По-високата цена от 2 лева на час ще намали потреблението на Синята и Зелена зона, основно в централната част на Бургас. Такова е становището на Пламен Димитров, управител на Общинско предприятие „Транспорт“. По думите му новата цена за платено паркиране ще ограничи автомобилния поток и ще освободи паркоместа. Според Мартин Кръстев от ПП-ДБ, зам.-председател на Общинския съвет и член на здравната комисия, повишението няма да бъде по джоба на потребителите на тази услуга.
Днес продължават дебатите по време на заседанията на постоянните комисии към Общинския съвет в Бургас. Половин час отне обсъждането на докладната записка в постоянната комисия по „Транспорт и безопасност на движението“. Мненията се разделиха на две – „За“ по-скъпото паркиране и срещу това предложение. Докладната не беше подкрепена от съветниците от партия „Възраждане“, от БСП и от ПП-ДБ.Документът, в който се споменава вдигането на цената за платено паркиране в Синя и Зелена зони на Бургас посочва само мотивите за повишената такса, но не и как ще се реши проблемът с паркирането. Това посочи арх. Дилян Георгиев от ПП-ДБ и член на комисията.
И отново последва въпрос от арх. Георгиев, на който отговори Пламен Димитров от общинското предприятие „Транспорт“
„Щом не е твърде висока цената за платено паркиране как ще очакваме мотивите за увеличаването на таксата да бъдат изпълнени?
Обмисляме и друга мярка като изграждането на паркинги. На част от тях е започнало тяхното проектиране и ще започне изграждането им. Това не е самоцелна мярка с вдигането на цената за час.“
Защо от партия „Възраждане“ не подкрепят тази докладна в комисията – обясни Мариян Иванов:
„Тази мярка с увеличение от 50% цели да намали количеството на автомобили, паркирането особено в централна градска част. Никъде няма приложени анализи в тази посока, да се каже с колко би се намалил трафикът, колко хора биха оставили автомобилите си и биха използвали друг транспорт. Предлага ни се едно увеличение с едни неясни мотиви. Какъв ще е ефектът? Да предположим, че 10 000 души ще решат да си оставят автомобилите и да ползват градския транспорт. То може ли този градски транспорт да поеме тези бургазлии. това е едно увеличение, което е на гърба на хората, а това е поредното увеличение от началото на годината. Така с още 50 на сто ще оскъпим живота на хората, които живеят в Бургас. Подобна мярка е логична, но само ако върви със съпътстваща инфраструктура. Т.е. оставяш си колата, взимаш билетче за паркинга, а с това ползваш например градския транспорт. Това е нещо, което е измислено в цяла Европа, а тук върви само с финансовата санкция, без да се представят алтернативи и възможности.“
В края на дебата част от общинските съветници сами влязоха в спор кой и как има право да ползва стикер за паркиране в Бургас, след като има към жилището си гараж или паркомясто.Забранява се ползването на питейна вода за напояване, поливане на зелени площи, миене на улици, плочници, моторни превозни средства и други, поради силно намален дебит на водоизточниците на територията на община Сливен. Това става ясно от заповед на кмета на общината, свързана с мерките за ограничаване на водоползването, по искане на ВиК - Сливен...
Федерация Транспортни работници към двата синдиката КТ "Подкрепа" и КНСБ искат среща с ръководството на оператора на двете морски летища в Бургас и Варна. В писмо до ръководството, синдикатите посочват, че трябва да се обсъдят проблеми свързани с рамката за увеличение възнагражденията на работниците и служителите в дружеството за 2026 г., което..
Обучение по Първа помощ за широката общественост се проведе днес в Областна администрация в Бургас. Д-р Светослав Тодоров, зам. директор на УМБАЛ – Бургас представи лекция на тема „Първата помощ спасява животи“. Тя беше съпътствана и с практически демонстрации. Обучението се организира за втора година с помощта на БЧК – Бургас. В..
Въвеждането на интелигентен подход в регулирането на движението на кръстовището на бул. „Стефан Караджа“ и ул. „Георги Икономов“, до „ДКЦ 2 – Сливен“, планира Община Сливен. Това обяви пред журналисти днес заместник-кметът по финанси и инфраструктура Румен Иванов. В момента движението в района на кръстовището се регулира от светофар. Иванов обясни, че..
За втори път тази година жителите на село Дюлево се събраха, за да заявят категоричното си несъгласие с намерението за изграждане на фотоволтаичен парк в землището на селото. На провелото се в сряда обществено обсъждане по нов проект на площ от 260 дка, местната общност остана единна в позицията си и се обяви против инвестиционното намерение...
През Дюлинския проход ще минава трасето на АМ "Черно море". Това е дългоочакван проект, който трябва да бъде реализиран през идните години, тъй като този път е връзка между Европа и Азия. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов. Той, заедно с председателя на парламентарната Комисия по регионална политика,..
Подмяна на уличното осветление на 11 булеварда започна в Сливен. Стойността на проекта е около 1 300 000 лева, като финансирането е осигурено от държавния бюджет. Дейностите ще започнат от булевард "Братя Миладинови", а срокът за изпълнението на проекта е 180 дни, уточни Боян Боянов, представител на фирмата изпълнител: "Последователно след..
Майка на деца от Сливен, които са били настанени Социално-педагогически интернат в село Варненци, настоява домът да бъде затворен, тъй като условията в..
През Дюлинския проход ще минава трасето на АМ "Черно море". Това е дългоочакван проект, който трябва да бъде реализиран през идните години, тъй като този..
За втори път тази година жителите на село Дюлево се събраха, за да заявят категоричното си несъгласие с намерението за изграждане на фотоволтаичен..