде своето оплакване – по имейл, в офиса, по пощата или както намери за добре.

Съгласно Закона за защита на потребителите, когато услугата не съответства на договора, потребителят има право да получи услуга, която съответства на договора. Когато изпълнението на услугата в съответствие с договора не е възможно напълно или частично или е незаконно, или би причинило непропорционални разходи за търговеца, потребителят има право на намаляване на цената при частично изпълнение на услугата или да развали договора.


По публикацията работи: Нина Рангелова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Потребителите проверяват истински ли са касовите бележки с мобилното приложение на НАП

Потребители могат да осъществяват непрекъснат граждански контрол върху отчитането на приходите от страната на търговците, като изискват касови бележки при заплащане на стоки или услуги, след което ги проверяват дали са истински или фалшиви. Това е възможно с мобилното приложение на НАП – NRAMobile, което сканира QR кода върху бележката. Чрез него..

публикувано на 02.03.25 в 10:45

КЕВР утвърди по-висока цена на природния газ за март

Комисията за енергийно и водно регулиране утвърди новата, по-висока цена на природния газ за март в размер на 87,58 лева за мегаватчас, без цени за достъп, пренос, акциз и ДДС. Това е поскъпване с близо 4% спрямо февруари, когато цената беше 84,34 лв. за мегаватчас. В ценовия микс е включено цялото договорено количество азерски природен газ, доставян..

обновено на 01.03.25 в 15:00

Модернизират с проекти лодкостоянката в Ахелой и Рибарското пристанище в Поморие

Община Поморие кандидатства с проекти за подобряване на инфраструктурата на лодкостоянката в Ахелой и на Рибарското пристанище в Поморие . Подадените формуляри са по Програмата за морско дело, рибарство и аквакултури. Проектът за лодкостоянката в Ахелой включва текущ ремонт на лодкостоянката – ремонт на съществуващия нисък парапет, на..

обновено на 01.03.25 в 12:37

С 10% поскъпват някои куриерски услуги у нас

С близо 10 процента поскъпват някои куриерски услуги от днес. Две от най-големите компании въвеждат и нови правила при таксуването на най-малките пратки. Въвежда се 10 на сто увеличение на цените за доставка на вътрешни и международни палетизирани пратки, което се налага по транспортно-логистични причини. Няма да има повишение на цената на масовите..

публикувано на 01.03.25 в 10:32

Д-р Йордан Господинов, "БГ ФИШ": Цената на рибата ще продължи да се повишава

Рибата ще продължи да поскъпва, не само у нас, но и навсякъде, защото количествата намаляват. Това каза за БНР Бургас председателят на Консултативния съвет за Черно море д-р Йордан Господинов, който е и изпълнителен директор на Асоциацията на производителите на рибни продукти "БГ ФИШ". Оскъпяването на рибата идва от разходите, които правят..

публикувано на 28.02.25 в 08:30

За "Син флаг" се борят 30 български плажа, предимно от Южното Черноморие

Наградата „Син флаг” е най-утвърденият еко-етикет и стандарт в туризма с 38-годишна история, с който са удостоени отлични световни плажове, яхтени пристанища и туристически плавателни съдове, сред които и тези на изявени български курорти. Благодарение на Българско Движение „Син флаг” сини флагове се веят по българските плажове от 1995 година. През..

публикувано на 27.02.25 в 15:08

Приемаме в България еврото и какво...? БНБ с отговорите на десетки важни въпроси

Българската народна банка (БНБ) отговори на десетки въпроси, свързани с еврото, превалутирането на лева и функциите на централната банка след влизането в еврозоната. БНБ подчерта, че официалният валутен курс на лева към еврото е неотменимо фиксираният валутен курс от 1,95583 лв. за 1 евро . С оглед на това, превалутирането от левове в..

публикувано на 25.02.25 в 19:00